Gå til innhold

priskutt på intel prosessorer!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

...jeg er mer interessert i NÅR det skjer I PRAKSIS - selv om Intel kutter prisene 22de, så tviler jeg på at jeg kan logge meg på KOmplett.no og kjøpe en Q6600 for 2200 (halv pris) mandag 23. Det er vel nesten for godt til å være sant! :-)

 

Ser at SHG.no nå selger den for "bare" 3500, men med levering ca 27de juli. Tipper det blir noe lignende hos de andre, prisen vil neppe nå halveringspunktet for etter en (god?) stund.

 

Jeg sitter med en boks uten prosessor som jeg MÅ ha opp å snurre snart, planen var da å ta min egen 2.13 C2D og sette i den boksen og spandere en Q6600 på meg selv. Men det er en dårlig plan hvis det tar Komplett 2 måneder å komme ned på halv pris/2200 - da kjøper jeg heller en billig 6320 eller noe, og oppgraderer igjen rundt jul.

 

Hva tror dere, er det noe vits å vente med å shoppe til siste uka i juli, eller blir det litt som å vente på julenissen? :-)

Lenke til kommentar
Det er hos SHG, der har den ligget på den prisen en stund.  Hos de andre koster den jo fortsatt fra kroner 4000 og oppover. Priskuttet har ikke funnet sted enda.

9081673[/snapback]

 

Du virket som et velinformert individ..Er det rundt om 2000,- denne cpuen vil koste etter pris droppen? Og denne prisdroppingen vil da gjelde også E6600 og E6700?

Lenke til kommentar
Prisen vil sikkert variere fra webshop til webshop, men det er ikke urimelig å tro at man kan få Q6600 til priser ned i kr. 2000,-  Om man ser på prisene på Core 2-prosessorer slik de er i dag, så ligger de på et slikt nivå til at det virker svært sannsynlig.

9081755[/snapback]

 

Du er forsiktig med svaret ditt.dont blame you

 

Bedre svar kunne jeg egentlig ikke fått.

Takker snirnoff..Hvilket snirnoff er du egentlig? rød eller blå? hehe

Lenke til kommentar

Du er forsiktig med svaret ditt.dont blame you

 

Bedre svar kunne jeg egentlig ikke fått.

Takker snirnoff..Hvilket snirnoff er du egentlig? rød eller blå? hehe

9081770[/snapback]

 

Vel, jeg har jo ingen inside info, jeg går bare ut i fra hvor stort priskutt som forventes og hvor mye prosessoren koster i dag, hehe. Siden det er snakk om en så godt som halvering i pris, (fra $530 til $266) er det jo ingenting i veien for at man kan dele dagens priser på 2. Om SHG vil selge den til 3500/2 gjenstår vel å se.

Lenke til kommentar

Jeg sitter her og rett og slett sliter med å vente til den 21-22 juli til quad cpuene skal gå ned i pris..Vurderer faktisk å kjøpe E6700 nå...

 

Hjelp...klarer nesten ikke å holde meg lenger...

Uansett om jeg hadde kjøpt cpu nå så måtte jeg solgt delene som jeg har i

nå værende maskin for å få penger til ny ram..

Men tror ikke jeg skal være noe problem..

Endret av Scortech
Lenke til kommentar

Jeg har sendt mail til komplett og DigitalImpuls og ingen av de kunne si noe om hva prisene blir etter 22.

Jeg spurte også om priskuttet ville bli effektivt på direkten, men som svar fikk jeg at det kom an på antallet CPU'er på lager.

De ser vel an markedet og setter ned når andre gjør det. Man kan jo ikke regne med å få solgt prosessorer til gammel pris når andre butikker setter ned prisene.

Sitter bare å venter på å trykke "KJØP" selv...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...