Gå til innhold

Omtale av Mario Party 8 (Wii)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Syns det var en bra test og det er også den følelsen jeg sitter igjen med etter MP8 (jeg har ikke spilt noen av de forrige).

 

Har det virkelig gått 7 mario party spill uten at jeg har fått med meg det er litt mystisk, så det med stjerner og sånt var "nytt" for meg.

 

Spilte det 1 runde og det endte meg at jeg gikk og gjorde andre ting etter at jeg har flyttet på min, for å vente til neste gang det skjer noe.

 

Syns mini-spillene fra Warioware var morsommere (men der spiller man aldri samtidig).

 

Jeg har spilt det en gang og kommer nok ikke til å spille det så veldig mye mer... (kan jo også hende fordi jeg ikke er hovedmålgruppen til spillutviklerne)

Lenke til kommentar

Ikke 16:9, nei. Du får bare 4:3 med ekstra oppfyll på kantene.

 

Du trenger en kontroller pr spiller. Det morsomme i MP-serien er at alle deltar i hver runde.

 

Swing Kings og 20/20 noterer jeg meg også på, men det beste spillet i mine øyne er nok ro-spillet med to lag. Geniale greier. Synd det ikke er fler av dem, eller en versjon som varer lenger.

Lenke til kommentar

Å Spille 4 personer er jo bare så genialt, alle ler og har det morro, og folk som ikke liker å tape burde ikke spille dette da det trengs en god porsjon flaks her også. Men mini spillene og konseptet til Mario Party er så genialt :)

Lenke til kommentar

Det jeg tror anmelder glemmer er at det hele tiden kommer nye spillere til. Og de kommer jo ikke til å spille Mario Party 1 og 2 noensinne... (Hvis de ikke kommer til VC da). Mario Party er et partyspill, som har en genial formel og dersom du ikke har spilt det før så har du jo ikke noe å sammenlikne det med. Ville du heller likt at Nintendo relanserte det gamle Mario Party 1 istedet for å lage noe nytt som appelerer til den nyere generasjon?

Lenke til kommentar
Det jeg tror anmelder glemmer er at det hele tiden kommer nye spillere til. Og de kommer jo ikke til å spille Mario Party 1 og 2 noensinne... (Hvis de ikke kommer til VC da). Mario Party er et partyspill, som har en genial formel og dersom du ikke har spilt det før så har du jo ikke noe å sammenlikne det med. Ville du heller likt at Nintendo relanserte det gamle Mario Party 1 istedet for å lage noe nytt som appelerer til den nyere generasjon?

9044521[/snapback]

 

Selvfølgelig har jeg ikke glemt at det hele tiden kommer nye spillere til, og de spillerene kan forvente seg et spill som står til 6 av 10.

 

Svakheten til Mario Party 8 er ikke nødvendigvis at det er såpass likt forgjengerene, men at de overhodet ikke gjør noe med svakhetene -- som har vært der siden de første Mario Party-spillene.

 

Og Nintendo må gjerne få relansere Mario Party 1, og jeg tror det hadde klart seg rett omtrent like godt som dette i ren spillopplevelse. Fordelen her er at man har gjort en del forsøk på å involvere Wiimoten i større grad, men det virker fortsatt som at det egentlig var et GC-spill som man har kastet noen Wii-baserte minispill inn i i tillegg.

 

Problemet er ikke at Mario Party 8 er noe dårligere enn Mario Party 6. Problemet er at det fortsatt blir langdrygt og er fullt av diverse irriterende gameplayegenskaper.

Lenke til kommentar

ah husker så godt Mario Part 2 på Nintendo 64 :D Det var tider! Hadde over 16000,- i banken, og hadde kjøpt alle Minigame-spillene som gikk an hos "Minigame-treet". Husker senere så fikk jeg en "juksekontroll" til Nintendoen. Du kunne bare vippe opp f.eks. en liten blå spak, så ble "A" automatisk trykket på knallfort for deg. Var ikke noe snakk om å tape med den kontrollen nei :cool:

 

Har også testet 1'en og 3'en, men 2'en blir min favoritt. Resten har jeg dessverre ikke testet, grunnet av ingen GameCube eller Wii.

 

Og 4-player var noe av det aller morsomste med MP! Satt der med godteri og storkoste oss i maange timer, og lo oss skakk i hjel.

Endret av Danny Boy
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
×
×
  • Opprett ny...