Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flott at Nero har oppdaget at det faktisk er godt mulig å levere kommersielle betal-løsninger til linux-plattformen. Håpet er at flere skal oppdage dette, så vi etterhvert får like stor flora av tredjepartsapplikasjoner (betalvare eller ei) som en har til windows-plattformen. :)

Lenke til kommentar

Halo 3 funker ikke på Windows XP engang, så at dét noen gang kommer til å snurre på Linux "out of the box" er hysterisk lite trolig. At Microsoft noen gang kommer til å omfavne Linux mer enn de gjør gjennom duste-avtalene de lager med ulike Linux-selskaper er det få som tror på. Det er derimot større sannsynlighet for at andre selskaper, som f.eks. Adobe, kan finne på å lage (mer) Linux-programvare, da dette etter hvert begynner å bli et stort og kjøpesterkt marked.

Lenke til kommentar
Halo 3 funker ikke på Windows XP engang, så at dét noen gang kommer til å snurre på Linux "out of the box" er hysterisk lite trolig. At Microsoft noen gang kommer til å omfavne Linux mer enn de gjør gjennom duste-avtalene de lager med ulike Linux-selskaper er det få som tror på. Det er derimot større sannsynlighet for at andre selskaper, som f.eks. Adobe, kan finne på å lage (mer) Linux-programvare, da dette etter hvert begynner å bli et stort og kjøpesterkt marked.

9000577[/snapback]

 

Det funker, bare ikke uten litt fikling med crack osv.

 

Men det er vel egentlig snakk om Halo 2?

Endret av sn0dig
Lenke til kommentar
Halo 3 funker ikke på Windows XP engang, så at dét noen gang kommer til å snurre på Linux "out of the box" er hysterisk lite trolig. At Microsoft noen gang kommer til å omfavne Linux mer enn de gjør gjennom duste-avtalene de lager med ulike Linux-selskaper er det få som tror på. Det er derimot større sannsynlighet for at andre selskaper, som f.eks. Adobe, kan finne på å lage (mer) Linux-programvare, da dette etter hvert begynner å bli et stort og kjøpesterkt marked.

9000577[/snapback]

 

Det funker, bare ikke uten litt fikling med crack osv.

 

Men det er vel egentlig snakk om Halo 2?

9000685[/snapback]

Tror det er snakk om fratidig da... så kanskje halo 3 =)

Lenke til kommentar

Uten tvil gunstig at det kommer flere programmer, det gir økt konkurranse og flere valg. Mitt inntrykk er at stadig flere velger å utvikle Linux versjoner, siste jeg fikk med meg var den glimrende PDF leseren Foxit Reader(http://www.foxitsoftware.com/pdf/desklinux/), som nylig kom med sin Linux versjon. Dette programmet har jeg sett flere som kommer fra Windows har spurt etter, fordi den er så rask og bruker mindre minne(enn Adobe Reader). Men igjen har Linux gode alternativer, som kpdf, som jeg opplever som like rask og god.

 

Det siste programmet som kommer, tror jeg, er Photoshop. Men det bekymrer meg mindre, de vil få problemer når Gimp kommer med den store oppdateringen som vil gjør det betraktelig bedre. Da vil Gimp kunne erstatte PS for svært mange brukere.

 

Men litt overraskende at ingen nevner en ulempe med Nero(og de andre windows programmer som dukker opp); de har lukket kildekode. Ikke at det betyr så mye for min del, men jeg ser fordelene med åpen kildekode – har fått sans for det :)

 

Håper bare Google Sketchup kan bli portet... Hadde vært skikkelig supert!!

Endret av Govassa
Lenke til kommentar
Men litt overraskende at ingen nevner en ulempe med Nero(og de andre windows programmer som dukker opp); de har lukket kildekode. Ikke at det betyr så mye for min del, men jeg ser fordelene med åpen kildekode – har fått sans for det :)

 

Håper bare Google Sketchup kan bli portet... Hadde vært skikkelig supert!!

9001482[/snapback]

 

Jeg håper også på en sketchup port. Og endel andre programmer. Lotus notes, super office, emdata sitt regnskap program, osv.

Jeg synes generelt at det mangler endel bedrifts relaterte programer til linux. Jeg iriterer meg også over at div leverandører av styringssystemer, telefonsentraler, porttelefoner osv kun lager programeringsverktøy til windows.

 

Men jeg ser ikke noe ulempe med og måtte betale for programmer og spill til linux. Det fine er jo at de for hard konkurangse fra gratis alternativ. Så man kan velge. Jeg kjøper gjerne et spill eller et program, vist jeg trenger det, og synes det er hvert pengene.

Men jeg synes endel adobe programmer er vel dyre...

 

Espen

Lenke til kommentar
Hyggelig nyhet for Linux-brukere. Men er det ingen skins til grensesnittet, for brukergrensesnittet så ganske "vindu-aktig" på det artikkelbildet.

9006434[/snapback]

I følge infosiden til programmet krever det GTK+ 2.4 eller nyere. Da følger det gtk temaet.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...