Gå til innhold

GTA IV-episoder blir 360-eksklusive (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det har vært kjent helt siden E3 2006 at disse "episodene" var ekslusive for XBOX360...

 

Microsoft betalte forresten 50 mill $ for de TO episodene det er snakk om. Så for 25 mill $ per epsiode, så kan vi regne med at de vil koste en arm og en fot å laste ned.

:D

Det er også verd å merke at den første episoden ikke kommer før Mars '08, og den andre senere samme år.

Les informasjonen her.

Thank you. And as it relates to the deferred revenue chunk associated with the episodic content on X-Box 360, you can see that $25 million of that moved into short-term deferred. Could you give us any sense of when that’s going to hit the P&L? Will we see $25 million at one time and then the second 25 or will it be a slow bleed?

 

Lainie Goldstein

 

The first 25 is for the first episodic content package that’s supposed to go out and that is in March of ’08. That’s why it moved into current because it’s in the next 12 months. The second 25 will be for the second episodic, the episode, and that will be later in fiscal ’08.

 

Men dette betyr ikke at PS3 ikke vil komme med egne ekslusive episoder. Men dette er fortsatt på rykte stadiet, muligens under "gag-order", for ikke å ødelegge illusjonen av at dette kun vil bli mulig på 360.

Endret av XDamage
Lenke til kommentar
Syns dette er noe dritt. Har ikke PS3 og har tenkt å spille GTA4 på 360 uansett, men jeg syns prinsipielt at dette var under beltestedet... :hrm:

8887641[/snapback]

 

Er vel ikke så ille med tanke på at Sony hadde ekslusive rettigheter på GTA serien en god stund... Nå får i allefall begge konsolene spillet samtidig :)

Lenke til kommentar
Syns dette er noe dritt. Har ikke PS3 og har tenkt å spille GTA4 på 360 uansett, men jeg syns prinsipielt at dette var under beltestedet... :hrm:

8887641[/snapback]

Sony foret jo Rockstar med betydelige summer for å holde GTA-serien PS2-eksklusiv i en viss periode tidligere. Rockstar slapp jo ikke GTA først på PS2 for moro skyld - de gjorde det fordi de ble betalt for å gjøre det.

 

Her sikrer jo MS at sine brukere får ekstra innhold som kanskje ikke hadde blitt laget engang uten at Rockstar hadde blitt 'sponset' for å gjøre det. Og i denne størrelsesordenen (med betydelig tid mellom hver episode som slippes) er det nok snakk om betydelig mer innhold enn et par ekstra missions man blåser igjennom på en halvtime...

 

Genial måte å både holde liv i spillet - og sikre mersalg av både spill og konsoller - over tid for både Rockstar og Microsoft. 'Hovedspillet' sent i oktober, utvidelse i mars året etter og deretter en utvidelse til sannsynligvis i august. Me like :)

Endret av Nonsens
Lenke til kommentar

Er det bare jeg som misliker Microsoft sin tendens til å kjøpe seg inn overalt og få ekslusiviteter til sin enhet ved hjelp av bare pengeboka?

 

Kan ikke si jeg liker det, ikke for fem flate øre. Hva blir det neste kan man spørre seg, at MS kjøper seg inn overalt og tar fullstendig overtak på den siden av bransjen og?

 

Av prinsipielle grunner synes jeg dette er noe forbanna hersk. Jeg har ikke tenkt å kjøpe PS3 og GTA4, men heller X360 og GTA4 grunnet prisen, men synes likevell det er noe hersk og dårlige tendenser ute å går.

Lenke til kommentar
Syns dette er noe dritt. Har ikke PS3 og har tenkt å spille GTA4 på 360 uansett, men jeg syns prinsipielt at dette var under beltestedet... :hrm:

8887641[/snapback]

Sony foret jo Rockstar med betydelige summer for å holde GTA-serien PS2-eksklusiv i en viss periode tidligere. Rockstar slapp jo ikke GTA først på PS2 for moro skyld - de gjorde det fordi de ble betalt for å gjøre det.

8888942[/snapback]

To ting:

1. Har jeg sagt at jeg synes Sonys økonomiske eksklusivitet av GTA er greit? Do the math...

2. Det er likevel en forskjell på det Sony gjorde og det MS gjør nå. Da Sony sørget for eksklusiviteten, var det fordi de så at det kom til å bli en stor suksess. MS ser at GTA har vært en stor suksess. I seks år! Og helt plutselig skal de bare overta denne suksessen, bare med penger, og uten blod, svette og tårer. Man kan si at de viser gode taktiske egenskaper og markedsflair ved å gjennomføre denne eksklusiviteten, men de har ikke gjort seg fortjent til denne suksessen. :nei:

Endret av Tjohei
Lenke til kommentar
Dette var skuffende Sony, usikker på om jeg vil tilgi dere dette..! GTA har alltid betydd PS2/PC for meg, og jeg hadde innstillt meg på å kjøpe en brukt PS3 i oktober..

 

Da blir det vel muligens Xbox i stedet.. Jaja.

8891389[/snapback]

du vil ikkje tilgi sony for at microsoft brukte 50 millioner dollar? :hmm:

Lenke til kommentar
Det er likevel en forskjell på det Sony gjorde og det MS gjør nå. Da Sony sørget for eksklusiviteten, var det fordi de så at det kom til å bli en stor suksess.

8890147[/snapback]

GTA var da en betydelig suksess lenge før Sony/PS2 og Rockstar inngikk noen samarbeidsavtale.

 

Kanskje man heller skulle se sånn på det: Rockstar haddde kanskje ikke tatt sjansen på å bruke mye ressurser på ekstra episoder i det hele tatt uten dette innskuddet fra MS :)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...