Gå til innhold

BBC med ny videotjeneste


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Forstår jeg det riktig at dette kun fungerer i UK pr. dato?

8961777[/snapback]

 

Regner med det, men blir vel bare gjordt en ip sjekk. Så en britisk proxyserver er vel alt som skal til.

8961892[/snapback]

 

Tåpelig med alle disse begrensningene. Ikke rart folk tyr til piratsider for å få fatt i et program som bare går på BBC.

Lenke til kommentar

Må være litt provoserende for dem i Storbritannia som blir tvunget til å betale lisens til BBC, og som via Linux leser på siden deres for dette greiene;

 

SYSTEM REQUIREMENTS

iPlayer screengrab

Operating system: Windows XP SP2

Browser: Internet explorer 6.0 or above

Media Player: Windows Media Player 10 or above

Net connection: Broadband

 

Så ikke noe BBC på pcen for de som bruker Linux :nei:

Lenke til kommentar
Forstår jeg det riktig at dette kun fungerer i UK pr. dato?

8961777[/snapback]

 

Regner med det, men blir vel bare gjordt en ip sjekk. Så en britisk proxyserver er vel alt som skal til.

8961892[/snapback]

 

Tåpelig med alle disse begrensningene. Ikke rart folk tyr til piratsider for å få fatt i et program som bare går på BBC.

8961959[/snapback]

 

Begrensningene er nok på plass slik at kun de som har betalt lisens til BBC får dette, gratis (regner jeg med).

Lenke til kommentar
BBC holder/holdt på å utvikle en open-source, all-platform løsning for streaming av video. Lurer på om de ga fan i det, eller om det er i kulissene?

8962367[/snapback]

Nja, de har jo laget en "iPlayer" (bare for å være sikker på å komme på kant med Apple), men hele greia her ligner mer og mer på en complete fuckup synes jeg.

 

http://slashdot.org/article.pl?sid=07/06/26/155214

http://news.bbc.co.uk/2/hi/technology/6236612.stm

 

Klassisk Wintendo Only løsning, som noen kommer til å hacke til på linux/mac før BBC rekker å gjøre det selv.

Lenke til kommentar

Skulle ikke forundre meg at de setter så strenge rettigheter på denne tjenesten at den ikke blir tilgjengelig utenfor UK, slik de gjør med andre av sine video og web-tjenester.

 

De blokkerer til og med hele websider (f.eks. websiden til serien "the adventures of sara jane smith"), slik at du må ha en UK-ip for å se innholdet. Skikkelig nazi spør du meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...