Gå til innhold

Steam får stor sommeroppdatering (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vil tro at dette blir som en slags Xbox Live, men gjelder for PC-platformen.

 

Om de klarer dette ordentlig, så kan det bli ganske bra.

 

For øyeblikket er jeg veldig fornøyd med Steam, og det kommer nye gode spill dit hele tiden. Bra gjort av Valve dette her.

Lenke til kommentar

Jeg tror dette kan bli bra! Akkuratt nå synes jeg nesten bare steam er i veien da jeg kun spiller CS. Men hvis de klarer å få stemmekommunikasjonen til å virke uten lagg og hakking så vil iallefall dette være noe å glede seg til!

 

Det med profiler og rating system på dem du spiller med er ikke nødvendig, men kan selvfølgelig være gøy så lenge det holdes saklig.

 

Jeg må nå si at jeg tror jeg gleder meg litt:) Jeg har også bestilt ny maskin som gjør det sannsynlig at jeg skaffer meg HL2 o.l. og da vil steam også være mindre "i veien" =)

 

 

- bIsk

Lenke til kommentar

Dette interesserer meg egentlig ikke så alt for mye... jeg vil heller se en nedgang i prisnivået. Priser som gjenspeiler det faktum at du ikke får en fysisk kopi av spillet, eller en manual. Når jeg kjøpte HL2 så kjøpte jeg det i butikken, som faktisk var billigere enn via STEAM! Det er for dårlig.

Lenke til kommentar

Angående priser: Jeg opplever priser jevnt over billigere på Steam. Unntaket er så klart dersom man finner fysiske versjoner på tilbud, men Steam har også relativt ofte tilbud. De har for eksempel nesten alltid introduksjonstilbud på nye spill, -10 % eller -20 %, oftest i forbindelse med forhåndsbestilling.

Lenke til kommentar

En av de aller koseligste tingene med Steam er at du slipper alt som har med kopibeskyttelse å gjøre. Ta for eksempel TrackMania United - enten kjøper du det i butikken til NOK 250,- (billigste) pluss frakt og sliter med StarForce, eller så kjøper du det fra Steam til NOK 240,- og får det levert rett til harddisken (fraktfritt, så klart) uten noen form for diabolsk kopibeskyttelse.

 

Steam har nok noe de også, men såvidt jeg har skjønt går det bare på at du må starte spillet opp "gjennom" Steam, altså at Steam må kjøre og du må være tilkoblet nettet for å spille. For "de fleste" nå i bredbåndsalderen er ikke det noe problem.

Lenke til kommentar

Nå er det ikke mange spill som benytter Starforce beskyttelse, og 10kr forskjell mellom prisene når du ikke en gang har en fysisk kopi å skryte av synes jeg ikke akkurat er en grei forskjell... det er snakk om at dem fjerner en hel del mellomledd med tanke på kostnader, og det synes jeg vi forbrukere burde nyte godt utav, noe vi ikke gjør. Men prisene skal vi vel ikke diskuttere her i denne tråden uansett.

 

Jeg synes de nye funksjonene er greie nok, men det er ikke mye jeg får bruk for der. En bedre "backup" funksjon hadde heller ikke vært dumt, den som er treig som fy, og tar bare vare på de viktigste filene sånn at du uansett må bruke elendig mye tid på å laste ned det som mangler før du får spille det du har tatt backup av...

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Nå skal det sies at butikkprisen jeg nevnte var den billigste jeg fant. Det kan hende den var på salg for alt jeg vet - standardprisen ser ut til å ligge på rundt 300,-. Da blir forskjellen med én gang litt større. Dette gjelder også for en del andre Steam-spill - forskjellene er til tider formidable. Så må du også tenke på frakt, det blir fort noen tiere her.

Endret av MiSP
Lenke til kommentar

Altså.. Blir så feil av Valve å liksom dele opp prisene:

 

Eg kjøpte HL2 dvd i butikk (husker ikkje pris), då fekk eg med:

 

-HL2

-HL2 Deathmatch

-CS:S

-Lost Coast (som eigentleg berre er ein techbane for HDR)

 

Så lager dei en pakke kor 4 av 8 spel eigentleg kjem i eit spel (if you get my drift). Er teit at dei tar penger for mods og. Half life 2 ville ALDRI blitt til om det ikkje hadde vore eit så stort miljø rundt modding av half-life 1. Så lager ein dude ein mod (Garrys Mod) av Half-life 2, men då kjøper berre Valve opp denne duden og starter å ta penger for modden hans.. Eg veit ikkje om dei kjøper han opp ein gong i og med at han modder på deira motor.. Jaja.. -> rotete.

Lenke til kommentar

De modifikasjonene du snakker om er offisielt utviklede modifikasjoner. Dark Messiah of Might and Magic bruker Source-motoren, og kan egentlig derfor betegnes som en Half-Life-modifikasjon. Det er like fullt et spill utviklet av en selvstendig utvikler.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...