Gå til innhold

Microsofts pakt med Linspire

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fant noe interresant. Håper neste Linux tar over etter all DRM bloat i vista

At some point, Linux will be more than good enough for 99% of all computer users. When that happens, Microsoft will become largely irrelevant.

[...] Linux's initial price of zero is not the only way a large business can save. By adopting Linux, a company gets off Microsoft's upgrade treadmill -- permanently. That in itself is a huge benefit.

If you are a consumer yourself, you should be gratefully thanking the free software movement for the lower prices! (And for keeping Microsoft from becoming too tyrannical.)

[... en annen post ..]

In fact, I believe that Microsoft is doing this patent stuff because they want to ease into distributing GNU Linux themselves, and they want to be the market leading GNU Linux distro. They really kind of are forced to do it. GNU Linux and FOSS are eroding their revenue base. They have read Clayton Christensen's work. They know what a disruptive innovation is. They know that the only market leaders to have survived disruptive innovations are those who spun off an independent separate little company that sold the disruptive products or services. As that spin-off grew, the companies who were smart enough to do it, like Quantum spun off Plus, eventually found that the disruptive little company grew to a point where the two companies could merge, and thus gracefully transition to the new disruptive market. Microsoft is planning to buy a distro, and they are insulating themselves from legal attack once they get there.

http://yro.slashdot.org/article.pl?sid=07/06/09/1647211

Lenke til kommentar

Opensource er demokrati i databehandling .. Closed source er "the seeds of tyranny".. Forøvrig er Microsoft IT mafia og kun ute etter å spise Linux til frokost, lunsj og middag. MS har OVERHODET ingen ærlige hensikter, hvordan kunne de noensinne få det med et antisosialt it uhyre som Bill Gates som leder ..

Lenke til kommentar

Gambler FEX online: Fin lenke du ga. Likte spesiellt måten forumet der var designet. Hvor svar på ett innlegg var krøllet opp, slik at du kunne lese hovedpostingene ganske kjapt.

Det ideelle kunne kanskje være en blanding av hvordan ting presenteres her på HW.no og på den lenken fra slashdot.org. Hvor brukeren ved å klikke på en "knapp" kunne krølle innleggen opp slik som på slashdot.org og brette det ut slik som på HW.no :)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...