Gå til innhold

Nye Windows-oppdateringer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nahai? er det for Windows og Office? BOMBE at dei slepper oppdateringer til dei 2 produkta.

 

Eg hadde blitt meir overraska om dei ikkje slapp oppdateringer til dei 2 produkta.

Kva versjoner da? Vista? XP? 2000? 2003?

 

enn Office? 2003? 2007?

 

Tynn artikkel, masse svada...

Heile nyheiten kunne vore skrevet på 1 til 2 setninger.

Lenke til kommentar
Nahai? er det for Windows og Office? BOMBE at dei slepper oppdateringer til dei 2 produkta.

 

Eg hadde blitt meir overraska om dei ikkje slapp oppdateringer til dei 2 produkta.

Kva versjoner da? Vista? XP? 2000? 2003? 

 

enn Office? 2003? 2007?

 

Tynn artikkel, masse svada...

Heile nyheiten kunne vore skrevet på 1 til 2 setninger.

9014494[/snapback]

 

AT MS slipper oppdateringer viser jo at dem bryr seg.. ALLE programmer har bugs og feil.. desverre er det bare et fåtall produsenter som bruker energi på å rette dem opp

Lenke til kommentar

Det er helt klart et minstekrav at produsentene oppdaterer produktene sine. Selv sitter jeg med NForce-drivere som ikke har blitt rørt med menneskehånd av NVidia på tre år, noe jeg synes er elendig. Som nevnt har all programvare bugs, så ingen kan komme og fortelle meg at NForce 2-driverne er så feilfrie at det ikke har vært behov for å lansere nye drivere på tre år. Det er nok heller sånn at NVidia driter i å videreutvikle driverne fordi de heller vil at folk skal oppgradere maskinene sine.

 

Det er selsvagt fint at Microsoft slipper patcher til produktene sine, men det skulle jo bare mangle. Tenk hvis Internet Explorer og Windows XP ikke hadde blitt patchet en eneste gang siden release?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
Tenk hvis Internet Explorerikke hadde blitt patchet en eneste gang siden release?

9015023[/snapback]

Var ikkje langt fra sannheita med IE6. Sjølv om han fekk ein del oppdateringar så var de ikkje akkurat noko å skryte av...

 

red: ovre sitat er litt redigert btw

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Jeg syns Hardware kan droppe disse "artiklene". De fører ikke til annet enn krangling om akkurat det samme temaene som har blitt tatt opp hver gang en slik artikkel blir postet. Windows-oppdateringer er like vanlig som at 412-bussen fra lillestrøm til oslo alltid er 4-5 min. forsinket pga. sjåfør-bytte.

 

2 ting som rettferdiggjør en artikkel om en Windows-oppdatering:

Det første er hvis den retter et faktisk kritisk problem, og ikke bare fyller opp Windows-mappen.

Det andre er hvis oppdateringen roter til maskina på noe hvis, og vi trenger å bli advart mot den.

Jeg vil tro den tekniske beskrivelsen innen journalist-kretser på slike artikler er "fyllstoff"?

Lenke til kommentar
2 ting som rettferdiggjør en artikkel om en Windows-oppdatering: Det første er hvis den retter et faktisk kritisk problem, og ikke bare fyller opp Windows-mappen.

9019462[/snapback]

Det er jo ytterst sjelden at en Windows-oppdatering ikke er kritisk. Operativsystemet, Internet Explorer og tilhørende programmer er så grusomt dårlig programmert at det er en overraskelse hver gang det ikke er en kritsk oppdatering, ikke omvendt.

 

ikke vondt ment, men jeg tror de som alltid skal "mobbe" Microsoft for at det er mange feil i programmene og at det slippes mange oppdateringer vet svært lite om system og programvareutvikling

9023671[/snapback]

Ja, riktig. Og du er commiter på Linux-kjernen, eller hva? ;)

Lenke til kommentar
Det er jo ytterst sjelden at en Windows-oppdatering ikke er kritisk. Operativsystemet, Internet Explorer og tilhørende programmer er så grusomt dårlig programmert at det er en overraskelse hver gang det ikke er en kritsk oppdatering, ikke omvendt.
Man har drukket vann fra Anti-MS brønnen igjen? Fiksene blir kun merket kritisk for at de som har satt automatiske oppdateringer til kun kritiske oppdateringer får de. I løpet av XP sin levetid har det vært ytterst få som faktisk har vært kritiske(Blaster etc.)

Windows er ikke "grusomt dårlig programmert" Det er faktisk et av de best sammenskrudde OS som er. Grunnen til at man kan oppfatte det som noe annet er det store antallet brukere. Hadde *nix eller OSX hatt 90% markedsandel hadde de vært omtrent like labre.

Lenke til kommentar
Windows er ikke "grusomt dårlig programmert" Det er faktisk et av de best sammenskrudde OS som er. Grunnen til at man kan oppfatte det som noe annet er det store antallet brukere. Hadde *nix eller OSX hatt 90% markedsandel hadde de vært omtrent like labre.

9063206[/snapback]

Windows er egentlig dritbra, men virker dårlig pga mange brukere? Sorry, men vet ikke om jeg kjøper den forklaringen :p

Forresten var jeg akkurat hos en kompis som hadde kjøpt flunka ny PC med Vista pre-installert. Ikke noe annen software var installert, kun oppdateringene som var kommet ut til Vista, og jommen var ikke IE7 buggy som bare det. I løpet av den korte tiden foran PCen hans klikke IE7 oftere enn Firefox har klikka hos meg i løpet av de siste årene. Jeg har hørt dette fra andre også , at IE7 har en del stabilitetsproblemer i Vista. Men ærlig talt, dette er software som har vært i salg et halvt års tid, og ikke noe beta-greier. Da burde det fungert bedre.

 

Teorien din om at *nix hadde blitt mer labert om det hadde 90% markedsandel kjøper jeg ikke. Linux hadde fungert mye bedre med flere brukere, pga bedre hardware- og softwarestøtte, slik at de motforestillingene enkelte har mot dette OSet i dag hadde forsvunnet. Ellers er det litt dumt å nevne OS X i samme slengen fordi dette er et proprietært OS som utvikles etter samme modell som MS, med de ulemper det medfører. GNU/Linux utvikles på en helt annen måte :)

Endret av Langbein
Lenke til kommentar
Forresten var jeg akkurat hos en kompis som hadde kjøpt flunka ny PC med Vista pre-installert. Ikke noe annen software var installert, kun oppdateringene som var kommet ut til Vista, og jommen var ikke IE7 buggy som bare det. I løpet av den korte tiden foran PCen hans klikke IE7 oftere enn Firefox har klikka hos meg i løpet av de siste årene. Jeg har hørt dette fra andre også , at IE7 har en del stabilitetsproblemer i Vista. Men ærlig talt, dette er software som har vært i salg et halvt års tid, og ikke noe beta-greier. Da burde det fungert bedre.

9063474[/snapback]

Mekrelig at det er så mye trøbbel med Vista når det er hjemme hos Linux-folk sine "kompiser". Har kjørt Vista på både laptop og min egen stasjonær siden det februar. Skal jeg finne forrige gang IE klikka så må jeg tilbake til begynnelsen av mai ifølge loggene.

 

Kanskje HW også skal ha nyheter for alle pakker som blir fikset i forskjellige distribusjoner... Går vel nesten ikke en da i FC7 uten at det er noen oppdateringer... :roll:

Lenke til kommentar
Mekrelig at det er så mye trøbbel med Vista når det er hjemme hos Linux-folk sine "kompiser". Har kjørt Vista på både laptop og min egen stasjonær siden det februar. Skal jeg finne forrige gang IE klikka så må jeg tilbake til begynnelsen av mai ifølge loggene.

Dette var snakk om IE7 bare, og ikke hele Vista. Men jeg er langt ifra den eneste som rapporterer om dette. Browseren virka buggy sammenliknet med de browserne jeg benytter selv. Greit nok, Safari er enda mer buggy på Windows, men den er i det minste beta.

 

Jeg har heller ikke erfaring nok til å uttale meg om stabiliteten til alle andre deler av OSet siden jeg ikke kjører Vista på noen av mine egne maskiner. Jeg prøvde å legge inn Vista på PCen min for å teste, men jeg fikk ikke til å montere mine ext3-volum, så Vista forsvant derfor i løpet av 2-3 dager.

Kanskje HW også skal ha nyheter for alle pakker som blir fikset i forskjellige distribusjoner... Går vel nesten ikke en da i FC7 uten at det er noen oppdateringer...  :roll:

9063832[/snapback]

De kan jo det, men skal du sammenlikne med Windows må du i så fall ta med alle oppdateringer til ørtenhundre tilleggsprogrammer til Windows også. Ellers blir det like tåpelig som når MS-sponsede "nøytrale" sikkerhetsselskaper sammenlikner feil i Linux vs Winodws ;)

 

Fedora er forøvrig en av distroene som har flest oppdateringer, og er en ganske bleeding edge distro. De fleste firmaer og andre som trenger noe trygt og stabilt heller gjerne mot RHEL, Suse, Debian osv. Personlig benytter jeg Debian Etch på server, og der går det en stund mellom oppdateringene.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...