Gå til innhold

PDF-spam mer utbredt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med omfanget på spam i verden; hvorfor blir det ikke satt i gang effektive tiltak snart? F.eks. innføring av reell sporingsmulighet. Da kunne en enkelt tatt seg av spammerne. I de tilfeller der det er malware som har tatt over pc'en til intetanende, kunne disse fått beskjed om at de måtte desinfisere pc'en sin slik at de slutter å sende ut spam. Kanskje de også burde få en bot. Selv om det er uvitenhet som fører til at de sender ut spam, så er det fremdeles ulovlig og samfunnsskadelig. Uvitenhet er ikke gyldig grunn til å slippe straff for andre kriminelle forhold (burde selvsagt ikke gjelde hvis brukeren har tatt de forbehold som kan forventes med antivirus og slikt).

Lenke til kommentar
Jeg har hatt en merkbar økning av pdf-spam på min private epost. Heldigvis klassifiseres de automatisk som potensiell spam og havner i en egen mappe. Da er det enkelt å se over om det er noe som er åpenbart feilmerket som spam før jeg sletter det.

9081818[/snapback]

 

Samme her, men jeg tror ikke spam problemet blir redusert før alle ISP tar mer ansvar.

 

Sist jeg sjekket med IT-ansvalig på jobben så var ca 80 % av all e-mail spam. Dette stjeler utvilsom linjekappasistet.

Lenke til kommentar
Med omfanget på spam i verden; hvorfor blir det ikke satt i gang effektive tiltak snart? F.eks. innføring av reell sporingsmulighet. Da kunne en enkelt tatt seg av spammerne. I de tilfeller der det er malware som har tatt over pc'en til intetanende, kunne disse fått beskjed om at de måtte desinfisere pc'en sin slik at de slutter å sende ut spam. Kanskje de også burde få en bot. Selv om det er uvitenhet som fører til at de sender ut spam, så er det fremdeles ulovlig og samfunnsskadelig. Uvitenhet er ikke gyldig grunn til å slippe straff for andre kriminelle forhold (burde selvsagt ikke gjelde hvis brukeren har tatt de forbehold som kan forventes med antivirus og slikt).

9082122[/snapback]

 

Mange ISPer varsler brukerene sine når de sender spam, men hva godt gjør det? Det er tusenvis, millionvis av folk med for dårlig sikret PC, og det kommer nye for dårlig sikrede PCer hver dag. Det er en endeløs tilførsel.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...