Gå til innhold

Firefox tar innpå IE


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er ikke så rart siden IE7 ikke lar seg installere på piratversjoner av Win XP uten å først gjøre en masse saker  ;)

9082018[/snapback]

Jeg hadde uansett ikke kommet til å kjøre IE7, jeg tror også Apple & Ubuntu har en del å gjøre med dette. Da det virker som om flere tar dette i bruk også, der er jo ikke akkurat IE ett alternativ.

Lenke til kommentar

Hvorfor tenke nytt når det man har funker utmerket??

Bare for å si det, jeg har ikke benyttet meg av IE på flere år(bare til oppdateringer)!

Men jeg forstår folk som ikke tar seg tid til å bytte nettleser!

 

Jeg vil tro at Firefox kan slite med populariteten hvis de dytter for mye tull i nettleserpakken.... ? :whistle:

Lenke til kommentar
Som vanlig en skuffende andel nordmenn som ikke tenker alternativt. Er det dårlige PC-kunnskaper som gjør dette tro?

9082173[/snapback]

 

bestemødrene og bestefedrene som går til innkjøp av PC-er i dag "vet" at man må trykke på den blå E-en for å få internett.. det er faktisk den som er internett..

 

 

har fått mange spørsmål om dette når de kommer til min PC.. har du ikke internett ??

 

og det er ikke bare foreldrene mine.... men de fleste..

Endret av idos
Lenke til kommentar

Brukt ie lenge ... fordi .... det funket helt fint, fjongt og raskt.

 

Men nå er det slutt. Liker ikke IE7, og IE6 er bøggete på mange sider (fordi de sikkert er tilpasset IE7). Vil ikke ha mer bloatware på xp installasjonen.

 

Men FF burde få 1 ting. Kunne lagre tabsa sine. Ikke at han husker det, men lagrer det slik som i opera, til en fil ... kan bytte mellom sessions.

Jobber jeg med php, så har jeg ofte 10 vinduer med php oppe ... samme med java ... eller andre ting.

Lenke til kommentar
Brukt ie lenge ... fordi .... det funket helt fint, fjongt og raskt.

 

Men nå er det slutt. Liker ikke IE7, og IE6 er bøggete på mange sider (fordi de sikkert er tilpasset IE7). Vil ikke ha mer bloatware på xp installasjonen.

 

Men FF burde få 1 ting. Kunne lagre tabsa sine. Ikke at han husker det, men lagrer det slik som i opera, til en fil ... kan bytte mellom sessions.

Jobber jeg med php, så har jeg ofte 10 vinduer med php oppe ... samme med java ... eller andre ting.

9082508[/snapback]

 

Bare å bruke bookmarks.. Du kan lage bookmark av alle tabs på en gang (bokmerk alle faner heter det i den norske versjonen). Når du skal åpne dem igjen er det bare å høyreklikke på "mappa" i bokmerke-lista og velge "åpne i faner".

Lenke til kommentar

Interessant statistikk. Nærmere kikk på tallene viser at det går et skille mellom vest- og øst-europa - eller gamle og nye markeder. Kanskje er det lettere for Firefox å få fotfeste i teknologisk nye markeder, der Internet Explorer ikke har så lang tradisjon.

 

Ellers er det litt overraskende at Irland leder an i prosentvis økning fra forrige måling, med 55%. Den irske republikken har hatt stor suksess med å invitere store multinasjonale selskaper å etablere seg der. Microsoft er bl.a. en stor arbeidsplass for irer. Men kanskje IT-satsningen i Irland har fått den effekt at irene er blitt mer utdannet og bevisste i valg av IT-løsninger.

Lenke til kommentar

Godt å se at alternative nettlesere får litt fotfeste slik at utviklere av nettsider er pent nødt til å ta hensyn til W3C-standardene.

 

Det er ikke så rart siden IE7 ikke lar seg installere på piratversjoner av Win XP uten å først gjøre en masse saker  ;)

9082018[/snapback]

Riiiiiight. Jeg har sett flere seriall-er ute på nettet som registeres som "ekte". Dvs. man får aldri noe som helst problem i forhold til WGA e.l. Så at man må igjennom masse styr er ikke helt korrekt, det kommer bare an på seriall-en man bruker

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...