Gå til innhold

SEGA skeptiske til Wii (Wii)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er da minst like mye potensiale i wii som i playstation 3, så jeg kjøper ikke helt den. Det er helt klart at ps3 kommer til å bli mer populær i fremtiden, og sony har jo sagt den skal holde i 10 år, var det vel. Ser ikke no grunn til at de ikke kan leve side om side egentlig.

Lenke til kommentar
– Jeg er litt bekymret for den kreative dybden til Wii,

Hva med den kreative dybden til 360/PS3?

– Wii kommer til å se veldig utdatert ut om et par år når utviklere får mer ut av Xbox 360 og lærer PlayStation 3 bedre å kjenne.

Wii var utdatert allerede før den ble lansert.

 

Tåpelige kommentarer spør du meg. Wii kommer til å selge sterkt i lang tid fremover. Såklart vil den ligge etter 360 og PS3 grafisk, den var aldri designet for å konkurrere med dem heller.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte selv en Wii pga hypen den fikk .. men etter 3 ukers bruk, så støvet den ned helt til mai når jeg solgte den til en kompis.. Bare ETT spill som har appelert til meg fra wii, og det er Mario Strikers, som er forresten super artig :p men som med WiiSports.. Man kan ikke opprettholde gleden evig med ett spill..

 

Så jeg er til dels enig med SEGA, jeg er også skeptisk til Wii sin fremtid. Men, selvsagt, Nintendo vet hva dem gjør :)

Lenke til kommentar

Helt fint at han er kritisk til Wii, men når han seier ting som:

 

Hvor mye kan kreative utviklere få ut av denne bevegelsesfølsomheten om to, fem eller ti år fra nå? Hvordan kan de lage noe som skiller seg fra spill som allerede er ute i dag

 

tyder det berre på mangel på kreativitet, noko som irriterar meg når det kjem frå ein med ei såpass høg stilling i selskapet.

Lenke til kommentar

Virker som Steinberg mener at Wii's mangel på HD grafikk går ut over kreativiteten hos utviklerne. Hva er det denne mannen har røkt egentlig? Er det pga den "ville" grafikken DS selger så bra...? Faktum er at "highend" produkter må se seg slått av DS og Wii, til tross for at begge systemene presterer langt dårligere enn sine konkurrenter når det gjelder grafikk. De beste spillene som noen sinne har blitt lagd, og fortsatt holder stand, finner vi på Snes, PSX og PC, (med hardwarekrav fra forrige århundre...) så jeg kan ikke helt skjønne at hardwaren i Wii skal legge begrensninger for hvor kreative utviklerne kan være.

Lenke til kommentar
Virker som Steinberg mener at Wii's mangel på HD grafikk går ut over kreativiteten hos utviklerne. Hva er det denne mannen har røkt egentlig? Er det pga den "ville" grafikken DS selger så bra...? Faktum er at "highend" produkter må se seg slått av DS og Wii, til tross for at begge systemene presterer langt dårligere enn sine konkurrenter når det gjelder grafikk. De beste spillene som noen sinne har blitt lagd, og fortsatt holder stand, finner vi på Snes, PSX og PC, (med hardwarekrav fra forrige århundre...) så jeg kan ikke helt skjønne at hardwaren i Wii skal legge begrensninger for hvor kreative utviklerne kan være.

8872295[/snapback]

 

Noe sterkt må det være mannen har fått i seg, hva skal jeg ikke si eller spekulere i. PSP må nok se seg selv kraftig rompekjørt av Nintendo DS, og PS3's største "konkurent" salgsmessig er GBA.

 

Og når det gjelder grafikk, Wii selger bedre enn PS3 og X360.

 

Er greit at de tror at Wii ikke har evnen til å vare løpet ut, men jeg tror ikke Sega mannen her har tatt enkelte faktorer i beregningen, som f.eks lovordene fra 3 store utviklere som Enix, Ubi og EA. Disse 3 har gitt sin støtte til Wii, 3 meget tunge 3dje parts utviklere.

 

La oss nå heller ikke glemme at Sega snubla og 100% totalt på oppløpssiden og endte opp som utvikler og utgiver på sin argeste konkurent på 90 tallet's konsoll, nemlig Nintendo.

 

Og for å innkludere litt angående beste spill, på en kåring gjort av IGN over de 100 beste spillene dominerte Nintendo stort med titler som Goldeneye, Perfect Dark, Banjo-Kazooie, Metroid Prime, Super Mario og Zelda.

Lenke til kommentar

Selv Super Mario på Gameboy advanced er ikke utdatert. Nintento er flinke til å gjøre produkter "tidløse".

 

Nintento Wii er den første konsollen jeg har opplevd at både flere genereasjoner, fra 4 til 65 år gamle mennesker, krangler om hvem sin tur det er.

 

Konsollen appellerer til veldig mange fordi den er liten, lett og annerledes når det kommer til spillbarhet. Den vekker interessen i folk som vanligvis ikke bryr seg. Og dette er folk som bryr seg katta om pixler, grafikk og antall tilkoblinger.

 

Jeg tror nok Wii vil klare seg fint i noen år. Selv om den får bank hardwaremessig. Men så er ikke det det som er avgjørende for om den kan spille fantastiske spill eller ikke :)

Lenke til kommentar

Jeg tror Nintendo har klart å skape en konsoll som om et par år, vil bli så billig at folk vil kjøpe den til å ha SAMMEN med sin PS3/Xbox. Det er iallefall planene mine.

 

Det er ikke behov for en bråte med toppspill så lenge prisen kan komme ned til rundt 1500kr. Da skal du ikke se bortifra at jeg skaffer meg en nintendo på et impulskjøp selv om mine favorittspill vil nok forstatt være til PS3.

Endret av Zlash
Lenke til kommentar
Historien viser vel at i markedsspørsmål skal man lytte til råd fra alle andre enn nettopp SEGA.

8866948[/snapback]

 

Hvofor det? de vet hva de gjorde feil, de vet vel også hva andre kansje også gjør feil.

8878892[/snapback]

 

SEGA !!VAR!! med i konsol krigen, men fucka opp, noe som viser at de ikke vet hva som skal til for å lage en god konsol

Lenke til kommentar

Det var ingenting galt med konsollen, Dreamcast var ytelsesmessig milevis foran konkurrentene helt frem til PS2 ble lansert. Det var markedsføringen og salgsstrategien det var noe galt med, kanskje også tidspunktet for lansering (da den falt litt i mellom to konsollgenerasjoner), og det at noen store tredjepartsutviklere aldri klarte å bestemme seg for om de ville støtte konsollen eller ikke.

 

EDIT: Ja, jeg eier en Dreamcast, hvis noen lurer. :]

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...