Gå til innhold

Oppdatert RealPlayer på trappene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Usj, jeg håpte at den neste nyheten om RealPlayer på hw.no ville omhandle nedleggelse av selskapet og en kule i hodet på prosjektet en gang for alle. Makan til ubrukelig bloatware skal man lete lenge etter.

 

Windows Mediaplayer Classic med real-addon løser det meste.

Lenke til kommentar

Realplayer kommer ALDRI tilbake inn på min PC. I avdelingen for elendig programvare som tar seg utillatelige friheter er Real noe av det verste mølet jeg har noensinne sett.

 

Ikke engang om en eller annen video pusher tar i bruk Real og gir ut gratis spillefilmer kommer jeg til å installere det.

 

Si nei til crapware.

Lenke til kommentar
Jeg holder meg til real alternative. Orker ikke real networks sitt program. Egentlig en liten katastrofe at hw.no omtaler dette. Absolutt ingen burde laste programmet ned.

8787813[/snapback]

Men Real Alternative benytter seg jo av "komponenter" fra Real spilleren...

 

Jeg tror jeg har Real Player 10 installert i den ene Enterprise Linux 5 installasjonen min. Har bare brukt Real Player i Linux, og er fornøyd der.

Lenke til kommentar
Realplayer kommer ALDRI tilbake inn på min PC.  I avdelingen for elendig programvare som tar seg utillatelige friheter er Real noe av det verste mølet jeg har noensinne sett.

8787632[/snapback]

Er TOTALT enig... Husker førsteintrykket mitt var at man ikke kunne makismere vinduet ^^

Uansett, totalt dritt.. Må jeg til NØDS ha det, blir det real alternative :)

Lenke til kommentar
Jeg tror jeg har Real Player 10 installert i den ene Enterprise Linux 5 installasjonen min. Har bare brukt Real Player i Linux, og er fornøyd der.

8787857[/snapback]

Enig!

 

Linux-versjonen av RealPlayer er helt grei; et lite kjapt program som gjør jobben sin og ikke noe mer :thumbup:

 

Windows-versjonen derimot, er treig og full og reklame og drit :thumbdown:

 

 

Lurer på hvorfor det er så stor forskjell mellom disse - kanskje fordi den gjengse Windows-bruker er så lettlurt? :tease:

Lenke til kommentar
Har bare brukt Real Player i Linux, og er fornøyd der.

8787857[/snapback]

Er ikke Linux-versjonen like masete som sin Windows-bror? Personlig har jeg holdt meg unna å installere RealPlayer i Linux, nettopp p.g.a. dårlige erfaringer med Windows-versjonen i sin tid.

 

Skulle ønske hw.no kunne si litt om Real Networks har planer om å moderere reklamen, masingen, og tvungne ekstraprogrammer i den nye versjonen. Jeg ville kanskje vurdere RealPlayer igjen dersom dette ble redusert til null.

Lenke til kommentar

jeg bruker realplayer hver eneste dag og har tenkt til å kjøpe plus versjonen idag.

 

kan noen fortelle meg konkret litt om hva som er galt med dette programmet?

 

det jeg har lagt merke til er den irriterende message center, men det har jeg slått av.

det at noen her ikke kunne maksimere vinduet engang (og lignende), høres ut som noe som ikke er i nærheten av de realplayer jeg har sett (fra 2005)

 

?

 

edit: jeg har kanskje aldri opplevd noen traumatiske opplevelser fordi det første jeg gjør er å grundig fikse på ting akkurat sånn jeg ville ha det.

 

hvis ingen kommer med svar så kommer jeg til å sponse realplayer ved å kjøpe plus.

edit2:

men bare fordi det må være konkret, betyr ikke at det må være så veldig korrekt og viktig det dere sier, bare fortell..

 

jeg har aldri opplevd at realplayer er tungt eller har masse rare prosesser og tar seg friheter..

snakker vi om samme realplayer? skal jeg la være å kjøpe?

Endret av megaloman
Lenke til kommentar

Usj, nå fikk jeg nesten et latter-anfall til. Du vil, frivillig kjøpe RealPlayer? Visste ikke engang det fantes en Plus-pakke. Bruker den kondom når den voldtar maskina den da kanskje?

1. RM suger balle sammenlignet med WMV(og det sier litt), Flash, QT etc.

2. Kan kun spilles i den offisielle spilleren(med mindre man vil bryte "avtalen" med RealNetworks)

3. Det er rett og slett et underlegent produkt til alt annet som eksisterer på markedet. Sånn jeg ser det har ikke RealNetworks som firma noe som rettfediggjør deres eksistens, men så er det meg da :p

Lenke til kommentar

Vel, nå har ikke jeg hatt makkverket siden en versjon for, tja, 4-5 år siden eller noe slikt? Gav opp rett rundt da Media Center kom inn i styggskapet, men hadde problemer før det.

 

Dette er ting som jeg erfarte (flere år siden)

 

1) Default valg under innstallasjon var att du godtar å få spam fra alle muligens 3'dje parter. Fanen hvor valgene var vist var i en versjon gjemt, og i en annen versjon var listen laget slik at det så ut som om man takket ja til RT sine nyhetsbrev, men om man klikket akkuratt ..der.. så fikk man opp en hel halv-side på skjermen med avhukede "nyhetsbrev". Hver gang jeg skulle innstallere måtte jeg gå igjennom med lupe og lys for å finne og deaktivere allt slik skrap.

 

2) Flere releaser har hatt spion-funksjoner implementert

 

3) Mener å huske at de pushet Gator i sin tid også, men er ikke 100% sikker.

 

3) husker ikke mer nå, men det var flere ting med måten de laget innstalasjonen sin på som gjorde at mindre fine ting var fryktelig "convouted". F.eks. måtte man velge custom install for å få bukt med alskens 3'dje parts programmer (som f.eks. Gator m.f.) og ikke minst all spam'en man takket ja til. Kjørte man default, så røvkjørte den søppel rett inn på maskina.

 

Dette kombinert med at det støgge media centeret var en hel quest å finne deaktivering for (mulig dette har enndra seg) samt en hel horde av anndre ting, gjorde at jeg skrotla samtlige RM filer jeg hadde og sverget på heder, ære og liv at jeg alldrig skulle finne på å gjøre meg avhengig av de programmet igjen. RealAlternative codec'en fungerer forresten bare på ca. halvparten av rm filene mine sist jeg prøvde (noen måneder siden).

 

Med så mange anndre mye renere alternativer der ute, synest jeg det blir for galt å støtte RM player, men det er jo opp til hver enkelt. Jeg ville godt for QuickTime Pro eller no' slikt om jeg plent skulle kjøpe en nett-spiller.. Ellers bruker jeg Media Center 11 og er veldig fornøyd med det!

Lenke til kommentar
Usj, nå fikk jeg nesten et latter-anfall til. Du vil, frivillig kjøpe RealPlayer? Visste ikke engang det fantes en Plus-pakke. Bruker den kondom når den voldtar maskina den da kanskje?

1. RM suger balle sammenlignet med WMV(og det sier litt), Flash, QT etc.

2. Kan kun spilles i den offisielle spilleren(med mindre man vil bryte "avtalen" med RealNetworks)

3. Det er rett og slett et underlegent produkt til alt annet som eksisterer på markedet. Sånn jeg ser det har ikke RealNetworks som firma noe som rettfediggjør deres eksistens, men så er det meg da :p

8789581[/snapback]

jeg bruker ikke rm filer, har ingen og realplayer favoriserer ikke rmfiler som f.eks. når man kopierer en cd, og så er det mp3 som er standard..

skjønte ikke det med rmfiler og sammenhengen med realplayer, det er jo bare en type fil..?

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Vel, nå har ikke jeg hatt makkverket siden en versjon for, tja, 4-5 år siden eller noe slikt? Gav opp rett rundt da Media Center kom inn i styggskapet, men hadde problemer før det.

 

Dette er ting som jeg erfarte (flere år siden)

 

1) Default valg under innstallasjon var att du godtar å få spam fra alle muligens 3'dje parter. Fanen hvor valgene var vist var i en versjon gjemt, og i en annen versjon var listen laget slik at det så ut som om man takket ja til RT sine nyhetsbrev, men om man klikket akkuratt ..der.. så fikk man opp en hel halv-side på skjermen med avhukede "nyhetsbrev". Hver gang jeg skulle innstallere måtte jeg gå igjennom med lupe og lys for å finne og deaktivere allt slik skrap.

 

2) Flere releaser har hatt spion-funksjoner implementert

 

3) Mener å huske at de pushet Gator i sin tid også, men er ikke 100% sikker.

 

3) husker ikke mer nå, men det var flere ting med måten de laget innstalasjonen sin på som gjorde at mindre fine ting var fryktelig "convouted". F.eks. måtte man velge custom install for å få bukt med alskens 3'dje parts programmer (som f.eks. Gator m.f.) og ikke minst all spam'en man takket ja til. Kjørte man default, så røvkjørte den søppel rett inn på maskina.

 

Dette kombinert med at det støgge media centeret var en hel quest å finne deaktivering for (mulig dette har enndra seg) samt en hel horde av anndre ting, gjorde at jeg skrotla samtlige RM filer jeg hadde og sverget på heder, ære og liv at jeg alldrig skulle finne på å gjøre meg avhengig av de programmet igjen. RealAlternative codec'en fungerer forresten bare på ca. halvparten av rm filene mine sist jeg prøvde (noen måneder siden).

 

Med så mange anndre mye renere alternativer der ute, synest jeg det blir for galt å støtte RM player, men det er jo opp til hver enkelt. Jeg ville godt for QuickTime Pro eller no' slikt om jeg plent skulle kjøpe en nett-spiller.. Ellers bruker jeg Media Center 11 og er veldig fornøyd med det!

8789954[/snapback]

1:jeg mener man mottar som default bare meldinger fra realplayer om nyheter og reklame for dvder og nye filmer og plus player og slik piss, men ikke noe annet..

 

2: :wow: hvordan da? har de lov til det?

 

3: hæ? er ikke så kjent i pcverdenen..

 

nei det var ikke særlig påtrengende nyheter, de kom bare til realplayer og den la ikke noe på pcen, og de kom ganske sjelden om jeg ikke rørte noe.. men det var i ca. en uke før jeg endret innst., kanskje det endrer seg? :shrug:

Endret av megaloman
Lenke til kommentar
Linux-versjonen av RealPlayer er helt grei; et lite kjapt program som gjør jobben sin og ikke noe mer  :thumbup:

8788429[/snapback]

Ja, samme synes jeg om Linux-versjonen. Ingen reklame what so ever der.

 

Er ikke Linux-versjonen like masete som sin Windows-bror? Personlig har jeg holdt meg unna å installere RealPlayer i Linux, nettopp p.g.a. dårlige erfaringer med Windows-versjonen i sin tid.

8788431[/snapback]

Litt om Linux-versjonen:

 

RealPlayer for Linux is developed separately from the Windows and Mac versions. The Linux client is based on the open-source Helix Player which can be found at the Helix Community Website. It supports RealAudio/Video, MP3 and Ogg Vorbis. The interface depends on the current GTK+ theme.

 

Er ikke sikker her men tror at folka fra Real Media (de som lager Real Player) er noen av de som står bak Hellix

Lenke til kommentar
The saddest part about the story of Real Networks isn't the malicious, downright evil people in charge of it. It isn't the fact that Real Networks intentionally spit in each and every one of their users' faces. No, the saddest part of the story, the part which really tears you up, is the fact that Real Networks didn't die an agonizing death when the industry bubble burst.

 

Fra http://jogin.com/weblog/archives/2004/03/07/real_proof :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...