Gå til innhold

Den engelske kirke raser mot Sony (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
– Resistance: Fall of Men er et science fiction-spill, og er ikke basert på virkeligheten. Vi mener at vi har hentet inn alle tillatelser som var nødvendig for å lage dette spillet, sier Sony i en pressemelding.

 

Hvorfor har de da gjenskapt en eksisterende katedra i detalj? Hvis spillet ikke skal være basert på virkeligheten, budre heller ikke omgivelsene spillet være bassert på virkeligheten.

Lenke til kommentar
– Resistance: Fall of Men er et science fiction-spill, og er ikke basert på virkeligheten. Vi mener at vi har hentet inn alle tillatelser som var nødvendig for å lage dette spillet, sier Sony i en pressemelding.

 

Hvorfor har de da gjenskapt en eksisterende katedra i detalj? Hvis spillet ikke skal være basert på virkeligheten, budre heller ikke omgivelsene spillet være bassert på virkeligheten.

8831758[/snapback]

 

Bare fordi at de ikke kjemper mot virkelige skapninger betyr jo ikke det at det ikke er i en virkelig setting:) skal være så autentisk som mulig , så man virkelig skal få en opplevelse.

Lenke til kommentar
Vel , en virkelig setting kunne like gjerne vært en fiktiv katedral.

8831910[/snapback]

 

Prøv å se det fra en spillutviklers vinkel, ihvertfall litt.... man utvikler spill for å tjene penger og spill selger bedre hvis de har settinger fra det virkelige liv, slik er det bare.

 

Man kan ikke ta hensyn til alt og alle som mulig ikke liker det du gjør for det er alltid noen som har noe negativt å si.

 

At dette kommer frem i media er uansett 1000 ggr så ille enn om de bare har latt det passere med stillhet.

Lenke til kommentar

"oooo, katedralen i Manchester. Det spille der må jeg ha!" Neppe. Tror ikke de selger hverken færre eller flere spill om katedralen er en detaljert replika av en eksisterende katedra eller om det er kombinasjon av flere kjente katedraler med detaljene endret noe slik at den egentlig ikke liknet på noen av de. Tror heller ikke det er noe billigere å produsere enn om de hadde endret på detaljene slik at man ikke kunne sagt at dette er katedralen i Manchester.

 

Når det er sagt synes jeg også at det er litt hysteri å tro at folk ikke klarer å skille mellom virkelighet og fantasi, fordi noe blir presentert virklighetsnært. Men jeg klarer bare ikke å se gode grunner til at den katedralen skulle være så detajert lik en eksisterende katedral.

Lenke til kommentar
"oooo, katedralen i Manchester. Det spille der må jeg ha!" Neppe. Tror ikke de selger hverken færre eller flere spill om katedralen er en detaljert replika av en eksisterende katedra eller om det er kombinasjon av flere kjente katedraler med detaljene endret noe slik at den egentlig ikke liknet på noen av de. Tror heller ikke det er noe billigere å produsere enn om de hadde endret på detaljene slik at man ikke kunne sagt at dette er katedralen i Manchester.

 

Når det er sagt synes jeg også at det er litt hysteri å tro at folk ikke klarer å skille mellom virkelighet og fantasi, fordi noe blir presentert virklighetsnært. Men jeg klarer bare ikke å se gode grunner til at den katedralen skulle være så detajert lik en eksisterende katedral.

8832224[/snapback]

 

Hva du tror og hva som er sannheten er vel da to vidt forskjellige ting i dette tilfellet.

 

Har du hatt rett, hvorfor i all verden skulle de brukt enorme ressurser på å kopiere virkeligheten hvis det ikke hadde noe som helst fordel?

Lenke til kommentar

Personer er forkjellige skjønner jeg (neida, jeg er ikke overrasket). Jeg spiller ikke veldig mye, men jeg har aldri vært avhengig av virkelige steder og bygninger for å få en god spillopplevelse. Snarere tvert i mot. Blir litt som å si at bok blir bedre av at man slenger inn noen navn på virkelige personer inn i handlingen. Men det hjelper jo selvsagt at man får omtale i media. Ikke på spillopplevelsen, men på salgstallene, vel og merke.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke tall på hvor mange jeg har drept i en kirke, både fiktiv og kjent. F.eks Call of Duy: Finest Hour. Kom inn i en kirke, oh noez, slemme tyskere bak altere, la oss bryte et av de 10 bud samtidig som man skjender kirken med tyskerblod. Woho. Reaksjoner? Nope.

 

Brothers in Arms: Road to Hill 30: Slemme tyskere gjemmer seg bak gravstøtter, jeg springer rundt og bak dem, plaffer ned tysker etter tysker. Jeg gjør dette på en kirkegård, utenfor en kirke. Reaksjoner? Nope

 

BF 1942: Jeg henger i min fallskjerm, glider nedover mot slagmarken. Under meg ser jeg en kirke og et tårn, perfekt plassering for å snipe noen stygge tyskere. Klatrer opp, legger meg i dekke og plaffer løs. Reaksjoner? Nope.

 

Så kommer Sony, med masse penger tydeligvis og gjør som mange andre spill før har gjort, lar deg utføre en kamp i en kirke. Er vel ikke noe problem? Joda, NÅ må man reagerer. Her skal det saksøkes, kirka er jo kjent (har faktisk ikke hørt om den før nå).

 

Hva synes jeg om dette? Latterlig. I så mange spill har kirken blitt brukt, både fiktive og "kjente" strukturer, men blir det noe reaksjon? Nope. Reagerer San Francisco på at GTA: San Andreas bruker en megakjent struktur i sitt spill (Golde gate Bridge)? Jeg ser ingen saksøking der i gården, ser heller ingen saksøking fra New York for at deres by blir brukt som en slags "blueprint" for et voldelig skytespill.

 

Kirken har alltid vært hårsår og full av dobbelmoral og piss, det er synd å si det, men i gjennom historiens løp har kirken alltid vært en hårsår liten taternisse. Må vel ikke fornekte seg nå heller.

Lenke til kommentar
Personer er forkjellige skjønner jeg (neida, jeg er ikke overrasket). Jeg spiller ikke veldig mye, men jeg har aldri vært avhengig av virkelige steder og bygninger for å få en god spillopplevelse. Snarere tvert i mot. Blir litt som å si at bok blir bedre av at man slenger inn noen navn på virkelige personer inn i handlingen. Men det hjelper jo selvsagt at man får omtale i media. Ikke på spillopplevelsen, men på salgstallene, vel og merke.

8832604[/snapback]

 

Jepp, personer er forskjellige...

 

Ved å benytte faktiske bygninger får man flere kunder uten at man støter noen fra seg. La oss innse det, ingen av de som spiller disse spillene bryr seg om kirken :whistle:

 

Ved å ikke kopiere kjente bygninger vil man miste en stor del av den gruppen som synes det er mer eller mindre viktig.

 

Når personer er forskjellige vil utviklerne prøve å få så mange som mulig til å kjøpe spillet....

 

PS. Selv driter jeg i om det er fiktive bygninger eller ikke :thumbup:

Lenke til kommentar
Kirken har alltid vært hårsår og full av dobbelmoral og piss, det er synd å si det, men i gjennom historiens løp har kirken alltid vært en hårsår liten taternisse. Må vel ikke fornekte seg nå heller.

8832750[/snapback]

:thumbup:

8832798[/snapback]

 

helt enig

 

Jeg viste heller ikke at man må ha tillatelse til å bruke kirken i noe som helst, det er vel ikke et registrert varemerke eller noe. Det var ingen som har tatt noen bilder av kirken heller. Hvert eneste film eller spill som viser kjente monumenter som frihetsgudinnen eller president huset bli rasert eller sprengt kan vel bli saksøkt for millioner nå...

 

Sam and max serien ville vel blitt saksøkt for å latterliggjøre Canada og presidenten hvis alle skulle oppføre seg som kirken.

 

Den reklamen med Jesus med de kjente X og O tegne i piggkronen fra sony fikk vel kraftig kritikk, sammen med den psp reklama som reklamerte for en den nye hvite PSP der en hvit jente tar kvelertak på en svart. Plutselige ble dette rasisme (OT men). Stakkars SONY nå for tiden...

Endret av gormers
Lenke til kommentar

Kan ikke folk slutte å bruke uttrykket 'raser mot'?

 

Hva i all verden skal det bety? Er de så rasende at kirken raser sammen i retning Japan?

 

For å få områder til å virke normale og realistiske er det ofte lettere å kopiere eksisterende områder en å lage egne. Det kan fort se kunstig ut hvis ikke det blir gjort riktig.

Endret av Xbox-PS2
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...