Gå til innhold

Mellomklasse-Radeon lansert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ikke noen nytt om AGP versjonene? Hva blir prisen der, og hvilke leverandører skal lansere?

8962348[/snapback]

Montro om en AGP-utgave av ett av disse kortene lar meg spille C&C Generals, på ett "Socket 754 basert" system som slet med samme spill med ett Radeon 8500 (som jeg forsøkte med for noen år tilbake).

Lenke til kommentar
Ble vel uttalt fra ATI/AMD at AGP utgavene skulle komme etpar mnd. etter PCIe utgavene?

 

Disse kortene må vel bli særdeles brukandes i HTPC'er?

8962862[/snapback]

 

Merkelig at AGP fortsatt selger. Noen som vil ha dem i pci eller isa utgave også?? :p

 

Også merkelig at de kommer med bare 256mb minne. skulle tro XT modellen ville kom med 512mb, iallfall etter ryktene.

Endret av sickb
Lenke til kommentar

Venter nok både på PCIe utgave 2 og noen av de nyere CPU-soklene, før neste oppgradering. Det får holde at jeg "brant meg" fast på Socket 754 (øøh, -- med AGP).

Hopper glatt over både 939, 940 (opteron), M2, M2+ ihvertfall. Skal ikke si sikkert at jeg ikke skal velge M2+ da, men.. Håper M3 og den F-ett-eller-annet sokkelen kommer snart nok. :!:

 

Kanskje jeg ikke skal utelukke Intel helt heller, men jeg tviler på at jeg gidder å inkludere Intel på stasjonær-PC-valgene mine.

 

Har for øvrig forelsket meg ganske bra i min Pentium-M baserte bærbare..

Endret av G
Lenke til kommentar
Bra de endelig har kommet. :)

 

DX9 test hos anandtech.com her:

 

http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3023&p=1

 

De var vel ganske krasse i sin konklusjon. DX10 test kommer neste uke tydeligvis !

8962525[/snapback]

 

Differansen mellom X1950 og HD 2600 gjorde dette veldig vanskelig. Ser hordan de andre testene går for seg før jeg bestemmer meg.

8963643[/snapback]

Reagerte jeg også på eneste er at det virker som 2600 slår 1950 godt i pris.

regner med det kommer et kort som ligger mellom 2600 og 2900 snart, 2700 / 2800? som vil virker interesangt pris og ytelsemessig.

Lenke til kommentar
Hvordan er effektforbruket på disse, kontra nvidia-kort med samme ytelse? Desverre er jeg fortsatt ikke like glad i ati-sitt driver-oppsett, selv om nvidia jobber hardt med å gjøre sitt kontroll-panel underlig, så de blir nærmere ati i nivå....

8964127[/snapback]

Hexus har gjort en test på dette:

 

http://www.hexus.net/content/item.php?item=9187&page=11

 

Der matcher HD2600XT strømforbruket til et overklokka 8600GT, og et stock 8600GTS

 

HD2400XT har lavere idle enn 8500GT, men de er like under load.

Lenke til kommentar
Ser ut til at jeg beholder mitt X1600XT til fordel for dette gitt.

8966858[/snapback]

 

Ja, eneste fortrinnet HD 2600XT har i forhold til X1600XT er DX10-støtten, den generelle ytelsen er tydeligvis ikke særlig (om noe) bedre.

Kan ikke se noe poeng i å kjøpe et low-end Radeon HD2XXX/GeForce 8XXX-kort, når man får mye bedre ytelse med et DX9-kort til samme eller lavere pris. Hva er poenget i å spille Crysis med DX10 i 800x600 og 15 fps, liksom...

 

Er veldig skuffet over at AMD/ATI ikke tilbyr noe mellomklassekort i HD-serien, á la GeForce 8600GTS og 8800GTS 320MB. Det er et enormt gap mellom HD2600XT og HD2900XT - det fins jo praktisk talt ingen ATI-kort for mellom 1400 og 3000 kr! Hvor er mellomklassen??!?!

 

 

Edit: Overskriften i artikkelen mer enn antyder at dette er mellomklassekort - vel, vel - begrepet er altså relativt.

Endret av cosmo03X
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...