Gå til innhold

Intel X38 vises frem


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

MSI-kortet så ut til å ha dårlig plass ved siden av sokkelen. En haug med kondensatorer(?) og en kjøeribbe rett ved siden av. Abit var bedre på dette området, og ASUS sitt ser jo ut til å ha plass til enorme kjølere. Gigabyte sitt var vel litt det samme som MSI på det området, men litt bedre.

 

Det er jo litt stilig at det blir mulighet for Quad Crossfire også. Men vil det bli noen praktisk ytelsesøkning med PCI Express 2.0?

Lenke til kommentar
Bare 8GB minne? Det må da være feil, eller?

8787932[/snapback]

 

Har du virkelig bruk for mer i en vanlig maskin?

8788248[/snapback]

 

Spørsmålet er jo ikke om man har bruk for det.

 

Men når man har både 6 og 4 minnespor, så ville jeg ha trodde at det minst var plass for 16GB om ikke 24GB på hovedkortene.

Lenke til kommentar
Bare 8GB minne? Det må da være feil, eller?

8787932[/snapback]

 

Har du virkelig bruk for mer i en vanlig maskin?

8788248[/snapback]

 

Spørsmålet er jo ikke om man har bruk for det.

 

Men når man har både 6 og 4 minnespor, så ville jeg ha trodde at det minst var plass for 16GB om ikke 24GB på hovedkortene.

8788541[/snapback]

 

Dessuten er jo x38 entusiast-platformen til Intel, selvsagt har man bruk for mer enn 8GB!

 

Så også at det var 6 minnespor, så noe annet enn 12GB som minimum er merkelig. Tipper 16 eller 24 som deg.

Lenke til kommentar
Bare 8GB minne? Det må da være feil, eller?

8787932[/snapback]

 

Har du virkelig bruk for mer i en vanlig maskin?

8788248[/snapback]

 

Spørsmålet er jo ikke om man har bruk for det.

 

Men når man har både 6 og 4 minnespor, så ville jeg ha trodde at det minst var plass for 16GB om ikke 24GB på hovedkortene.

8788541[/snapback]

 

Dessuten er jo x38 entusiast-platformen til Intel, selvsagt har man bruk for mer enn 8GB!

 

Så også at det var 6 minnespor, så noe annet enn 12GB som minimum er merkelig. Tipper 16 eller 24 som deg.

8788779[/snapback]

 

Jeg mener i allefall at det ville være bortkastet å koste på en vanlig gamer/oc maskin så mye minne. Ville heller har kjøpt inn et ordentlig jern av en server der en kan skalere minnekapasiteten langt over 24/32GB minne.

Hver sin smak :-)

Lenke til kommentar
Dessuten er jo x38 entusiast-platformen til Intel, selvsagt har man bruk for mer enn 8GB!

 

Så også at det var 6 minnespor, så noe annet enn 12GB som minimum er merkelig. Tipper 16 eller 24 som deg.

8788779[/snapback]

 

Glem at du får noe bedre ytelse med 16 GB enn 8. Selv med 4 til 8 er det ikkje store ytelsesforskjellen. Det er ikkje optimalisert for noe slikt enda.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...