Gå til innhold

Radeon HD 2900 XT med GDDR4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er det som behøves for å være produsent av grafikkort nå til dags? Er det nok med en e-postadresse og en grafisk designer til å lage klistremerket på kjøleren og designet på pappesken? Resten gjøres jo av nvidia eller ATI/AMD (PCB design og GPU produksjon) og resten gjøres som regel at ett av de tre-fire store Kina-baserte selskapene som er domminernede montering av komponenter på PCB.

Lenke til kommentar

Oi, jeg visste ikke at underprodusentene fikk spillerom til å gjøre så radikale endringer innenfor et produkt. Som nevnt tidligere er dette nesten et XTX-kort, og en skulle tro at ATI så dette og stoppet Diamond. Kortet vil jo trolig bli billigere enn XTX, samtidig som det også kommer relativt lenge før.

 

Håper bare kortet leverer det det lover, og at det ikke er snakk om barnesykdommer rundt Diamond-merket, da det jo er en stund siden sist de var såpass aktive. Det er, som tidligere nevnt, sikkert samme fabrikk for dette produktet som flere andre av ATI-kortene, så slike problemer slipper man forhåpentligvis unna.

Lenke til kommentar
Høres kult ut, men jeg tør ikke tenke på hva det vil kreve av strømtilførsel. Er ikke akkurat som om HD2900-kortene har mye å gå på der. Men, det skal bli spennende å se hvordan det kan konkurrere med 8800-serien til Nvidia.

8887497[/snapback]

DDR4 bruker vel endel mindre strøm enn DDR3. Så dette kortet bør vel være snillere sådan enn de med DDR3 chipper.

Lenke til kommentar
Hva er det som behøves for å være produsent av grafikkort nå til dags? Er det nok med en e-postadresse og en grafisk designer til å lage klistremerket på kjøleren og designet på pappesken? Resten gjøres jo av nvidia eller ATI/AMD (PCB design og GPU produksjon) og resten gjøres som regel at ett av de tre-fire store Kina-baserte selskapene som er domminernede montering av komponenter på PCB.

8887457[/snapback]

Enig, men det er jo nettopp på dette området Diamond skiller seg ut! Klinker til med overklokket GDDR-4 minne og greier og greier.

 

(Eller misforsto jeg deg, at det var det du ville understreke ... ?) :dontgetit:

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke det blir å ha noe som helst å si for ytelsen, R600 greier faktisk ikke å utnytte den enorme minnebånbredden med 1.6ghz GDDR3 minne så hva blir GDDR4 minne på 2.2ghz å si? veldig lite. Kortet blir muligens litt kjøligere men noe ytelseshopp blir det neppe. Prototypen av XTX hadde akkruat denne konfigurasjonen og der var ingen forskjell, kortet gikk faktisk dårligere en XT utgaven.

Lenke til kommentar
Jeg tror ikke det blir å ha noe som helst å si for ytelsen, R600 greier faktisk ikke å utnytte den enorme minnebånbredden med 1.6ghz GDDR3 minne så hva blir GDDR4 minne på 2.2ghz å si? veldig lite. Kortet blir muligens litt kjøligere men noe ytelseshopp blir det neppe. Prototypen av XTX hadde akkruat denne konfigurasjonen og der var ingen forskjell, kortet gikk faktisk dårligere en XT utgaven.

8890656[/snapback]

 

 

kloke ord :yes: men det blir et lite experiment i minne behov. så det blir arti og se hvordandet ser ut på tester i høye oppløsninger med mye juice

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...