Gå til innhold

TEST: ATI Radeon HD 2600 XT og HD 2400 XT


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette var rett og slett gøyalt, at det knuser konkurrenten på strømforbruk hadde jeg aldri forventet.

 

Det samme gjelder pixel shader og på video er de overlegne. Er ikke tvil om hva jeg ville kjøpt til en HTPC.

 

HD2600XT yter litt bedre enn X1950Pro 512MB i 3dmark06, ikke ille med tanke på pris og alle de andre flotte resultatene man får med på kjøpet.

 

Dette gjør at jeg blir meget spent på et evt. HD2950Pro produkt.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

En god test, men hvilke drivere for nVidia brukte dere på DX10 testene?

Resultatene er nemmelig mye lavere enn hva jeg ser med ForceWare 163.11

 

Effektforbruk_.png

Strømforbruket til 2400XT ser bra ut, men 2600XT skuffer. Legger seg mellom 8600GT og 8600GTS, load er faktisk høyere enn 8600GTS. Hadde regnet med at det skulle ligge lavere, og at det skulle være et større skille mellom nVidia sine 80nm brikker og AMD sine 65nm.

Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar

Det siste skjermbildet får jeg ikke vist. (2600 med AA/AF)

 

Jeg antar at HDMI gjennom DVI ikke er mulig med lyd.

 

Testet dere HD-video gjennom komposittkabel (analog) på skjermkortene? Min erfaring er at bildet blir veldig forstyrret på skjermkort der alle pinnene sitter så tett som i TV-out.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...