Gå til innhold

TEST: Hurtigtest: DDR2 vs. DDR3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vi får bare håpe at utviklingen av DDR3-minne går raskere enn det gjorde for DDR2. Det tok nemlig uhorvelig lang tid før DDR2-minne kunne ta over ytelseskronen fra DDR(1).

Det tror jeg også vi kan forvente. Jeg tror DDR3 vil komme opp i langt raskere hastigheter samt at prisene per GB blir konkurransedyktige bare i løpet av 9-12 måneder etter lansering. For DDR2 tok dette omtrent dobbelt så lang tid: 18-24 måneder. Med andre ord tror jeg DDR3 vil bli et godt kjøp fra og med ca 1. halvår 2008.

 

Ellers så er det verd å merke seg at testene på andre nettsteder har konkludert med at DDR2-kontrolleren i P35-brikkesettet er mye bedre enn den gamle i P965-brikkesettet. I følge testene kan man få et større hopp i minneytelse ved å bytte hovedkort fra P965 til P35 uten å bytte DDR2-minnet sitt, enn om man har P35 hovedkort og bytter ut DDR2-minne med DDR3-minne. Siden DDR3 koster hele 3-4 ganger så mye som DDR2 så vil det ikke lønne seg å kjøpe DDR3 ennå. Om man har 2 eller 4GB ram så vil man altså få et større hopp i minneytelse ved å kjøpe nytt hovedkort enn ved å bruke mange ganger så mye penger på nytt hovedkort + ny ram.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...