Gå til innhold

Telenor lanserer lydbøker


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg må innrømme at idéen ikke er verst, ser at du laster ned bøkene i deler på 30 minutter. Det dumme er at jeg pleier å lytte til lydbøker når jeg er på reise (jobb eller feire) i utlandet og med dataprisene man har der ser jeg ikke for meg at dette er noe god løsning.

Lenke til kommentar

Syns det hørtes veldig slitsomt ut å lese bok på mobilskjermen. Lydbøker er ganske genialt, og 300 kr inkludert datatrafikken er faktisk ikke så ille pris. Jeg ville aldri funne på å betale så mye for en bok, men sammenlignet med andre norske butikker så er det ganske bra. Et bra utvalg må til for at tjenesten skal være brukbar, tviler litt på akkurat den delen..

 

"Over 200 titler innen skjønnlitteratur, barnebøker og hørespill"

 

Det blir litt sånn at man må ta til takke med det de har istedenfor det du faktisk var ute etter. Sånt funker ikke for meg når det gjelder bøker.

Endret av bo1e
Lenke til kommentar

Glimrende tjeneste, men dessverre

er ikke "mine" telefoner (eks. Nokia E60 og Nokia E65) med på listen over godkjente modeller.

 

Får masse tilbud fra telenor om musikk og nå altså bøker, men får jo alltid beskjed om min telefon ikke støtter tjenesten. Skulle gjerne hatt en lydbok på telefonen når jeg er ute og reiser.

Lenke til kommentar

Dyrt!

 

Norge er ikke akuratt noe foregangsland her heller!

 

Har kjøpt lydbøker i mp3 format lastet til pc (som jeg så overfører til mobil) fra sverige. I norge var det mulig en kort periode å få tak i mp3 bøker, men så sluttet de.... Kjøper man lydbøker i norge må man desverre rippe de selv, og det tar mye tid! I sverige får man til og med "lånt" mp3 bøker på biblioteket på minnestick!

 

Men det jeg reagerer på her er at det er dyrt! Opptil 500kr er mye for en bok der de så og si ikke har noen kostnader med distribusjon. Tror den dyreste svenske boka jeg har kjøpt har kostet 160sek (under 150 nok). I tillegg synes jeg det er forkastlig at statskanalen NRK som er med på dette, nok engang knytter sine tjenester opp til en bestemt levrandør, Telenor. - Slik de også har gjort med nett-tv som må ha windows for å spille....

Lenke til kommentar
En hel lydbok vil i følge Telenor ha en størrelse på mellom 100 og 200 MB.

Kan tenke meg at det blir på den størrelsen ja. Men du må ha et ganske stort minnekort for å plass til dette. Spesielt hvis du har flere lydbøker. Egentlig er ikke 300kr en så verst pris, og hvis flere begynner å selge dette, blir det kanskje en ørliten konkurranse. :)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...