Gå til innhold

Athlon 64 X2 blir billigere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kunne de ikkje heller ha skrudd opp ytelsen, så hadde de sluppet å sette ned prisen?  :)

 

Får virkelig AMD kommer med noen råskinn av noen CPU snart, så vi får litt mere ytelse i omløp :D

9042172[/snapback]

AMD jobber med saken men er vist ikke helt klar ennå. Phenom (K10) skal komme i 3. kvartal i år.

 

Og ellers virker det som om toppmodellene for 939 er forsvunnet fra butikkene :(

9042220[/snapback]

Tja, det er nå fortsatt mulig å få tak i Opteron 185, (2,6GHz dobbeltkjerne med 2MB L2) til sokkel 939.

Lenke til kommentar
Og ellers virker det som om toppmodellene for 939 er forsvunnet fra butikkene :(

9042220[/snapback]

 

flere nettbutikker har tatt inn en del 939 igjen... oppgraderte selv til opteron 185 (x2 2,6 GHz) fra enkeltkjerne 3700+... merka det ganske godt

9042517[/snapback]

 

Jeg byttet også til Opteron 185, fra en enkeltkjerne 3500+. Det merkes

Lenke til kommentar
vet du hvor de har athlon x2 939? :cool:

9042629[/snapback]

Athlon64 og Opteron er jo stort sett det samme med unntak av navnet. Spiller det egentlig så mye rolle hvilket navn de setter på prosessoren så lenge innholdet er likt?

 

Er det stor forskjell på Socket 939 Opteron 185 og Sockt 939 X2 4600+ ?

9042699[/snapback]

Begge er K8 og teknisk sett likt bygget opp. Forskjellene er at Opteron 185 har 2MB L2 cache, mens X2 4600+ har 1MB. Opteron 185 er også litt høyere klokket: 2,6GHz, mens X2 4600+ er klokket til 2,4GHz. Opteron 185 er altså litt bedre.

Lenke til kommentar

Opteron 185 er det samme som en X2 S939, men den har en bedre kvalitet på kjernen, samt mer cache. Det er galskap å ikke kjøpe en Opteron 185 når man ønsker en S939 oppgradering. Opteron 165(samme slekt) er notert som en av de beste klokke CPU'ene før C2D generasjonen kom.

 

 

AM2 X2 6000+ koster nå altså under 1400,- det er helt vilt siden det ikke er lenge siden 5600+ lå på 1418,- ;). Vil 6000+ altså kunne synke helt ned til 1000,-?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Hm, kanskje det blir en liten oppgradering på meg snart :)

 

Kanskje denne gamle 939-børsa skal klare et år eller to til. Med et nytt grafikk-kort og en Opteron 185 kan en vel klare seg.

 

Hvor mye er det ventet at man kan få ut av en Opteron 185?

 

[EDIT: Jeg har en Zalmann-kjøler av det nest største slaget]

Endret av CAT-scan
Lenke til kommentar

Vell, AMD har kansje ikke ytelsestronen, men en X2 5600+ eller høyere burde ikke være noen stor flaskehals i de felste systemer, til og med til spilling. så man kan bruke pengene på en værsting grafikk kort (vel og merke i litt høye oppløsninger)

 

Men disse kuttene må koste AMD ganske mye penger, eller har de klart og effektivisere produksjonen nok til slikt?

 

Mimrer tlbake til to år, kjøpte en x2 4400+ til 939 for mye penger (kosta mye mer enn 7800 GT korte jeg kjøpte i samme slengen) den står og koser se med det nevte 7800 kortet enda, har bare fått selskap av et 7800 GT til. det gir meget akseptable FPS i 1920 x 1200. grafikk kort som yter som to 7800 GT i SLI koster ikke all verden i dag, og en 4600+ vil svelge unna i de oppløsningene som teller, koble det sammen med et billig hovedkort og litt billig ram (under 1000 kr for ok 2 gb sett nå jo) så har du et ganske potent gaming oppsett.

Lenke til kommentar

Kan noen hjelpe en uvitende?

 

Jeg har prosessor: AMD Athlon 64 3200+ 2,01 GHz

Mer info som står utpå eska som fulgte med pc for litt over 2 år siden (DinSideData testvinner mars/april, kjøpt hos Mamoz):

 

Gigabyte GA-K8NF-9

NVidia nForce 4-4x

K8 Socket 939

Supports AMD Athlon 64/Athlon 64 FX Proccessors

4 DDR400 Dual CH

(alt dette er vel info om hovedkortet?)

 

Jeg har 2 GB RAM. (4x512) og GE-Force 6600 GT skjermkort

 

Hvilke alternativer har jeg til oppgradering av prosessor?

 

Kan noen med litt peiling være så elskverdig å liste disse i rangert rekkefølge etter hvor bra de er? Tips og råd?

 

Skal snart begynne med videoredigering.

 

Spiller ikke. Er det noen vits for meg å oppgradere skjermkortet?

 

På forhånd tusen takk

Endret av tepe2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...