Gå til innhold

Vil forby Wi-Fi i norske skoler


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synst det greit at de forbyr Wi-Fi på skoler i Norge. De gangene jeg har benyttet meg av det trådløse nettverket på de 3 VG-skolene jeg har gått på har det ikke vært annet enn problemer med hastighet og stabilitet uansett.

 

At det _kan_ være skadelig for kroppen er jeg heller ikke i tvil om. Jeg har vært borti folk som får reaksjoner av mobilstråling når de holder telefonen intill øret (og må dermed bruke høyttaler for å ikke bli påvirket). Så at microbølgene som blir sendt ut i fra et Wi-Fi aksesspunkt kan være skadelig vil ikke overraske meg.

Dessuten tror jeg det vil være en ganske ubehagelig opplevelse for de som er alergisk / ekstra følsom for denne typen stråling å oppholde seg på en skole som er full pakket av slikt utstyr.

Lenke til kommentar

enig med mange over her.. er dritlei av alt maset med helsefarlig tull overalt. jeg synes hvertfall det virker bra med trådløst nett på skolen (som for øvrig fungerer flott på vår skole). Det kan da ikke være dominerende mange med allergi for dette her.

 

"Jeg synes vi skal felle alle trærne i oslo-området, det er så mange som reagerer allergisk på dem i sommer-halvåret."

Lenke til kommentar
Jeg synst det greit at de forbyr Wi-Fi på skoler i Norge. De gangene jeg har benyttet meg av det trådløse nettverket på de 3 VG-skolene jeg har gått på har det ikke vært annet enn problemer med hastighet og stabilitet uansett.

8788471[/snapback]

 

Hva ville ditt syn vært på saken dersom du hadde vært på 3 skoler som faktisk hadde klart å implementere en trådløs løsning som hadde fungert tilfredstillende?

Hva med de skolene som har Internet som en del av undervisningen? Skal disse pålegge studentene til å måtte benytte seg kun av skolens datautstyr ved skolearbeid?

Lenke til kommentar

Jeg synes vi bør forby planter, bløtkake og tannkrem i offentlige bygninger mens vi først er i gang. Folk bør ikke bli eksponert for planteliv og andre pollenproduserende objekter ufrivillig. Bløtkake er jo kreftfremkallende sammen med Tannkrem (ihvertfall hevder noen rapporter dette), så alt bør fjernes fra offentlige bygg.. Innkludert offentlige tannlegekontor... not..

 

Ærlig talt, ved å i det hele tatt gå ut av døren om morgenen pådrar man kroppen mange "skader" ufrivillig. Alt fra forurensning til stråling fra mobiltelefoner (noe som da også bør forbys i offentlige bygninger.. sammen med alle andre enheter som utgir stråling).. Er man ikke villig til å ta riskoen som medfølger å oppholde seg andre steder enn i sengen, er man kanskje ikke egnet for livet generelt..

 

Jeg tenker vi beholder WiFi i skolebygningen jeg.. :)

Endret av Earth657
Lenke til kommentar

Tja, det er jo ikke så vanskelig å koble til kabel heller da. Dessuten er kabel mer jevnt på hastighet.

Helt greit for meg, men det er sikkert noen som ikke vil like det. :)

Får bare vente til det kommer en teknologi, som ikke er farlig, hvis Wi-fi er det da.

Endret av kornelen
Lenke til kommentar
Tja, det er jo ikke så vanskelig å koble til kabel heller da. Dessuten er kabel mer jevnt på hastighet.

Helt greit for meg, men det er sikkert noen som ikke vil like det.  :)

Får bare vente til det kommer en teknologi, som ikke er farlig, hvis Wi-fi er det da.

8791494[/snapback]

 

i mitt klasserom er det 4 utganger for internettkabel.. skulle alle brukt pc, måtte nok skolen installert rundt 400 nye utganger, så jeg synes fortsatt det er greit med trådløst.

Lenke til kommentar
Nei, vi får slutte å leve. Det er jo farlig.

8792318[/snapback]

 

Der sa du noe! det er jo farlig bare og gå ut av døra nå for tia!

8793057[/snapback]

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

nå for tia er det masse skumle nostalgikere der ute.

Lenke til kommentar

Lurer på om det Miljøvernforbundet har gjort noke bra for Norge?

Er jo faen meg i vegen kvar enn du snur deg.

Burde vore nedlagt heile skjiten, trenger vi dei?

At dei trur dei får bort alle trådlause wifi's i offentlige bygg trur eg dei må tru omigjen. Kvifor bruke krefter på noke som er umulig?

 

Skulle faen ikkje forundre meg om staten sponser miljøvernforbundet... ja, det gjer dei vel? ellers hadde det vore lite med cash i kassen deira.

 

Skal dei ikkje snart forby sola å skinne så hardt som den gjer i dag? Kan umulig være bra for huda! Hudkreft osv... Det har dei ikkje tenkt på!

Endret av Cornel
Lenke til kommentar
Jeg synst det greit at de forbyr Wi-Fi på skoler i Norge. De gangene jeg har benyttet meg av det trådløse nettverket på de 3 VG-skolene jeg har gått på har det ikke vært annet enn problemer med hastighet og stabilitet uansett.

8788471[/snapback]

 

Hva ville ditt syn vært på saken dersom du hadde vært på 3 skoler som faktisk hadde klart å implementere en trådløs løsning som hadde fungert tilfredstillende?

Hva med de skolene som har Internet som en del av undervisningen? Skal disse pålegge studentene til å måtte benytte seg kun av skolens datautstyr ved skolearbeid?

8789723[/snapback]

 

Det kom kanskje litt dårlig fram. Jeg mener selvfølgelig ikke at man skal forby Wi-Fi fordi jeg kun har vært borti skoler med en løsning som virker mindre tilfredsstillende.

 

Men faktum er at det finnes folk som ikke tåler slik stråling, og disse burde man ta hennsyn til. I allefall på offentlige skoler.

Lenke til kommentar
Jeg synst det greit at de forbyr Wi-Fi på skoler i Norge. De gangene jeg har benyttet meg av det trådløse nettverket på de 3 VG-skolene jeg har gått på har det ikke vært annet enn problemer med hastighet og stabilitet uansett.

8788471[/snapback]

 

Hva ville ditt syn vært på saken dersom du hadde vært på 3 skoler som faktisk hadde klart å implementere en trådløs løsning som hadde fungert tilfredstillende?

Hva med de skolene som har Internet som en del av undervisningen? Skal disse pålegge studentene til å måtte benytte seg kun av skolens datautstyr ved skolearbeid?

8789723[/snapback]

 

Det kom kanskje litt dårlig fram. Jeg mener selvfølgelig ikke at man skal forby Wi-Fi fordi jeg kun har vært borti skoler med en løsning som virker mindre tilfredsstillende.

 

Men faktum er at det finnes folk som ikke tåler slik stråling, og disse burde man ta hennsyn til. I allefall på offentlige skoler.

8800579[/snapback]

 

Så man burde forby bilkjøring i deler av de norske byene for å "hjelpe" de som sliter med hudplager pga eksos?

 

Man kan sikkert lage "wifi-løse"-soner. Men å fjerne wlan o.l. helt skjer nok ikke. Staten har trossalt brukt MYE penger for å fremme bruken av pc i undervisning de siste 5 årene.

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...
×
×
  • Opprett ny...