Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-80wCWpIM

Jeg forstår fortsatt ikke hvorfor enkelte klager på at telefonen ikke har mulighet for minnekort, tross alt kommer den i en 4gb og 8gb versjon.

Lenke til kommentar

Mobilen er er kanskje en rovulosjon på det den gjør bra? Menyene og det positive dere sa om mobilen siden ingen andre mobiler i det heletatt er der den dag idag... Fettmerker på en skjerm man setter fingrene på er jo ikke til å unnga, sånn er det bare.. Trykk på dataskjermen din og se hva som skjer der ;)

Lenke til kommentar

Altså, jeg spiller ALDRI på mobilen - som oftest installerer jeg ikke programmer heller. MMS går sjeldent av hos meg. Infrarød bruker jeg ALDRI. De andre barnesykdommene kan jeg leve med. iPhone imponerer likevel, for et slikt operativsystem ER revolusjonerende, og nettopp DET som tiltrekker meg telefonen, selv om jeg håper at de får ordnet opp i småfeilene.

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi
Jeg forstår fortsatt ikke hvorfor enkelte klager på at telefonen ikke har mulighet for minnekort, tross alt kommer den i en 4gb og 8gb versjon.

8984330[/snapback]

Minnekort brukes til annet enn datalagring, vettu. F.eks. går det mye fortere å kopiere musikk til et minnekort i minnekortplassen på PC-en enn å dra alt sammen over med kabel. ;)

 

Også elsker jeg at jeg kan ta minnekortet fra mobilen min, putte det i et SD-adapter og vise bilder og film rett på Wii-en!

Lenke til kommentar
Jeg forstår fortsatt ikke hvorfor enkelte klager på at telefonen ikke har mulighet for minnekort, tross alt kommer den i en 4gb og 8gb versjon.

8984330[/snapback]

 

... Men nesten uansett hvordan du snur og vender på det forblir minnekortsmulighet et pluss, om ikke så alt for stort. Det fører med seg flere praktiske muligheter som de "Yoshi" over meg beskriver.

Poenget er jo at det koster så lite ekstra å føye til noen minnekortporter, og i den prisklassen iPhone har lagt seg i skulle man jo kunne forvente at det ikke spartes på kronene.

Lenke til kommentar

aldri om jeg kjøper iphone. hørte jeg riktig da det stod at iphone var dekket av en stor glassplate. ett fall i marka og iphone er (history)

alle mobil brukere er dømt til å miste mobilen sin ihvertfall en gang.

og til den prisen er det ikke verdt å kjøpe en telefon som ikke tåler en dritt.

Lenke til kommentar
aldri om jeg kjøper iphone. hørte jeg riktig da det stod at iphone var dekket av en stor glassplate. ett fall i marka og iphone er (history)

alle mobil brukere er dømt til å miste mobilen sin ihvertfall en gang.

og til den prisen er det ikke verdt å kjøpe en telefon som ikke tåler en dritt.

8985320[/snapback]

 

http://www.pcworld.com/video/id,545-page,1-bid,0/video.html#

 

Virker på meg som om den tåler mer enn de fleste mobiler jeg har hatt iallefall...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

En ting er sikkert.. det kommer ingen iPhone her i huset, jeg er faktisk møkk lei all den hypen som Apple får på diverse nettfora. Og av den grunn har det gått prinsipp i at jeg aldri skal ha et Apple produkt her i huset.. :hrm:

Lenke til kommentar

Heldigvis er dette bare enda en telefon, som en eller annen produsent vil overgå i løpet av kort tid. Men, selv om iPhone ikke gjør noe revolusjonerende, er dette en telefon som helt klart gir eierne en mulighet til å atter en gang vise sin hengivenhet til Apple. At andre produsenter om få måneder vil komme med kopier som overgår orginalen spiller vel egentlig ikke noen rolle. Om funksjonalitet og spesifikasjoner ikke helt matcher de beste av de beste telefoner spiller for såvidt heller ikke noen rolle. Hadde jeg hatt pengene, ville iPhone ligget i lommen min allerede, men bare fordi det er en vanvittig kul gadget, ikke fordi jeg trenger den. Det eneste jeg ville bekymre meg for, er support policy'n til Apple. Selv om min gamle gode 20gb iPod (bare Foto) har fungert som en klokke siden jeg fikk den, har jeg hørt at andre med behov for support har blitt henvist direkte til Apple av selgerne på butikken de har kjøpt den fra. Om det er Apple, eller butikkene vet jeg jo ikke, men det må da være mulig å levere en ødelagt vare tilbake til butikken, og umiddelbart få erstattet denne med en ny, uten å selv måtte kontakte produsenten. Hvis dette fortsatt stemmer, burde man holde seg unna, i hverfall til alle småfeil er luket bort (kanskje i versjon 2 eller 3 når de blir aktuelle)

Lenke til kommentar
Jeg forstår fortsatt ikke hvorfor enkelte klager på at telefonen ikke har mulighet for minnekort, tross alt kommer den i en 4gb og 8gb versjon.

8984330[/snapback]

 

Alle reviewene som har sett på dette, har jo lagt merke til at OS'et i telefonen spiser 700MB av minnet alene, og når Apple lanserer dette som den beste ipoden, sier det seg selv at folkene som kjøper denne vil ha potensial til å legge inn en masse med multimediafiler. Da blir ikke 3Gb og 7Gb så mye. Regner med det er denne massen som klager..

Lenke til kommentar
Ja, Apple imponerer definitivt med sin iPhone. Dette er en telefon som skiller seg ut fra mengden, og som er et friskt pust på alle måter. Men å kalle det en mobil revolusjon er å gå altfor langt. Til det er iPhone for teknologisk tilbakestående, og har for mange mindre praktiske løsninger og feil.

Kann si meg enig i denne.

 

Men regner med at en neste versjon av telefonen vil ha det meste av hva den mangler i dag, og da kan nok telefonen bli mere aktuell.

Lenke til kommentar

Det er visst nokon her som bryr seg mest om å ha ein fancy telefon, iPhone er fancy, men det hjelp lite når den har så mange manglande funksjonar. Vi blir fort lei av fancy effektar.

 

Apple lurer folk, med å vise fram fancy produkter slik at folk vert så imponert at dei kjøper det. Men så er det likevel upraktisk og funksjonlaust.

 

Når det gjeld nettlesaren så trur eg opera mini, som stadig vert betre og betre, bli ein vinnar på sikt.

Lenke til kommentar

Ingen tvil om at Apple får det til å bruse i blodet på folk.

 

Jeg synes det har vært for lite fokus på brukergrensesnitt i omtalen av iPhone, for det er jo her Apple har sin styrke og er en teknologidrivende og innoverende aktør. Mange kommer nok til å kjøpe iPhone nettopp pga. grensesnittet som faktisk er ganske revolusjonerende - ingen PDA eller mobil har noe lignende, og selv om den har enkelte merkelige mangler kommer disse til enten å bli integrert etter hvert eller bli faset ut (f. eks. MMS).

 

Det er til syvende og sist bare positivt for oss konsumenter at Apple kommer inn som en frisk pust i mobilmarkedet og pusher konkurrentene til å skape noe enda bedre og mer brukervennlig, enten vi velger å kjøpe et helt nytt produkt med sine åpenbare mangler, eller venter til den nye teknologien er implementert eller kopiert av konkurrenter.

 

Jeg gleder meg allerede til neste sommer. Da blir det nok en kraftig oppgradering av mobil, og om iPhone eller andre aktører har klart å komme med et enda bedre produkt vil tiden vise.

 

:thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest Yoshi

iPhone har vært en revolusjon helt siden før lanseringen, etter min mening. Men som alle nye telefoner, har den også noen grunnleggende mangler, som f.eks. mms, videokamera og minekortplass (ramser bare opp manglene for den puslete forbruker, for bedriftsansatte og proffbrukere er det nok langt flere), men den har også et enkelt, kjapt og smart operativsystem, og det er nettopp det som er det revolusjonerende med den! Dette er en telefon de fleste kan bruke! Dette er ikke den første telefonen man styrer med tomlene, men de andre tommeltelefonene er avanserte.

 

Om Amobil snakker sant og iPhones menyer er så raske som de sier, må den være en drøm å bruke. Tester og videoer av LGs KE850, som skal være den gjeveste konkurrenten, har menyer som lagger, og videoene på GSMarena.com viste at man flere steder må trykke to-tre ganger for å treffe knappene ordentlig.

 

Og Apple er jo kjent for å sette en standard i MP3-spillermarkedet, de snudde jo hele markedet på hodet da de lanserte iPod. iPod var langt mer brukervennlig og lettnavigert enn de fleste andre mp3-spillere. Og selv om det i dag finnes langt bedre alternativer, selger iPod som aldri før.

 

"Teknologisk tilbakestående" er da en sterk overdrivelse. Husk at iPhone først og fremst er ment for det amerikanske markedet. Og mobilmarkedet i USA har ikke kommet så langt som i Europa ennå. Det er bare i enkelte stater, til og med bare byer i enkelte stater det er vanlig med telefoner på linje med i Norge.

 

Altså skal vi ikke se bort i fra at vi får se en europaklar iPhone hvor de har lagt inn f.eks. 3G, videokamera og MMS.

 

Gleder meg til iPhone nano blir lansert, btw. :dribble:

 

aldri om jeg kjøper iphone. hørte jeg riktig da det stod at iphone var dekket av en stor glassplate. ett fall i marka og iphone er (history)

alle mobil brukere er dømt til å miste mobilen sin ihvertfall en gang.

og til den prisen er det ikke verdt å kjøpe en telefon som ikke tåler en dritt.

Denne videoen svarer for det.

Endret av Yoshi
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...