Gå til innhold

Test: Bose Quiet Comfort 2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flott test! Endelig en test av hodesett med støydemping. :)

 

Du merker det svært godt på fly, der musikklytting nærmest er en umulighet med vanlige øreplugger. <..>

 

I situasjoner med mer prat og høyfrekvent støy er ikke QuietComfort 2 fullt så effektivt.

Er ikke det meste av flystøy høyfrekvent? (Vanlige passasjerfly med jetmotorer)

Lenke til kommentar

Disse fungerer utrolig godt på fly. Jeg har hatt et sett i flere år nå, og de er en velsignelse på lange turer. De demper (om ikke helt) all støy fra flymotoren, etter min erfaring også mye av det høyfrekvente hvinet fra jetmotoren ved for eksempel avgang, men slipper stemmer igjennom. Det eneste som ikke forsvinner er rumlingen som forplanter seg gjennom kroppen lik emye som gjennom ørene.

 

Jeg bruker dem ikke hjemme, fordi de som nevnt i artikkelen bare fungerer på batteri, så susingen har jeg aldri tenk noe større over. Men jeg hører den når jeg prøver nå ja. Dog ikke veldig plagsom. Lyden er praktfull, mye bedre enn i mine Koss SB/45, og på høyde med mitt studiosett (som noen har knabbet for øyeblikket, så nå får jeg ikke sammenlignet. Skal gjøre det når jeg finner det igjen.)

 

BTW: De fjerner viftestøy fra bråkete PC'er også... :)

 

BTW2: Det er kommet en QuietComfort 3 også nå. Samme prinsippet, men med mye mindre klokker.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Flott test! Endelig en test av hodesett med støydemping. :)

 

Du merker det svært godt på fly, der musikklytting nærmest er en umulighet med vanlige øreplugger. <..>

 

I situasjoner med mer prat og høyfrekvent støy er ikke QuietComfort 2 fullt så effektivt.

Er ikke det meste av flystøy høyfrekvent? (Vanlige passasjerfly med jetmotor)

9096120[/snapback]

 

Jeg har ikke tenkt så mye på det, men om det hvedsaklig er turbulensgenerert strøm, som jeg vil anta det er på et fly (både av selve flyet og av motoren), så er det mye lavfrekvent støy.

 

AtW

Lenke til kommentar
Disse fungerer utrolig godt på fly. Jeg har hatt et sett i flere år nå, og de er en velsignelse på lange turer. De demper (om ikke helt) all støy fra flymotoren, etter min erfaring også mye av det høyfrekvente hvinet fra jetmotoren ved for eksempel avgang, men slipper stemmer igjennom. Det eneste som ikke forsvinner er rumlingen som forplanter seg gjennom kroppen lik emye som gjennom ørene.

 

Jeg bruker dem ikke hjemme, fordi de som nevnt i artikkelen bare fungerer på batteri, så susingen har jeg aldri tenk noe større over. Men jeg hører den når jeg prøver nå ja. Dog ikke veldig plagsom. Lyden er praktfull, mye bedre enn i mine Koss SB/45, og på høyde med mitt studiosett (som noen har knabbet for øyeblikket, så nå får jeg ikke sammenlignet. Skal gjøre det når jeg finner det igjen.)

9096533[/snapback]

Takk for fin beskrivelse av hvordan det fungerer på fly. Hjemme er det vel bare å slå av støyreduksjonen så man ikke får noe susingen fra den?

 

Redigert:

Ups, jeg ser det nå:

Det er et alvorlig minus at man ikke kan skru av støydempingen og bruke dette som et normalt hodesett, og da slippe susing og spare batteri.

Betyr det at man rett og slett ikke får noe som helst lyd når batteriene er flate?

 

Jeg har ikke tenkt så mye på det, men om det hvedsaklig er turbulensgenerert strøm, som jeg vil anta det er på et fly (både av selve flyet og av motoren), så er det mye lavfrekvent støy.

9096648[/snapback]

Takk, da skal den feilaktige forestillingen min være fjernet. :)

Lenke til kommentar
Noen som har en anelse hvordan de klarer å dempe støyen, uten å "stenge" lydveien slik som vanlige hørselvern gjør?

9100275[/snapback]

 

Man har en mikrofon som måler lydbølgen som kommer inn mot øret, så spiller man av en lydbølge i settet som er i motfase til signalet, slik at lydtrykket blir null. Dvs i praksis fungerer det bare greit på lave frekvenser, da det er vanskligere å treffe nøyaktig nok, jo mindre bølgelengde (eller høyere frekvens om du vil)

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg fikk et sett QC3 i vår. Og ti flyturer senere kan jeg bare konstatere at de er uunnværlige. Har ikke erfart QC2, men susingen som nevnes er knapt tilstede og merkes kun om man er i et rom med null støy. Brukte samme batteri (oppgitt levetid 20t) tur retur singapore i sommer, med en del lytting på diverse flyplasser. Meget imponert!

 

http://www.bose.eu/EU/en/home-entertainmen...hones/index.jsp

Endret av vortx
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Bra test av Bose quiet comfort 2. Bare synd at det suser litt i dem når musikken er rolig. Har ikke prøvd dem, men det kan sikkert være greit å ha enkelte plasser.

det eneste som er mer støydempende, er hvis du kjøper noen gode ørepropper, og et godt sett øreklokker. Du vil garantert få det rolig. (men det er kanskje for det folk måper når de ser deg.) :)

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...