Gå til innhold

Test: Amobil griller kundeservice: Del 4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke helt usannsynlig scenario: du lander og slår på telefonen / telefondelen i telefonen og oppdager at du ikke har dekning. Etter å ha fått turistvisum i passet ditt går du forbi et par operatørstands som leier ut mobiler (personen hos telenor har fått med seg dette :) ). Disse er nesten umulig å unngå både på Narita og Osaka. Du vurderer om du virkelig trenger telefon under oppholdet eller om det holder med wifi dingsen din og / eller bærbare

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Kan med en gang si at av egne erfaringer med mindre opetarører og de som leier nett så er kunnskapen mye mindre om slike ting. Tele2 for å nevne en av de bare viser til de dem leier nett hos og kan lite utenom det man selv kan finne ut gjennom sidene deres.

Telenor og NetCom er de desidert beste, og selvom ofte Telenor har litt lengre ventetid har de en teknisk avdeling som sitter med utrolig mye kunnskap. NetCom har jeg litt blanda erfaring med i det siste... som forhandler får jeg utrolig god hjelp, men da jeg selv hadde problemer med kontaktsync og ringte dem, riktignok på en søndag, men der kunne ingen hjelpe meg. Etter 3. samtale og 3 forsøk på nye innstillinger ble det laget en sak så dataavdelingen kunne se på saken og ta kontakt. Det er 2 uker siden og jeg har ikke hørt noe som helst.

Lenke til kommentar

Det var ikke så mange som kunne svaret på det nei. Tommelen opp til Telenor denne gangen ja.

Men i forhold til de forrige grillingene, er smilefjesene spredt godt utover alle, så det er egentlig ingen operatør som er så mye bedre enn de andre. (Ihvertfall ikke foreløpig.) :)

Endret av kornelen
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Når ble det mobiloperatørens ansvar å sørge for at kunden bruker riktig telefon? Jeg hadde tolket spørsmålet som "får jeg dekning gjennom dere i <land>?" hvis jeg hadde vært den som satt i kundeservice-delen av samtalen. Var ikke klar over at alle kundeservice-ansatte skal sette seg inn i dekningsmulighetene i alle verdens land, utover om operatørens abonnement er mulig å bruke der.

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...
×
×
  • Opprett ny...