Gå til innhold

Databasen.no er lagt ned


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har prøvd å få tak i Databasen.no i noen dager uten hell (De hadde en kabel i sitt sortiment jeg skulle hatt litt mer info om). Sent eposter og ringt, så tenkte jeg at jeg skulle ta en titt på brreg.no for å se om de kanskje hadde endret nr. / kontakt info.

 

Der fikk jeg en overraskelse! De har begjært oppbud., virker ikke som om HW.no har fått det med seg, da Databasens bannerer fortsatt vises her og der.

 

Vell, nok en Webmercs løsning som tar kvelden!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tråden er til for å diskutere en bedrift, selv om navn er tilgjengelige offentlig skal ikke disse diskuteres her. Dette omhandler bedriftens konkurs og ikke hva enkeltpersoner foretar seg.

 

Vennligst hold dere borte fra personangrep fremover. :)

Endret av Ueland
Lenke til kommentar

Hei forumbrukere!

 

Har forstått det har vært en noe heftig diskusjon rundt kunkursen til Databasen.no og hvorvidt nettbutikken har vært åpen samtidig! For å kanskje kort og greit avslutte dette er det slik at bobestyrer tar over styring med umiddelbar virkning, det vil alltid være noe treghet i forbindelse med dette! Det er selvfølgelig ikke noen form for handel etter at konkurs er åpnet, men vi beklager at ikke nettsiden er blitt stoppet fort nok for noen av dere, men ingen har lidd noen last økonomisk av den grunn!

 

I tillegg er det helt unødvendig å henge ut enkeltpersoner uansett stilling! Dette kan ikke gjøre saken bedre for noen, men kanskje værre for den det gjelder!

 

Håper at dere kan klare å legge denne saken død!

 

mvh

Konkursboet Databasen.no

Lenke til kommentar
Hei forumbrukere!

 

...........

 

I tillegg er det helt unødvendig å henge ut enkeltpersoner uansett stilling! Dette kan ikke gjøre saken bedre for noen, men kanskje værre for den det gjelder!

 

Håper at dere kan klare å legge denne saken død!

 

mvh

Konkursboet Databasen.no

9068979[/snapback]

 

Jeg har ikke hengt ut noen personer her og at hw.no mener at jeg har gjort det

registrerer jeg med stor skuffelse.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Hei forumbrukere!

 

Har forstått det har vært en noe heftig diskusjon rundt kunkursen til Databasen.no og hvorvidt nettbutikken har vært åpen samtidig! For å kanskje kort og greit avslutte dette er det slik at bobestyrer tar over styring med umiddelbar virkning, det vil alltid være noe treghet i forbindelse med dette! Det er selvfølgelig ikke noen form for handel etter at konkurs er åpnet, men vi beklager at ikke nettsiden er blitt stoppet fort nok for noen av dere, men ingen har lidd noen last økonomisk av den grunn!

 

I tillegg er det helt unødvendig å henge ut enkeltpersoner uansett stilling! Dette kan ikke gjøre saken bedre for noen, men kanskje værre for den det gjelder!

 

Håper at dere kan klare å legge denne saken død!

 

mvh

Konkursboet Databasen.no

9068979[/snapback]

 

Fint at dere rydder opp. Om man logger på databasen.no nå får man beskjed om at firmaet er konkurs.

Dette burde legge denne tråden død...

Om trådstarter og en tidligere ansatt ved databasen.no har noe uoppgjordt får de ta det "på kammerset" :(

 

Synes synd på de som eide og de som jobbet for dette firmaet, jeg :cry:

Lenke til kommentar

Det var et AS, så forhåpentligvis var det bare de som hadde råd til å miste pengene som mistet dem.

 

Jeg synes det er rart og synd at et firma som lenge klarte seg uten å være på nett, går på nett og så går konkurs kort tid etter. Har Databasen_sandefjord gjort seg noen tanker om hva som gikk "galt"?

Lenke til kommentar

Det jeg ønsker at databasen.no foretar seg er å stenge muligheten for å opprette seg som kunde eller å foreta kjøp med betaling.

 

Og at det virkelig er umiddelbar virkning. Så får denne tråden være opplysning som sidene selv har feilet med.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Hei igjen!

 

Som dere sikkert forstår kan jeg ikke legge ut mye informasjon her i forhold til konkursen, det er jo slik at noen firmaer og noen få enkeltpersoner vil tape mye eller mindre penger på denne tragiske situasjonen!

 

Men for og enkelt svare på mange spørsmål er det slik at det kan være mange ting som fører til samme problem, nettbutikken er nok bare en av disse tingene som førte til konkursen.

 

Tror helt sikkert at det er plass til en aktør som Databasen prøvde å være, men det kreves mye spesielt økonomisk. Ønsker uansett alle dere små aktører der ute lykke til videre, tror alle egentlig ønsker at dere skal leve videre!!

 

 

Kommer ikke til å besvare flere spørsmål eller komentere flere innlegg, håper alle dere der ute kan respektere det, det er en tung tid for mange av oss!

 

mvh

Vi som prøvde!

Lenke til kommentar
Jeg har ikke hengt ut noen personer her og at hw.no mener at jeg har gjort det registrerer jeg med stor skuffelse.

 

Ansvaret for et aksjeselskap ligger på styret, ikke på en enkel person eller admin.

Dermed er et navn på en person, som har jobbet for et foretak, irrelevant i dette sammenheng. ;)

Endret av Jarmo
Lenke til kommentar

Jarmo, jeg gidder ikke diskutere dette i tråden, ta det med meg på PM. Hele greia ble missforstått fra første stund og et annet reaksjonsmønster hadde sørget for at det ble ordnet på kammereset.

 

Navnet stod registrert i registeret, personen brukte navnet selv overalt i forumet. Personlig er jeg irritert over at man vinklet dette til en personuthengelse. Rett og slett barnslig av mennesker som driver med forretninger på dette nivået.

 

Og joda, en Adm. har alltid innvirkning på hva en AS bedrift foretar seg, man kutter ikke alle forbindelser til en bedrift og personene rundt den uten videre.

 

Edit:

Og det er flott at databasen.no har sørget for at man får beskjed om situasjonen deres når man nå logger seg på. Det skal dere ha skryt av.

 

Personlig støtter jeg små aktører, som man også ser i mange av mine innlegg her i forumet.

 

Ingen hadde som hensikt å godte seg over deres konkurs, det er en aktør mindre som gagner oss forbrukere. Jeg fikk dere også inn på "ukens tilbud" systemet her for en tid tilbake siden.

 

Ser man bort fra alt det andre må man si man oppnådde det man ønsket her.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Bestilte faktisk en ting på Databasen den 12.07. Ante meg ikke at de var konkurs da jeg bestilte, så jeg skjønte ikke hvorfor det ikke skjedde noe videre med orderen. Nå vet jeg altså at varene aldri kommer, men summen er fortsatt reservert på kredittkortet. Når fjernes reservasjonen når nettbutikken ikke selv fjerner den?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...