Gå til innhold

Kulturo: Harry Potter og Føniksordenen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bøkene er så mye bedre enn det filmene er.

Vet ikke hvordan denne er, men i de forrige filmene utelar de jo mange mange kapitler. Som i første film, så var boka på 200+ sider, og filmen var over 2 timer. Denne filmen varer i 2 timer, og boka er 900 sider lang, da sier det seg selv at de har fjernet MYE av relevant historie.

Lenke til kommentar

Er det bare jeg som mener at på et tidspunkt i filmen så blir musikken fra musikalen Les Misserable brukt i filmmusikken? Fikk en helt syk musikalsk assosiasjon til et les miss. tema. Skal finne ut av det nå..

 

HAHA, jepp! Totalt likt!

 

Les Misserable -> HER

HP filmmusikk -> HER

Endret av SimDaDim
Lenke til kommentar

Jeg så den i her i dag og..vel..jeg har ikke lest bøkene så jeg kan ikke uttale meg om det men jeg må vel si meg enig i det anmelderen skriver her at det var en SLAPP film der det brukes AAAAAALT og AAAAAAAALT for lang tid til å bygge opp mot en stor slutt som ikke blir noe stor slutt i det hele tatt men blir bare noen minutter med "magic-battle" på slutten noe som skuffet meg noe helt voldsomt.

 

Masse helt totalt unødvendig scener som kunne ha vært klippet bort og gjort noe spennende utav...ta f.eks trollet som var der..det så jo bare helt merkelig ut og som om vedkommende som hadde ansvaret for å lage animasjonen til det trollet var på en THC-tripp eller noe annet lurt for det der var sånn type Jar Jar Binks (ref: star wars) type dårlig påtenkt karakter.

 

De kunne ha gjort så ufattelig mye mere ut av den filmen og jeg er egentlig ganske så skuffet. Det begynte meget bra med en god intro men ble bare en lang og...vel...suppe rett og slett.

 

Karakter:

av-5057.jpgav-5057.jpgav-5057.jpg (3 av 6)

Lenke til kommentar

Så filmen i går, og synes den var knall bra. Faktisk nesten perfekt. Siden jeg har lest boken, skulle jeg nesten ønkse meg MER foreplay, siden det er det som forteller historien og ikke de få action scenene på slutten (som jeg synes de fikk til veldig bra). Slutten var også milevis bedre enn den i boka (boka er i mine øyne den svakeste). Alt i alt får filmen en soleklar 6'er av meg.

Lenke til kommentar

Fullstendig enig med deg Turgon. Skjønner ikke anmelderen her. Dette er uten tvil den beste filmen Radcliff har vært med i og skuespillerprestasjonene hans var langt over forventning. De forrige filmene spiller han langt dårligere og hva er det med muskegreiene? Så ikke at han viste muskler i hele tatt jeg.. Greit nok at han var litt sintere i denne filmen, men fyren var jo i ferd med å bli dark jo. Må jo nesten være sånn da. Og angående oppbyggingen til slutten, akkurat det var nermest perfekt! Hadde de gjort det annerledes hadde det kunnet blitt for likt Pirates 3 med altfor drøye scener. Derfor synes jeg det er bedre å lage klimaksene korte og kontante uten å dra det ut for mye. Noe jeg ikke følte de gjorde med denne filmen. Stiller meg fullstendig uforstående til anmelderen og b-real. Sorry, men sant. Helt klart den beste Potter-filmen hittil! :)

Lenke til kommentar

Synes filmen faktisk var over forventning. Fordi den er ca. 2 timer og 20 minutter, regnet jeg med at de ville få med ganske lite av den nesten 800 sider lange boka, men det viktigste er med, og det som har blitt utelatt, er for det meste ting som jeg kan skjønne ikke trenger å være med. Likevel kan det nok være litt vanskelig for de som ikke har lest boka å skjønne/få med seg alt, men det er ikke mitt problem. :p

 

Videre var den lange (og for noen kjedelige) oppbyggingen viktig for filmens del, siden det gjør at filmen får, mer enn noen av de andre filmene, noe av den samme stemningen og følelsen fra boka som for meg gjør Hogwarts til et mye mer levende og troverdig sted. Derfor gjorde det meg ingenting at det tok så lang tid før vi nådde selve finalen, men når den først kom, varte den i altfor kort tid. I tillegg virket det som om det var meningen å vise frem flest mulige stilige effekter, noe de forsåvidt klarte bra, men når jeg hadde ventet så lenge på det, burde det ha blitt dratt mer ut, med litt flere detaljer fra boka.

 

Men det er en ting jeg irriterte meg over; som jeg også har irritert meg over siden den tredje filmen: Dumbledore. Han fremstår flere ganger som sur og ubalansert, noe han i boka aldri er. Det kan høres ut som flisespikkeri, men det er akkurat det at han er rolig og gjennomtenkt i hver eneste situasjon, som gjør han til en så god karakter i bøkene. Når han mister det, blir han bare kjedelig.

 

Når det gjelder filmen totalt, synes jeg at den er langt bedre enn GoF og kanskje den beste HP-filmen hittil. Jeg høres kanskje veldig positiv ut, men det er mye fordi jeg hadde lave forventninger. Den er langt fra boka, men gjør et godt forsøk. Derfor gir jeg den en svak 8/10.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...