Gå til innhold

SMS er fortsatt operatørenes melkeku


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hah, eg sender SMS via WAP, då betaler eg sånn ca,3øre for per SMS. Elles veit eg om ein heil haug antall andre metodar å sende billige meldingar på via dataoverføring i mobilnettet. Dei siste tre åra har eg nesten ikkje hatt SMS utgifter, viss alle gjor som meg, så hadde Telenor blitt irriterte.

8812576[/snapback]

 

og hvordan gjør du det da?

Lenke til kommentar
Hah, eg sender SMS via WAP, då betaler eg sånn ca,3øre for per SMS. Elles veit eg om ein heil haug antall andre metodar å sende billige meldingar på via dataoverføring i mobilnettet. Dei siste tre åra har eg nesten ikkje hatt SMS utgifter, viss alle gjor som meg, så hadde Telenor blitt irriterte.

8812576[/snapback]

 

og hvordan gjør du det da?

8812895[/snapback]

 

Biip.no leverer ubegrenset med gratis sms hvis du bruker deres wap-side (datakostnaden kommer selvfølgelig i tillegg) og ung1881.no leverer gratis sms med reklame, men fungerer ikke så bra gjennom wap mener jeg å ha lest. Ung1881.no fungerer dog visstnok fint med Opera Mini. Det er kan være en av de alternativene PosteMonopolet benytter seg av.

 

Vyke.no leverer sms gjennom javaprogramvare du kan bruke mobilen din til 0,13 øre per melding + datakostnaden.

 

Håper det blir litt mer konkurranse etter hvert på sms levert av operatørene, har i dag selv djuice allstar og kan leve med 0,39 per sendte melding. Likevel bør det fint være mulig å kunne levere dette til 0,10 eller 0,20 per sms uten at man må ha abbonement til 299 kroner mnd (djuice nonstop) eller smsMania (Netcom) til 200 kroner mnd. Det er som artikkelen nevner fortsatt operatørenes melkeku!

Lenke til kommentar
Hah, eg sender SMS via WAP, då betaler eg sånn ca,3øre for per SMS. Elles veit eg om ein heil haug antall andre metodar å sende billige meldingar på via dataoverføring i mobilnettet. Dei siste tre åra har eg nesten ikkje hatt SMS utgifter, viss alle gjor som meg, så hadde Telenor blitt irriterte.

8812576[/snapback]

 

og hvordan gjør du det da?

8812895[/snapback]

 

du må gå inn på wap.eurobate.com/sms/

 

men trur nokre operatører har sperra dette. får 10 gratis sms kvar dag, men når du sender vert det automatisk lagt til reklame i meldinga, så det er ulemper også.

Lenke til kommentar
Hah, eg sender SMS via WAP, då betaler eg sånn ca,3øre for per SMS. Elles veit eg om ein heil haug antall andre metodar å sende billige meldingar på via dataoverføring i mobilnettet. Dei siste tre åra har eg nesten ikkje hatt SMS utgifter, viss alle gjor som meg, så hadde Telenor blitt irriterte.

8812576[/snapback]

 

og hvordan gjør du det da?

8812895[/snapback]

 

du må gå inn på wap.eurobate.com/sms/

 

men trur nokre operatører har sperra dette. får 10 gratis sms kvar dag, men når du sender vert det automatisk lagt til reklame i meldinga, så det er ulemper også.

8813130[/snapback]

 

Det negative med Eurobate er at de sender ut reklame til brukerene sine på sms og epost for å finansiere de 10 sms'ene om dagen. I tillegg legger de på reklame i meldingene, som nevnt.

Lenke til kommentar
Hah, eg sender SMS via WAP, då betaler eg sånn ca,3øre for per SMS. Elles veit eg om ein heil haug antall andre metodar å sende billige meldingar på via dataoverføring i mobilnettet. Dei siste tre åra har eg nesten ikkje hatt SMS utgifter, viss alle gjor som meg, så hadde Telenor blitt irriterte.

8812576[/snapback]

 

og hvordan gjør du det da?

8812895[/snapback]

 

du må gå inn på wap.eurobate.com/sms/

 

men trur nokre operatører har sperra dette. får 10 gratis sms kvar dag, men når du sender vert det automatisk lagt til reklame i meldinga, så det er ulemper også.

8813130[/snapback]

 

Det negative med Eurobate er at de sender ut reklame til brukerene sine på sms og epost for å finansiere de 10 sms'ene om dagen. I tillegg legger de på reklame i meldingene, som nevnt.

8813197[/snapback]

 

Eg får ganske lite reklame av dette, sån ca1 reklamemelding kvar måne. så det kan eg leve med :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...