Gå til innhold

AMD tror på et godt år


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Føler vi er inne i et gigantisk vakum for tiden. Begynner og bli noen mnd siden 6000+ kom nå.

 

Lite har skjedd siden og lite kommer til og skje før K-10 er på banen.

Håper yielden er der den skal være.

 

Minner forøvrig veldig om da vi ventet på den første 64 bits opetron cpu en fra amd. Bortsett fra da hadde Amd en mer posetiv "trend" i markedet.

Lenke til kommentar

Nå foregår ikke alle CPU bevegelser kun i toppsjiktet. AMD har da kommet med masse fornyelser, forbedringer, prisendringer og nye produkter hele tiden.

 

Guttorm:

Minner forøvrig veldig om da vi ventet på den første 64 bits opetron cpu en fra amd. Bortsett fra da hadde Amd en mer posetiv "trend" i markedet.

Hva mener du med dette? Mener du den først 64bit Athlon på S754 kanskje, eller mente du 64bit Opteron for S940 som kom lenge før S754, men kun for server og highend workstations.

 

Hvis du mener A64 S754 så skjedde det _ingenting_ på SocketA siden rundt tiden før det kom. Nå har det tross alt skjedd ganske så mye hos AMD, også siden C2D kom.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Tja var det ikke et vendepunkt da A64 kom,skulle ikke alt bli så meget bedre da?

Men fortsatt er det for deet meste røde tall.

Er de ikke på tide at amd forsøker å få flere ben å stå på for å øke inntjeningen og bli mindre sårbar :hmm:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Husker nok knivingen mellom P4 og Socket A, så kom A64 og grusla alt som het intel i en god periode...

Regner med at AMD har det i seg og klarer å levere gode produkter.

 

Nå som AMD har en highend gpu arkitektur tilgjengelig samt kompetente cpu arkitekturer tror jeg de kan slå til på mange felt.

Blir spennende å se hvilke "nyskapende" produkter som kommer etterhvert.

 

AMD er jo en av de største leverandører av flashminne også om jeg ikke tar feil, så regner med at de lever i beste velgående.

En motgang i blant tror jeg ikke stopper de store :)

Lenke til kommentar
Nå foregår ikke alle CPU bevegelser kun i toppsjiktet. AMD har da kommet med masse fornyelser, forbedringer, prisendringer og nye produkter hele tiden.

 

Guttorm:

Minner forøvrig veldig om da vi ventet på den første 64 bits opetron cpu en fra amd. Bortsett fra da hadde Amd en mer posetiv "trend" i markedet.

Hva mener du med dette? Mener du den først 64bit Athlon på S754 kanskje, eller mente du 64bit Opteron for S940 som kom lenge før S754, men kun for server og highend workstations.

 

Hvis du mener A64 S754 så skjedde det _ingenting_ på SocketA siden rundt tiden før det kom. Nå har det tross alt skjedd ganske så mye hos AMD, også siden C2D kom.

8805619[/snapback]

 

Snakker om den første på 940. Jeg har ikke nevnt intel med et ord. Siden X2 kom på socket 939, har ytelses økningen frem til 6000+ på AM2 ikke vert så voldsom.

 

Tja var det ikke et vendepunkt da A64 kom,skulle ikke alt bli så meget bedre da?

Men fortsatt er det for deet meste røde tall.

Er de ikke på tide at amd forsøker å få flere ben å stå på for å øke inntjeningen og bli mindre sårbar

 

De kjøpte ikke Ati bare for løye De bygde heller ikke fabrikken i dresden bare for løye. De er snakk om svimlende beløp i denne bransjen, og så vidt jeg har registrert jobber de med "flere ben" så godt de kan.

Endret av guttorm
Lenke til kommentar
Tja var det ikke et vendepunkt da A64 kom,skulle ikke alt bli så meget bedre da?

Jo, det stemmer det og de innfridde jo som lovet. Hvordan det?

 

Men fortsatt er det for deet meste røde tall.

Fortsatt? Mener du at de har gått med underskudd hele tiden? :lol: I så fall ville de jo vært konkurs i dag og det er de jo tydeligvis ikke. Ingen selskaper kan selvfølgelig ikke gå kontinuerlig med underskudd. Det er det kun landbruksbedrifter som kan. (og vi vet jo hvorfor)

 

Det virker ikke som du har fått med deg den enorme suksessen K8 har vært for AMD, at økonomien forbedret seg voldsomt, det spiste seg oppover i markedsandeler fra ca 13 til nesten 30% (generelt) og fra nesten null til over 40% markedsandel i servermarkedet. Jepp, det har vært synkende markedsandeler de siste 11 månedene, men det betyr jo ikke at tallene har vært røde siden 2003. (Også er det jo lyspunkter som Opteron som har gått kontinuerlig i pluss siden 2003.)

 

Er de ikke på tide at amd forsøker å få flere ben å stå på for å øke inntjeningen og bli mindre sårbar  :hmm:

8805820[/snapback]

Flere ben? Hva med oppkjøpet av ATI? Teller ikke det eller har du bare glemt det?

187175739144cb8d.jpg

Lenke til kommentar
det spørs hvor lenge aksjonærene gidder å sitte å motta peanøtter mens spytter inn mer penger i det store gapet.

 

K10 bør nok være en suksess slik at selskapet overbeviser at de har noe "å fare med på prosessorsiden".

8806342[/snapback]

 

 

Neppe daytraders som sitter med AMD aksjer, øknaden i markedsandeler som simen1 viser til bør overbevise de fleste aksjonerer, selv om de selvfølgelig er interesert i avkasning.

Lenke til kommentar

Amd har vært forferdelig treige nå synes jeg med å få produksjon på sine nye cpu'er. Jeg håper de ikke er treige med lanseringer pga cpu'ne ikke yter som forventet opp mot intel og at de dermed med vilje drøyer lanseringene/produksjon.

 

Mitt håp er at de virkelig tyner cpu'ne for å banke intel noe skikkelig og at de bruker tiden til være sikkre på at når de førstes lanserer vil de knuse intel på ytelse.

 

Jeg tror de nå er avhengige av rett og slett levere noe som yter veldig mye bedre enn hva intel har å by på, ikke bare 10% bedre, men helst 30-40%, klarer de ikke det tror jeg ikke de klarer å ta nye markedsandeler fra intel, nå har intel stått sterkere mot amd enn på mange år og de har fått beholde den posisjonen altfor lenge.

 

Alt virker som sirup etter oppkjøpet av ati, både på ati og amd delen, begynner å lure på om oppkjøpet har skapt problemer innad i konsernet.

Lenke til kommentar
det spørs hvor lenge aksjonærene gidder å sitte å motta peanøtter mens spytter inn mer penger i det store gapet.

 

K10 bør nok være en suksess slik at selskapet overbeviser at de har noe "å fare med på prosessorsiden".

8806342[/snapback]

 

 

Neppe daytraders som sitter med AMD aksjer, øknaden i markedsandeler som simen1 viser til bør overbevise de fleste aksjonerer, selv om de selvfølgelig er interesert i avkasning.

8806378[/snapback]

 

noen stor overskuddsbedrift har AMD aldri vært. AMD har økninger i sin markedsandel ved hver lansering. slik har det alltid vært. men når stormen gir seg faller de ned til det middelområdet de er i i dag. lojaliteten til Intel langt større, med god grunn er jeg redd..

 

sitat fra The register:

 

"AMD is reporting today a first-quarter loss of $611m amid a price-war to hold market share won back from rival Intel. The loss is larger than analysts expected, and AMD chief financial officer Robert Rivet calls the performance "disappointing and unacceptable""

Endret av dominus
Lenke til kommentar
Jeg tror de nå er avhengige av rett og slett levere noe som yter veldig mye bedre enn hva intel har å by på, ikke bare 10% bedre, men helst 30-40%, klarer de ikke det tror jeg ikke de klarer å ta nye markedsandeler fra intel, nå har intel stått sterkere mot amd enn på mange år og de har fått beholde den posisjonen altfor lenge.

8806407[/snapback]

Vel, man må ikke hause forventningene urealistisk høyt heller. Ser man på dette forumet så er det jo mange som kjøper noe som er 2% bedre selv om det koster 20% mer. Hvis AMD kan levere et bedre produkt til en lavere pris, om så det er 2% på begge steder så er det nok til å vippe kjøpemodusen til svært mange.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...