Gå til innhold

Test: Den store musikkmobiltesten


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen spiller i 6 timer, andre i 37 timer. Forskjellene mellom årets nye musikktelefoner er større enn man skulle tro.

 

Les mer

8869051[/snapback]

 

Hvorfor er ikke 6300 med da den har jo også minijack eller noe sant? :ph34r:

8869834[/snapback]

 

Vi har valgt ut telefoner som markedsføres primært som musikkspillere. De fleste mobiler i dag kan spille musikk, men det er ikke alle som er utpregede musikkmobiler.

 

Dermed blir det mest naturlig å teste Walkman-serien i stedet for Cybershot-serien fra Sony Ericsson for å ta et eksempel.

 

Nokia N95 er i et grenseland, og vi valgte å ta den med siden den tross alt er en av årets viktigste mobiler.

Lenke til kommentar
Meget fin test. Men har virkelig w950 så dårlig lydkvalitet? Har en w850i og har så vidt hørt på en w950i uten at jeg klarte å høre at den var spesielt dårlig. Kan hende jeg ikke har så følsomt øre...

8870598[/snapback]

 

Lydkvaliteten har vært oppe til diskusjon før. Vi har lenge ment at det er noe muffens med lyden i W950i, og vi har fått mange tilbakemeldinger fra lesere som er uenige.

 

Akkurat W950i ble vurdert av en lydekspert som konkluderte med at lyden var dårlig.

 

Uansett vil lyd alltid handle om preferanser, så det er klart at dette er et farlig område å være altfor bastant på. Vi mener likevel det er rimelig klart at de to telefonene som scorer dårligst i lydkvalitet er vurdert rett.

Lenke til kommentar
Meget fin test. Men har virkelig w950 så dårlig lydkvalitet? Har en w850i og har så vidt hørt på en w950i uten at jeg klarte å høre at den var spesielt dårlig. Kan hende jeg ikke har så følsomt øre...

8870598[/snapback]

 

Lydkvaliteten har vært oppe til diskusjon før. Vi har lenge ment at det er noe muffens med lyden i W950i, og vi har fått mange tilbakemeldinger fra lesere som er uenige.

 

Akkurat W950i ble vurdert av en lydekspert som konkluderte med at lyden var dårlig.

 

Uansett vil lyd alltid handle om preferanser, så det er klart at dette er et farlig område å være altfor bastant på. Vi mener likevel det er rimelig klart at de to telefonene som scorer dårligst i lydkvalitet er vurdert rett.

8871086[/snapback]

 

Her har dere fått et tips dere tydeligvis ikke har giddet å sjekke ut. Men her kommer det igjen. W950i er ikke glad i variabel bitrate, prøv med konstant bitrate.

Lenke til kommentar

W950i og lydkvalitet:

 

Jeg har testet W950i med hodesettet Sennheiser PX100 og pc høytalerne Logitech Z-2300, jeg har sammenlignet med lydkortet på pc'en min, som er creative audidgy 2. Har også testet med ett annet lydkort til en venn av meg som er er bedre egnet for musikk og er litt dyrere og nyere

 

Den litt ekle skjærings lyden(som nevnt i amobils test) forsvinner når man har lyden på veldig lavt volum(merker at lyden likevell er veldig skarp med pc høytalerne mine, det er den også når jeg bruker den på pcen men der kan jeg stille diskanten ned, det er ikke nok å gjøre dette med eq), den kommer fram allerede på 40- 50%(jeg anbefaler å bruke maks 30%). Så hvis du trenger høyere volum, og bruker dyre hodetelefoner, altså mye mye bedre enn de som følger med, tror jeg du gjør lurt i å velge en annen mobil. Hvis du syntes lydkvaliteten er så viktig, men for flertallet tror jeg lyden er mer enn god nok. Med medfølgende hodetelefoner, gir telefonen den maksimale lydopplevelsen man kan få med slike hodetelefoner og de er på ingen måter dårlig, bare ikke best. Tror det er ett pluss at hodetelefonene du velger spiller høy lyd, slik at du slipper å stille den så mye opp med selve mobilen, slik som de medfølgende hodetelefonene gjør.

Jeg syntes også at bruk av equilazer har mye å si.

 

Jeg syntes amobils lydtest av mobilen gir ett litt feilaktig bilde av lyden til mobilen. den er ikke så dårlig, det er bare det at den taper mye kvalitet ved å stille opp lyden på telefonen.

Endret av ASW
Lenke til kommentar

Synes dette var en bra sammenlikning av musikk-mobiler. Det var sammenliknet på flere ting, og det synes jeg vra bra.

At Samsung F300 spilte lengst, kom ikke som en overraskelse på meg, så lenge som den spilte med to batterier tilkoblet. Det er bare synd at den ikke er så brukervennlig.. :)

Endret av kornelen
Lenke til kommentar
Flott artikkel, selv om jeg er litt uenig i at w950 har så forferdelig lyd som alle skal ha det til.

 

8874693[/snapback]

 

Det er ikke alle som skal ha det til at W950i har dårlig lyd, kun amobil. Andre som tester denne telefonen skryter av bra lyd.

Lenke til kommentar

Vel, jeg savnet Nokia N73 ME da. Jeg har denne, og jeg syntes den er topp. GOd lydkvalitet, 2 Gb medfølger og generellt god. Kanskje litt treg til tider da.

 

EDIT: Hvis noen mods ser min sigg som er 5 linjer her, ikke slett den. Den er 4 linjer i diskusjon.no's design, som er lov i følge reglene :)

Endret av christopher909
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...