Gå til innhold

Firepakk med DDR2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

er det ikke sånn at XP ikke støtter mer enn 4gb RAM? i så fall er vel dette et smart trekk. uansett, så er det neppe mange som trenger 8gb enda. selv om jeg tipper på at en stue-pc kommer til å ha det innen de neste 5 årene som minste-anbefaling for å kjøre Windows Awesome™ Basic Edition.

 

fatter egentlig ikke at man skal trenge så sykelig med RAM for et OS, eller et program for den del. hva disse M$ koderne legger der som er så ufattelig viktig å laste på nanosekundet kommer jeg sikkert aldri til å finne en logisk forklaring på.

Lenke til kommentar
er det ikke sånn at XP ikke støtter mer enn 4gb RAM? i så fall er vel dette et smart trekk. uansett, så er det neppe mange som trenger 8gb enda. selv om jeg tipper på at en stue-pc kommer til å ha det innen de neste 5 årene som minste-anbefaling for å kjøre Windows Awesome™ Basic Edition.

 

fatter egentlig ikke at man skal trenge så sykelig med RAM for et OS, eller et program for den del. hva disse M$ koderne legger der som er så ufattelig viktig å laste på nanosekundet kommer jeg sikkert aldri til å finne en logisk forklaring på.

9058538[/snapback]

 

Mener å ha hørt at XP ikke støtter mere enn 3 gb ram :hmm: i så fall er det jo rimelig unødvendig som XP-bruker å kjøpe dise brikkene. Men derimot Vista er god for en del mere ram :love:

 

Å laste på nanosekkundet er jo bra, raskere tilgangstider, mer båndbrede, MER FPS :dribble: Satser på at vi møter Pico-sekunder i betegnelesen etterhver. Det hadde vært no :yes:

Lenke til kommentar

4Gb minne er max på både XP og Vista - i 32bit utgaver. Effektivt får man utnyttet 3-3,5Mbit, finnes ca en million tråder om dette.

 

Skal man ha mer enn 4Gb (eller utnytte 4Gb 100%), må ha XP x64 eller Vista x64 - altså 64-bits utgavene.

(gidder ikke å snakke om 32-bit server utgaver som kan utnytte mer minne enn 4Gb - de "jukser" for å få det til)

 

Edit: Forresten så har Psdata flere 8Gb-kit, altså 4x 2Gb moduler. Se f.eks her

 

|2mmy|

Endret av 2mmy
Lenke til kommentar

Helt enig i at 4*1GB kit er en unødvendig salgsvare for denne brukermassen. Det blir hverken hummer eller kanari for oss.

 

Det er de færreste som trenger 4GB(som gir 3.5GB i 32bit XP/Vista), og trenger man 4GB bør man heller kjøpe 2*2GB slik at man kan oppgradere til totalt 4*2GB som gir

8GB og som sies skal ha en meget god ytelseseffekt på 64bit Vista og XP.

 

- 2 eller 3GB holder for de fleste 32bits NT desktop brukere.

- 64bits NT brukere bør ikke installere 4*1GB, om de ikke liker å tenke meget kortsiktig.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Är det riktigt att spill är programerade sånn att de har ett max forbruk av ram minne som den kan bruke? Så om man t.ex kun spiller bf2 så bruker den t.ex  1,5gb uansett..

9062445[/snapback]

 

 

det jeg heller ikke skjønner.. spill bruker jo aldri 4gb uansett...

Lenke til kommentar
Är det riktigt att spill är programerade sånn att de har ett max forbruk av ram minne som den kan bruke? Så om man t.ex kun spiller bf2 så bruker den t.ex  1,5gb uansett..

9062445[/snapback]

 

Det varierer, i 32-bit får bare en applikasjon 2 GB tildelt, og dette må jo såklart spillet ta hensyn til, men om det er bra programert, så bør det ha en switch i program-koden som forteller OSet at det kan få allokert mer minne om OSet kan gi det (les om det er 64-bit). Men det er vel ikke alle spill som er bra programert...

 

Med forbehold om at jeg har misforstått noe, kan ikke så mye om de tekniske detaljene her.

 

AtW

Lenke til kommentar
:hmm: hvordan håndtester man minne?

9058236[/snapback]

Holder de mellom høyre og venstre pekefinger, setter tomlene mot og foretar en serie med bøy og tøy for å øke spensten.. :p

 

Hva er vitsen med 4 brikker på tilsammen 4gb? 2 brikker med 4 gb er lettere å få bedre ytelse/stabilitet på, og da er det også lettere å oppgradere... 4-pack burde vært med 8gb minne synes jeg...

9058339[/snapback]

2GB-moduler er ofte vanskeligere å overklokke (og få høye original-hastigheter på) enn 1GB-moduler. Det er jo ikke lenge siden de første DDR2-800 2GB-modulene kom, mens 1GB-modulene ligger opp mot DDR2-1250.

 

fatter egentlig ikke at man skal trenge så sykelig med RAM for et OS, eller et program for den del. hva disse M$ koderne legger der som er så ufattelig viktig å laste på nanosekundet kommer jeg sikkert aldri til å finne en logisk forklaring på.

9058538[/snapback]

Det kommer an på programmet. Jeg skjønner godt at enkelte programmer trenger så mye ram for å løse en del problemer. Men et OS skal jo ikke underslå den ramen som det skal delegere ut til programmene som trenger det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...