Gå til innhold

Her er de første iPhone-testene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kanskje fjerne YouTube-mangelen

og erstatte med radio-mangel?  :)

Ja det syns jeg også, egentlig er det patetisk så mye de har "glemt" å tatt med på iPhone da, jeg som gledet meg til å kjøpe den og greier :(

 

Ser ut til at N95 er den nest beste

Endret av Equerm
Lenke til kommentar
Når batteriet blir dårlig, vil Apple erstatte det gratis.

 

you'll send it in and get the cell replaced for a fee

 

 

For a fee betyr nettopp det motsatte av gratis.

Skjønner ikke hvorfor de bruker dette som ett argument, siden det gjelder vel egentlig alle telefon-produsenter hvor du kan kjøpe nytt batteri.

Kanskje bare billigere her når du sender inn det gamle, men vil ikke kalle det noe +

Endret av Nargile
Lenke til kommentar
Veldig mye minus, som stemmeoppringing osv, og andre ting som vanlige mannen i gaten aldri kommer savne på en mobil. Sender svært lite mms også så det er vel heller ikke noe savn.

8954359[/snapback]

Mannen i gata bruker vel strengt tatt kun ringing & sms. Hvorfor ikke bare strippe bort alt untatt dette, lage enda litt mer flashy plastikk og så sette prisen enda høyere! Pengene sitter jo løst hos idioter så det hadde funket som gull!

Endret av Vice
Lenke til kommentar

Da må jeg nesten si meg utdatert på kunnskapen om den mobile markedet i Statene. Sist jeg sjekket, vandret folk fortsatt med 1.3MPX og de gamle Motorola RAZr'ene..

 

Den dårlige BlackBerry er jo en teknologisk sensasjon i Statene. Stemmer nok at Statene er fremme med blackberry-teknologien men jeg vil påstå at det er den eneste mobile teknologien Statene er fremst på i forhold til Norge.

Endret av überGoliath
Lenke til kommentar

Anmeldelsene bekrefter vel det mange har sagt: telefonen har et stort potensiale men feiler på en del områder (greit nok, man bruker ikke ofte MMS men å ikke ha støtte for det?). Noen oppdateringer og kanskje en europeisk versjon med 3G, og telefonen blir skikkelig spennende.

 

Samtidig så påpeker de noen av de iboende begrensningene ved en ren touch-løsning: enkelte vanlige ting tar lengre tid ettersom det ikke finnes dedikerte knapper. Det er for så vidt en grei nok avveining for å få større screen-realestate.

Lenke til kommentar

http://www.phonescoop.com er en bra amerikansk mobil-side. Ser flere mobiler som ikke har MMS der (og endel som har det kun på enkelte varianter).

At iPhone ikke har MMS er ikke så ille, man kan jo heller bruke mail. Men at den ikke har video-opptak høres merkelig ut.

 

Fikk nye Prada-mobilen fra LG denne uka (KS20). Likte ikke forrige Prada, men denne er nokså snasen (og har Win Mobile 6.0). Bra konkurrent til iPhone.

Lenke til kommentar

Hvis man skal se bort fra designet på Iphone, så synes jeg ikke denne dette er et så veldig revolusjonerende produkt. Trykkfølsom skjermteknologi er ikke noe nytt. Det er bare å gå på MCdonalds, som har benyttet seg av denne teknologien i flere år.

 

Jeg synes Apple er smarte, for de lanserer denne telefonen som et moteikon. Den appellerer virkelig til folks følelser. Den er lekker å se på, den er delvis bygget av metall, og den blir et status symbol for mange.

 

De tekniske spesifikasjonene på Iphone finnes allerede på markedet. De er bare ikke å finne i en og samme telefon enda. Jeg tenker da på en 8 gb. harddisk, og at du kan bruke fingrene på skjermen. Bortsett fra dette, finnes det telefoner i samme prisklasse som er langt mer avanserte, og som gir bedre synkroniserings muligheter med en server, f.eks. Microsoft ExchangeServer, VPN, og remote desktop connection.

 

Jeg er også skeptisk til de små virtuelle knappene man skal trykke på. Det er utrolig frustrerende å skrive en sms, med små, trange knapper. I tillegg ser Iphone ut som en tohånds telefon. Dette begrenser mulighetene for å kontrollere den med bare èn hånd. Den har heller ikke mms, eller høyhastighets Internett. Kamera er heller ikke noe voldsomt å skryte av.

 

Jeg synes konseptet er utrolig kult, og jeg unner Apple nok en seier. Jeg tror likevel jeg styrer unna denne gangen, i påvente av at Apples nye konkurrenter snart kommer med noe som er enda mer banebrytende. Tror det er lurt å ikke bare tenke design og konsept her. Til det, har telefonen kommet litt for sent på markedet, i forhold til sine konkurrenterer.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...