Gå til innhold

TEST: Samsung SyncMaster 226BW


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den er så absolutt verdig. Dette med "litt mye baklys oppe og nede" er noe som er litt tilfeldig fra skjerm til skjerm, da jeg nesten ikke ser baklys i det hele tatt, untatt litt nede i høyre hjørne. Jeg sitter også med S panel.

 

Skjermen er så absolutt bra, bare synd at dette med panelene ikke var godt nok utført

Lenke til kommentar

Det har vært mye snakk om 226BW i det siste så det var godt å få en test av den.

 

Har jeg forstått artikkelen riktig hvis jeg tror det er S panel som satt i testeksemplaret?

Edit: Leste nå at det var S panel.

 

226BW er forresten ukens tilbud hos Netshop til 3075,-

Endret av Dr.Ittsekk
Lenke til kommentar

Jeg fikk min i dag. Det er en veldig pen skjerm å sitte på.

 

Jeg har nå noe jeg har lengtet etter veldig lenge. En skjerm med god størrelse, farger og to bildeinnganger.

 

Bilder vedlagt :=)

 

Edit: Ja det er et S-panel :D

post-131222-1181309810_thumb.jpg

Endret av okristian1
Lenke til kommentar

har hatt denne skjermen (S-panel) en liten stund nå, er kjempe fornøyd!

 

det er litt baklys, men det er ikke noe jeg merker egentlig... kanskje litt hvis jeg ser en film med mye mørke scener.

 

eneste jeg ikke liker helt er at lyset fra knappen er veldig skarpt og noen ganger blir man nesten blindet, skulle vært mulighet for enten å skru av det lyset eller nedjustert styrken. kanskje det kommer en firmware en gang? (hvis det går an å oppdatere firmware på skjermen da :o)

Lenke til kommentar

For meg virker det som ingen produserer høykvalitets 22-tommere. Samsung sin 215 er dyrere enn 226. Samme gjelder NEC, Dell, HP osv. Skal man ha en god, dyr og stor skjerm, må man nøye seg med 20-21" størrelse eller så må man opp i 24-27" klassen. Merkelig at "alle" har valgt å hoppe over 22" størrelsen (bare se i prisguiden).

 

Jeg selv kjøpte 215 og er fornøyd. Helt jevn belysning og god kvalitet på bildet. Egentlig ville jeg ha 24", men hadde ikke råd, så en god 22" hadde passet bedre!

Lenke til kommentar

Bra testen nevner alt styret rund denne skjerm når det kommer til de forskjellige panelene. Det er for meg nok, til at jeg holder meg unna denne skjermen. Var på nippet til å gå for denne! Men nå ser jeg at 24" skjermer med 1920x1200 oppløsning selges for 4700kr. Syncmaster 245B

 

Dette burde være et hett test objekt for hw.no :thumbup:

Lenke til kommentar
Bra testen nevner alt styret rund denne skjerm når det kommer til de forskjellige panelene. Det er for meg nok, til at jeg holder meg unna denne skjermen. Var på nippet til å gå for denne! Men nå ser jeg at 24" skjermer med 1920x1200 oppløsning selges for  4700kr. Syncmaster 245B

 

Dette burde være et hett test objekt for hw.no :thumbup:

8814928[/snapback]

Sweet! har sett mellom 22" og 24" de siste dagene og ser ut som om denne akkurat har kommet. Takk for at du nevnte det! Til en overkommelig pris på 4700kr så blir det nok ganske sikkert den som kommer hjem til meg. :w00t:

 

Skal virkelig noen kritiske negative sider med den, om jeg skal ombestemme meg. :love:

 

Endelig noe 8800GTX kan bryne seg på. :yes:

Endret av andrull
Lenke til kommentar
Bra testen nevner alt styret rund denne skjerm når det kommer til de forskjellige panelene. Det er for meg nok, til at jeg holder meg unna denne skjermen. Var på nippet til å gå for denne! Men nå ser jeg at 24" skjermer med 1920x1200 oppløsning selges for  4700kr. Syncmaster 245B

 

Dette burde være et hett test objekt for hw.no :thumbup:

8814928[/snapback]

Ouh, den så bra ut. Digg oppløsning i allefall. Ønsker også en test. Noen som vet om andre som har testet den?

Lenke til kommentar
Er det noen som vet om Samsung SyncMaster 206BW er den samme skjermen, bare 2 tommer mindre? I så fall gjelder vel testen også for den skjermen. Sitter å vurderer 20" versjonen nemlig :)

8815981[/snapback]

 

Jeg tror nok den testen gjelder 206BW også siden det er den samme skjermen bare 2"mindre og har litt lavere kontrast. Og det ser ut som den digge skjermen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...