Gå til innhold

Snart kan du google ringetoner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ehm, alle mobiler i dag kan vel bruke mp3-filer som ringelyd? Tviler på at man kan finne mp3-filer til gratis nedlastning hos google - i så fall vil de få problemer med platebransjen, så jeg forstår ikke helt hva denne greia skal gå ut på.

 

som bakgrunnsbilde kan man vel også bare bruke et standard .jpg-bilde? mao fungerer google bildesøk mer enn bra nok for å finne bakgrunnsbilder. En egen mobil-spill-katalogtjeneste er sikkert smart derimot. Men da må de klare å luke ut useriøse aktører for at det skal slå ann. (Hvis det finnes noen seriøse aktører på dette markedet da?)

Lenke til kommentar

Flere ordbøker mener noe annet

 

google

 

noun

1. a widely used search engine that uses text-matching techniques to find web pages that are important and relevant to a user's search

 

verb

1. search the internet (for information) using the Google search engine; "He googled the woman he had met at the party"; "My children are googling all day"

 

http://dictionary.reference.com/browse/google

Lenke til kommentar
Tviler på at man kan finne mp3-filer til gratis nedlastning hos google - i så fall vil de få problemer med platebransjen, så jeg forstår ikke helt hva denne greia skal gå ut på.

9091557[/snapback]

Sikker? Jeg fyrte opp Googole med MP3 creative commons, og ser "Results 1 - 10 of about 3,240,000".

 

Du finner også mange utmerkede MIDI-filer fra hobbykomponister, lagt ut gratis. Som eksempel vil jeg anbefale disse 3 nederst på siden

    * Seaside Dreaming (17K). This is an old piece, originally meant for Roland MT-32, but I have modified it for Roland SCC-1 later on.

    * Nostalgia (23K). This is a song I composed in March 1993, and I even uploaded it to some FTP sites and got some positive feedback.

    * Warm Pad (26K). A silly name, I know. Composed a few months after "Nostalgia", this is a rather slow and melancholic piece. It is also my best piece, I think.

Også Amiga-tracker-filer er det mange av, også norske komponister var aktive.

 

Kanskje Amobil kunne skrive en artikkel om lovlig gratismusikk?

Lenke til kommentar

Codename_Paragon: du misforstod hva jeg mente. Er nok ikke vanskelig å finne sider som deler ut lovlig musikk. Men google i seg selv tilbyr ikke mp3-filer til direkte nedlastning fra google sine servere.

 

For eksempel skal du bare behøve å taste inn navnet på favorittartisten din i søkefeltet for å finne tilgjengelige ringetoner.
Sansynligvis blir man her sendt til en eller annen betalingstjeneste, da google neppe kommer til å dele ut gratis mp3'er.
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...