Gå til innhold

Vista SP1 beta i neste uke?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gleder meg til MS gjør noe med filoverføringen som er en smule treig i Vista. Det hjalp veldig med nye Intel drivere, men siste pushen på MS selv gjøre.

 

Dette med EFI, betyr det at Vista lar seg boote på f.eks en Apple uten at osX er tilstede? Så vidt jeg vet kjører Apple EFI og ikke BIOS.

Lenke til kommentar
Gleder meg til MS gjør noe med filoverføringen som er en smule treig i Vista. Det hjalp veldig med nye Intel drivere, men siste pushen på MS selv gjøre.

 

Dette med EFI, betyr det at Vista lar seg boote på f.eks en Apple uten at osX er tilstede? Så vidt jeg vet kjører Apple EFI og ikke BIOS.

9041917[/snapback]

Tror det stemmer ja.

Gleder med til SP2 kommer, veldig mange sier at Microsoft er så utrolig dårlig, men jeg synes de har forbedret seg veldig den siste tiden. Bare se på WMP11 og Vista kan bli et veldig godt OS hvis de fortsetter å utviklet det :yes:

Lenke til kommentar
Gleder meg til MS gjør noe med filoverføringen som er en smule treig i Vista. Det hjalp veldig med nye Intel drivere, men siste pushen på MS selv gjøre.

 

Dette med EFI, betyr det at Vista lar seg boote på f.eks en Apple uten at osX er tilstede? Så vidt jeg vet kjører Apple EFI og ikke BIOS.

9041917[/snapback]

Tror det stemmer ja.

Gleder med til SP2 kommer, veldig mange sier at Microsoft er så utrolig dårlig, men jeg synes de har forbedret seg veldig den siste tiden. Bare se på WMP11 og Vista kan bli et veldig godt OS hvis de fortsetter å utviklet det :yes:

9041933[/snapback]

 

Det tok et par tre år før XP ble ordentlig stuerent også. Husker mange sverget til Windows 2000 lenge. Fortsatt en hærskare av dem.

 

Men det måtte en SP2 til for å gjøre XP til noe langt bedre enn det opprinnelig var. Tror nok at tilfellet med Vista er det samme, men at mye kan blir gjort med SP1. Og slik jeg ser det er Vista alt XP ikke er. For meg kunne de gjerne ha kommet med alle endringene som Vista har i en SP3 til XP. Men den jobben blir vel kanskje altfor grisete og jævlig ;)

 

Helt enig med deg i at MS har gjort en bra jobb. Man må gjerne kritisere monopolet de har og alt som medfølger det. Men programvaren er god, synes nå jeg.

Lenke til kommentar

Får satse på at de kan gjøre noe med nettversdelen da, siden min pc "mister av og til internett" men beholder LAN. Dette skjer ikke med xp-pcene.

 

noen andre som har denne buggen? -har dette på kabel og trådløst. på to forskjellige routere.

Lenke til kommentar
Gleder med til SP2 kommer, veldig mange sier at Microsoft er så utrolig dårlig, men jeg synes de har forbedret seg veldig den siste tiden. Bare se på WMP11 og Vista kan bli et veldig godt OS hvis de fortsetter å utviklet det :yes:

9041933[/snapback]

Det er vel Windows de sier har forbedret seg, husker jeg ikke turte kjøre mer enn 3 programmer på windows 95, 98 og ME. Windows XP beskytter systemfilene fra DLL HELL, har isolert minneomerode til hvert program og ekte pre-emptive multitasking. Ja du kan si Windows før det var noe ubrukelig søle grr

 

Microsoft selv har nok ikke forbedret seg, spesielt med siste patent utsagn hvor de prøver å presse Linux distributører til avtaler. At du ikke bryr deg om Windows Media player og IE og Outlook og Messenger og Movie Maker følger med Windows og er mer eller mindre overintegrert så andre forretninger nesten ikke har sjangs til å komme til og skape et "brand" og marked over flere plattformer viser at du er en del av problemet grr

(jada OSX gjør bundler like mye men de har ikke >50% marked enda)

 

Så har vi den gangen de utpresset OEM til å selge sitt OS men Dell har turt å si nei

http://uk.theinquirer.net/?article=39087

 

BitLocker kan også bli et "monopoly tool" hvis det ikke blir støttet godt på andre OS. Som iTunes og DRM, kan bare spilles av på en iPod...

 

Men jeg gleder meg til SP1 for vista jeg også :)

Endret av Gambler FEX online
Lenke til kommentar

Er enig det mange sier at XP ikke ble det stabile og gode operativsystemet det var ment å være før SP2, men føler at mange som kritiserer f.eks. Vista glemmer at SP2 også hadde en rekke innkjøringsproblemer... Mange vegret seg for å ta den i bruk grunnet problemer med nettverk, dårlig programstøtte og kronglete sikkerhet... Mye av det samme man ser etter lanseringen av Vista?

 

Synes Microsoft og ikke minst andre leverandører av software allerede har gjort Vista til et langt mer brukbart system allerede nå enn det var rett etter lansering. Hvis SP1 basererer seg hovedsaklig på å rette barnesykdommer og ikke tillegge altfor mye ny funksjonalitet tror jeg det vil blir en solid forbedring.

Lenke til kommentar
Er enig det mange sier at XP ikke ble det stabile og gode operativsystemet det var ment å være før SP2, men føler at mange som kritiserer f.eks. Vista glemmer at SP2 også hadde en rekke innkjøringsproblemer... Mange vegret seg for å ta den i bruk grunnet problemer med nettverk, dårlig programstøtte og kronglete sikkerhet... Mye av det samme man ser etter lanseringen av Vista?

 

Synes Microsoft og ikke minst andre leverandører av software allerede har gjort Vista til et langt mer brukbart system allerede nå enn det var rett etter lansering. Hvis SP1 basererer seg hovedsaklig på å rette barnesykdommer og ikke tillegge altfor mye ny funksjonalitet tror jeg det vil blir en solid forbedring.

9042527[/snapback]

 

Man må da vel kunne forvente at de bygger litt på gammel kunnskap og ikke begynner på nytt med de samme "barnesykdommene" hver eneste gang de oppgraderer OSet sitt (spesielt med ås lite ny funksjonalitet, og så mye timer lagt ned i utvikling)

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...