Gå til innhold

AMD "Bobcat" for ultramobile


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt synn at "navnet" som varemerke allerede er tatt :p

 

bobcat%20logo%20one%20tough.gif

 

logo_bobcat.gif

 

og for de som lurer dette er en bobcat:

 

bobcat.gif

 

 

Og dette er en ekte bobcat: (Gaupe på norsk)

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Bobcat2042017.jpg

 

Men uansett sikkert et spennende marked for Amd å satse på

Endret av Thorsen
Lenke til kommentar

Må si jeg er en anelse forvirret når det gjelder AMDs aktivitet i laptop-segmentet :hmm:

 

Hvor ble det egentlig av den nye laveffekts-chipen under kodenavnet "Hawk", som skulle komme tidlig i år? Mulig det bare er jeg som har sovet i timen, men jeg kan ikke huske å ha sett hverken nye modeller av Turion/Sempron, eller nye serier... Men resten henger på greip så langt jeg kan bedømme.

 

Sitat og bilde ble publisert i desember 2006:

 

Early next year, AMD will launch a new mobile chip code-named "Hawk" that will boast lower power utilization than current Turion 64 X2 and Mobile Sempron chips. The chip will be paired with platforms that will have support for hybrid hard drives as well as a somewhat novel concept dubbed hybrid graphics.

 

According to AMD, notebooks with hybrid graphics will include both discrete and integrated graphics processors. When such notebooks are unplugged, their integrated graphics will kick in and disable the discrete GPU. As soon as the notebook is plugged back into a power source, the discrete GPU will be switched on again, apparently without the need to reboot. AMD says this technology will enable notebooks to provide the "best of both worlds" in terms of performance and battery life.

 

In late 2007, AMD will introduce a mobile chip dubbed Griffin that will support split power planes and HyperTransport 3.0, meaning it'll almost certainly be based on AMD's quad-core architecture. Griffin will be accompanied by platforms supporting PCI Express 2.0, DirectX 10-class integrated graphics, DisplayPort video output, and a Universal Video Decoder—essentially a dedicated video processor.

 

That about covers what AMD unveiled about its upcoming processors today. The presentation did include a fair amount of discussion about the company's financial performance and consumer electronics plans, though; we'll fill you in on those topics a little later.

http://techreport.com/onearticle.x/11438

amdfad03.jpg

Lenke til kommentar

Jeg har ikke sett noen steder at den har blitt kalt "Hawk", men jeg vet at det har kommet en serie som passer beskrivelsen. Informasjonen på AMD sine nettsider er bare halvveis oppdatért, altså minnestøtten og 65nm er ikke nevnt, men mange andre kilder mener det. Men det har kommet høyere klokkede modeller (opptil 2,3 GHz) og flere modeller har fått lavere effektforbruk. Mye tyder på 65nm, men det er nok noen utgaver som fortsatt er 90nm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...