Gå til innhold

Blackberry-forbud i Frankrike


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"E-postene som går til Blackberry-telefonene går gjennom servere i USA og Storbritannia, noe som er grunnen til at etteretningstjenesten frykter avlytting."

 

Hvordan fungerer dette egentlig da? Jeg bruker ikke Blackberry selv, men har forstått det slik at man installerer en Blackberry-server i sin egen organisasjon, som kommuniserer med mailserveren og sørger for at mail blir sendt til og fra mobilene. Er dette feil altså?

Lenke til kommentar

nei det er korrekt, men blackberry serveren (kanskje ikke det korrekte ordet, men jeg kommer ikke på noe bedre) kommuniserer ikke direkte med den enkelte mobil. den sender til blackberry sentralt som så kontakter den individuelle mobil.

 

dette har fordeler, og bakdeler. slik som dem merket i usa når en oppdatering av blackberry sine interne systemer førte til nær ett døgn ute av drift.

Lenke til kommentar
nei det er korrekt, men blackberry serveren (kanskje ikke det korrekte ordet, men jeg kommer ikke på noe bedre) kommuniserer ikke direkte med den enkelte mobil. den sender til blackberry sentralt som så kontakter den individuelle mobil.

 

Ah, I see. Har ikke hørt om denne "lille detaljen" før. Men det er jo meget mystisk at det ikke er noe informasjon om dette på Blackberrys hjemmesider? Om man leser om Blackberry Enterprise Server, som den tydeligvis heter, så fremgår det av informasjonen at det er denne som fungerer som mellomledd mellom den mobile enheten og bedriftens mailsystem...

 

http://na.blackberry.com/eng/services/server/

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...