Gå til innhold

Ny RealPlayer-beta sluppet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg for min del holder meg til Mediamonkey. Funker best i windows etter min erfaring. Begynte å bruke den etter at Winamp ble plaget med krash og tok mye minne når jeg skulle laste hele mediebiblioteket mitt som er 'stort'. Det er det eneste musikk behandlingsprogrammet hvor jeg ikke har hatt disse plagene.

Lenke til kommentar
Linux-versjonen har jeg hørt skal være god. Den er vel skrevet fra bunn opp, i motsetning til PC-versjonene som har bloatet seg mer og mer på gamle synder i adware-markedet.

8970302[/snapback]

Jepp, Linux-versjonen av RealPlayer er basert på en open-source mediaplayer som heter HelixPlayer, og er mye bedre enn Windows-versjonen. Den spiller filmene den skal - hverken mer eller mindre :thumbup:

Endret av Langbein
Lenke til kommentar

Enig med mange her.

 

Av real og quicktime ender man opp med masse virus, spyware osv, i tillegg til reklame, popups osv.

 

MEN, dette må jeg tilføye;

Linux-versionen er bra. Denne er bygd av Helix-Player som nevnt tidligere, og er fri for dritt.

 

Ellers er det VLC som gjelder, men MPC duger også.

Lenke til kommentar
quicktime ender man opp med masse virus, spyware osv, i tillegg til reklame, popups osv.
Oksemøkk!

QT Player har null morrovare. En elendig spiller og den dårligste decodigen av h264 ja, men ikke den seriemorderen som Real er.

CoreAVC og Media Player Classic er en vinnende kombinasjon hvis du foretrekker codec og avspillere som ikke krever IBM's Deep Blue for å spille T2 i 1080P h264.

Lenke til kommentar

Jeg har aldri opplevd eller hørt noe om -- bortsett fra det som er påstått her -- at QT har spyware, el. Det er bloatware, ja, og det prøver å overstyre valg av mediaavspiller, ol. -- men ikke noe spyware.

 

Jeg mener å huske at for ca. fem-seks år siden, var ReaPlayer en av de programmene som var "standard" å ha en PC; som alle måtte ha -- sammen med WinAmp, Napster, mIRC, etc. De innså vel at de ikke klarte å konkurrere på moralt vis, så de måtte ty til skitne triks, ved å prøve å infisere PC. Ugh.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...