Gå til innhold

Test: Nokia 8600 Luna


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En godt skrevet test!

Jeg prøver å ignorere stjernekarakterene mens jeg leser, det gir et helt annet inntrykk enn hva en skulle tro dersom en ser stjernene. Har amobil vurdert å ta bort stjernekarakterene eller vurdert andre tiltak som ikke er så misvisende?

 

Kamera uten fiksfaks

Når du skyver telefonen åpen dukker kameralinsen opp på baksiden. Kameraet har dessverre ingen egen utløserknapp, så du må ta bilder ved å trykke på OK-tasten.

Trekker du for dette på en slik telefon? En dedikert utløserknapp ville kanskje brutt linjene ellers i telefonen.

 

 

----

8600 er et smykke av en telefon, men passer ikke helt mitt bruk. Kanskje som en reservetelefon? ;)

Lenke til kommentar

Hei, takk for tilbakemeldinger!

 

Med den feite prislappen denne telefonen kan nok stjernekarakterene virke noe lave, det er fordi de er vektet mot prisen.

 

Rent funksjonelt hadde det vært bedre med en separat utløserknapp, det var litt knotete å ta bilder med tommelen. Så overlater jeg til Nokia å finne ut hvordan de kan integrere denne knappen på en estetisk lekker måte:-)

Lenke til kommentar
Blah.. Du bruker den stygge telekiosk tskjorta, vi som har så ufattelig kule jobbklær..

 

Har inntrykk av at Amobil ofte mister poenget med dyre designtelefoner.

8995021[/snapback]

 

Siden det ikke er meg på bildet, så blir jeg ikke så veldig fornærmet:-)

 

Hvis du leser hele testen så tror jeg du ser at vi har fått med oss hva slags telefon dette er.

Lenke til kommentar

Det virker ikke som at flertallet av de som skriver på forum rundt om kring synes like godt om designet på 8600 Luna som 8800. Blir spennende å se hvordan den selger, og om kvalitetsintrykket gjør mobilen til noe helt annerledes enn hva den fremstår som på bilder og video.

 

Gleder meg til å få sett på denne..

Lenke til kommentar

Kjøpte Nokia 8600 Luna for noen dager tilbake, har allerede levert den tilbake og fått meg en ny! Problemet her var høytaleren som du hører i samt OS! Utrolig rar elektronisk lyd og menyen henger seg!

 

Fikk den nye og samme problem der

igjen! Telefonen er utrolig fin og godt bygget, men skuffer dessverre ved disse feilene, det kan jo også skyldes at den er såpass ny og at det er noe små bugs som må fikses!

 

Luna i forhold til 8800 Sirocco er etter min mening mye bedre, du har større skjerm, bedre tastatur, raskere meny ( når det ikke henger ) og et litt freshere design! Men likheten ved disse to er at de blir like fort skittne av fettmerker.

Endret av aosif
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Kjøpte Nokia 8600 Luna for noen dager tilbake, har allerede levert den tilbake og fått meg en ny! Problemet her var høytaleren som du hører i samt OS! Utrolig rar elektronisk lyd  og menyen henger seg!

 

Fikk den nye og samme problem der

igjen! Telefonen er utrolig fin og godt bygget, men skuffer dessverre ved disse feilene, det kan jo også skyldes at den er såpass ny og at det er noe små bugs som må fikses!

9048051[/snapback]

 

Har brukt min nå siden mandagen og ikke erfart disse to tingene...

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...
Gjest Slettet+19283741
Hei, takk for tilbakemeldinger!

 

Med den feite prislappen denne telefonen kan nok stjernekarakterene virke noe lave, det er fordi de er vektet mot prisen.

 

Rent funksjonelt hadde det vært bedre med en separat utløserknapp, det var litt knotete å ta bilder med tommelen. Så overlater jeg til Nokia å finne ut hvordan de kan integrere denne knappen på en estetisk lekker måte:-)

 

Personlig syns jeg stjernekarakterene ikke burde fokusert så mye på prisen. Jeg er en ivrig leser av testene og når jeg leser en test på en mobil så ser jeg som oftest kjapt over design og byggekvalitet. Er den lav så velger jeg å se kjapt over på en annen mob, helt til jeg finner en som ser ut til å ha bra design og byggekvalitet. Først da leser jeg resten av testen for å finne ut om dette kan være en mobil for meg. Dere kunne heller trekt på oppsummeringen for dyrt i forhold til hva man får (noe som dere også pleier å gjøre).

Andre ganger velger jeg å lese hele testen og se på stjernene, men jeg kan bli litt forvirret av de 2 oppsummeringene dere har, nemlig den på konklusjonssiden og den dere har hvor stjernene er. Dere gir f.eks. en mobil kun 2 stjerner på design, men den får på konklusjonssiden + for meget bra design og kvalitet. Det plager meg ikke spesielt mye, men jeg kom til å tenke på at det kanskje kan være forvirrende for andre lesere siden det har det for meg?

 

Sammenlign gjerne en LG KF600 (2800 kr) og en Nokia 8600 (5200 kr). Begge har god design og byggekvalitet. 8600 overgår kf600. Stjernene burde kanskje vært 5 vs 6. Hvis mobilene var like på alt annet (skjerm, funksjoner etc) så kunne dere f.eks. gitt 8600 en karakter mindre enn kf600 som sluttkarakter og satt som minus at den er dyr. Jeg tror kanskje dette hadde vært like greit og kanskje enda bedre enn å vurdere stjerner opp imot pris..?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...