Gå til innhold

Subsidierer Ipea og One Call med millioner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jaha ja, det er DER Netcoms subsidering har havnet?

 

Kundene begynte å strømme til Tele2 og Telenor siden Netcom sluttet å subsidere telefoner siden subsideringskisten var visstnok rimlig tom. Netcom kunne nok ikke bare se kunder forlate deres nett og dermed lanserte ActiveTalk Plus. Folk trodde de fikk en god deal med en Nokia 6300 til ei krone men neida, Netcom flesker på med 199,- (!) i månedsavgifti 12 måneder. ActiveTalk Plus er et liksomsubisderingsabbonement som gjør ikke noe annet enn å lure folk (oi, var det ikke ActiveTalk jeg tegnet?)

Lenke til kommentar
Er alltid mye skryt å gratis reklame til one call her inne, men hvorfor blir aldri feks nutel nevnt i samme sak?

 

De benytter telenor sitt nett, og tilbyr også gratis minutter og gratis sms som gjør at det ikke vil koste noe som helst for en gjennomsnitts bruker som dere nevner.

8807821[/snapback]

 

Enkel svar til dette Nutel får sikkert sponset trafikken sin fra Telenor som IPEA og Onecall får fra Netcom :hmm::hmm: Erdet mulig at Nutel også blir sponset ?? Amobil ta opp denne saken også da Tusen takk for tipset SVORTEVIK :w00t::thumbup:

Lenke til kommentar

300 + mva er det samme som enhver forhandler får fra NetCom for å opprette et abonnement uten bindingstid. Hvis det settes binding på abonnementet, og kanskje selges med en Nokia N95, forsikring og Trådløs Familie, så kan subsidiene brått være oppe i 2400 + mva, altså 3000 kroner.

 

...også skrives det stort om at One Call og IPEA får 300? :-)

 

Subsidiering er ikke noen nyhet i mobilbransjen.

 

-snubbel

Endret av snubbel
Lenke til kommentar
Da bør du kanskje sette deg ned i hva pyramidespill betyr :p

8808681[/snapback]

Hvis operatøren dekker sine løpende kostnader utelukkende ved å verve nye kunder, så er det etter min mening en typisk pyramidekonstruksjon. Når mange nok er kunde / ikke mange nok nye kunder tilkommer, vil hele greia kunne kollapse.

 

Men for all del, kos dere mens det går. :p

Lenke til kommentar

Hvis 10 av 20 tusen porteringer var Telenor-kunder tyder det vel på at NetCom har hatt større kundetap i forhold til deres totale antall kunder enn Telenor. Spørs selvfølgelig hvor mange av de resterende ti tusen som var hos småoperatører, men likevel.

 

Virker likevel noe smart det her, hadde vært morsomt om dere kunne gravd frem noe konkrete tall :)

Lenke til kommentar
Enkel svar til dette Nutel får sikkert sponset trafikken sin fra Telenor som IPEA og Onecall får fra Netcom  :hmm:  :hmm:  Erdet mulig at Nutel også blir sponset ?? Amobil ta opp denne saken også da.

8808079[/snapback]

 

Vi er på den.

 

Hvis 10 av 20 tusen porteringer var Telenor-kunder tyder det vel på at NetCom har hatt større kundetap.....

8810375[/snapback]

 

Både ja og nei. Etter Telenor er det Chess som taper flest kunder. Så på en måte ja, på en annen måte nei. Men klart, at Telenor har mistet 10 000 kunder burde jo bekymre dem.

Lenke til kommentar

Jeg var faktisk den første til å bestille det oppgraderte IPEA abbonnemente med 142 gratis minutter, derfor fikk jeg en mail med stor overskrift; "GRATULERER" og de vil sende meg en gave i posten snarest :)

 

Lurer så intenst på hva det er, jeg spurte om de virkelig mente den første, og ja, jeg var den -aller- første ;D

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...