Gå til innhold

Feil i Operas hurtigvalg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Yahoo!-søk via hurtigvalg-funksjonen i Opera fungerer ikke som det skal.

 

Les mer

9087676[/snapback]

 

Fint at en kan bli kvitt den ekstra søkefunksjonen. Har aldri brukt den så for meg tar den bare plass.

Opera er en meget fin nettleser, det eneste jeg vil kritisere den for er at mange av instillingene kan være vanskelig tilgjengelig hvis man ikke setter seg ned og virkelig begynner å lete.

Lenke til kommentar

OMFG herregud så mye feil det er med Opera!

Dette finner vi oss ikke i!

 

Firefox og Internet Explorer lenge leve!

 

 

 

Og for dem som ikke forstod sarkasmen: Jammen må det skje lite her i IT verden når agurknyheter som dette dukker opp på forsiden av HW.no... Hadde det nå bare vært ett sikkerhetshull så kunne jeg KANSKJE forstå det (i.o.m. at opera skal være browseren med minst av dem) men c'mon!

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
Err? Jeg får funksjonen til å fungere fint jeg...  :hmm:

Har Norsk Opera

9087861[/snapback]

 

har du forsøkt å trykke på noen av linkene på svarsiden? Hos meg virket det iallefall ikke. Fikk søkt fint, men linkene på resultatsiden var ikke trykkbare.

 

Hadde forvørig aldri prøvd den søkemuligheten før jeg måtte prøve nå. Bruker bare standard adresselinje. Skriver man

<kode> søketerm

i adresselinja så søker man i sin favorittsøkemotor (man kan legge inn nye selv) automatisk. F.eks. et google-søk på ps3 så skriver man bare:

 

g ps3

 

i adresselinja. Vil man heller søke på yahoo bruker man y istedenfor g.

Skal man søke på amazon etter bøker fra Steven Erikson så skriver man:

 

z steven erikson

 

Man kan også f.eks. legge inn "The Piratebay" (eller andre søkemotorer) om man ønsker det og få tilsvarende hurtigsøk der.

 

Er forøvrig enig i at det er tendenser til agurknytt på hw.no for tiden, ja. Er det virkelig så lite som skjer ute i verden?

Lenke til kommentar

hehe, artig feil dette. Men hvorfor skriver hw.no at dette skyldes Operas hurtigvalg-søk? Det blir alt for upresist!

 

Går man til adressen http://no.search.yahoo.com/ og utfører et søk så vil man se at ingen lenker virker. Dette er altså en feil som rammer alle yahoos søkeresultater, og har ingenting med hurtigstarten til Opera. Det som gjenstår å se er om det er Operas feil at ingen lenker virker, eller om det er yahoo.. Selv aner jeg ikke hvor feilen ligger og ønsker ikke å spekulere i det.

 

 

Feilen med RSS-feeder som popper opp hvor som helst er den mest irriterende feilen. Skal de snart fikse det eller!?

9088666[/snapback]

Her forstår jeg ikke hva du mener. Hos meg dukker det kun opp rss-feeder når jeg trykker på en. Hvordan skulle det ellers ha vært?

Lenke til kommentar
Err? Jeg får funksjonen til å fungere fint jeg...  :hmm:

Har Norsk Opera

9087861[/snapback]

 

har du forsøkt å trykke på noen av linkene på svarsiden? Hos meg virket det iallefall ikke. Fikk søkt fint, men linkene på resultatsiden var ikke trykkbare.

 

Ja, trykker på linkene på svarsiden, funker fint det :thumbup:

Lenke til kommentar

Tja, de er nok glade i Open Source løsninger, og hvem kan klandre de for det?

 

Ikke klarer jeg å se denne artikkelen på som noe veldig negativt for Opera heller. De som trodde det ikke fantes en eneste feil i Opera har godt av å bli opplyst om at verden ikke er feilfri!

 

Men denne artikkelen hadde nok ikke kommet ut på en annen årstid, det merkes klart at vi går inn i agurktida.

 

Forresten er det vel vanskelig å vite om denne feilen skyldes Opera eller Yahoo? Jeg klarer iallefall ikke å se noen klare tegn til at det er den ene eller andres feil...

 

---

 

@wolferey: har du nyeste versjon av Opera? Kanskje du har en annen versjon hvor denne feilen ikke eksisterer? Skriv "opera:about" i adressefeltet, og du vil se hvilken build du kjører. Selv bruker jeg 8776, og her er altså søkeresultatene ikke klikkbare.

Lenke til kommentar
@wolferey: har du nyeste versjon av Opera? Kanskje du har en annen versjon hvor denne feilen ikke eksisterer? Skriv "opera:about" i adressefeltet, og du vil se hvilken build du kjører. Selv bruker jeg 8776, og her er altså søkeresultatene ikke klikkbare.

9089020[/snapback]

 

Versjon

9.21

Versjonssteg

8776

Lenke til kommentar
Tja, de er nok glade i Open Source løsninger, og hvem kan klandre de for det?

 

Ikke klarer jeg å se denne artikkelen på som noe veldig negativt for Opera heller. De som trodde det ikke fantes en eneste feil i Opera har godt av å bli opplyst om at verden ikke er feilfri!

 

Men denne artikkelen hadde nok ikke kommet ut på en annen årstid, det merkes klart at vi går inn i agurktida.

 

Forresten er det vel vanskelig å vite om denne feilen skyldes Opera eller Yahoo? Jeg klarer iallefall ikke å se noen klare tegn til at det er den ene eller andres feil...

 

---

 

@wolferey: har du nyeste versjon av Opera? Kanskje du har en annen versjon hvor denne feilen ikke eksisterer? Skriv "opera:about" i adressefeltet, og du vil se hvilken build du kjører. Selv bruker jeg 8776, og her er altså søkeresultatene ikke klikkbare.

9089020[/snapback]

 

Opera er dessverre skjemmet av tildels alvorlige feil som til slutt gjorde at jeg ikke orket å bruke den, selv om jeg var veldig glad i de mange nyttige funksjonene. Video på sider som ikke ville avspilles, fullsize visning av bilder på alle nettsider og ikke minst ekstrem cpu bruk på flash sider for å nevne de alvorligste, og en del andre bugs hemmer Opera veldig. Akkurat denne feilen som er omtalt er en bagatell dog.. hvorfor ikke skrive om alle de andre store feilene med Opera.. men det er kanskje gjort?

Hver gang jeg har opplevd en feil i Opera har det stort sett funket med en gang jeg har prøvd IE... Og hvorfor gjør de ingenting med sider som ikke er kompatible, har ikke tall på hvor mange ganger jeg har brukt den rapporterings funksjonen. Jeg håper Opera får til en stabil og mere kompatibel nettleser, men inntil de greier det er det explorer på meg. Den klart mest stabile nettleseren.

post-134646-1184713362_thumb.jpg

post-134646-1184767497_thumb.jpg

Endret av Mark-Levinson
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...