Gå til innhold

Ultraportabelt fra Lenovo


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Blæh, får jeg en modell UTEN den megastygge røde knappen som bestandig er i veien og i tillegg er møkk stygg ? Skjønner ikke at alle produsentene har latt den dø hen enda. At noen på død og liv må tviholde på den.

8763079[/snapback]

 

Jeg synes styrepinnen på Thinkpad maskinene er MYE bedre enn touchpads. Fikk en ny T60 på jobben, som har begge deler, og jeg velger å Fn+F8 når jeg bruker den for å slå av touchpadden som for meg er i veien hele tiden! Kommer til stadightet borti høyre mustast når jeg skriver.

Lenke til kommentar
Blæh, får jeg en modell UTEN den megastygge røde knappen som bestandig er i veien og i tillegg er møkk stygg ? Skjønner ikke at alle produsentene har latt den dø hen enda. At noen på død og liv må tviholde på den.

8763079[/snapback]

Du kan alltids bytte farge på den. ;)

Lenke til kommentar
Blæh, får jeg en modell UTEN den megastygge røde knappen som bestandig er i veien og i tillegg er møkk stygg ? Skjønner ikke at alle produsentene har latt den dø hen enda. At noen på død og liv må tviholde på den.

8763079[/snapback]

 

Jeg synes styrepinnen på Thinkpad maskinene er MYE bedre enn touchpads. Fikk en ny T60 på jobben, som har begge deler, og jeg velger å Fn+F8 når jeg bruker den for å slå av touchpadden som for meg er i veien hele tiden! Kommer til stadightet borti høyre mustast når jeg skriver.

8763146[/snapback]

Jeg trodde også styrepinne var noe herk helt til jeg tilfeldigvis fikk det på min nåverende datamaskin, men nå klarer jeg meg knapt uten.. Jeg kommer aldri til å vurdere en pc uten styrepinne igjen iallefall, man slipper å ta hendene bort fra tastaturet og kan navigere mye mer effektivt :)

 

Det som desverre gjør denne modellen uaktuell for meg er at de ikke klarer å få presset inn en ordentlig oppløsning på skjermen, av en eller annen grunn tviholder de på xga oppløsning. Jeg hadde håpet at maskinen nå kom i wide formatet slig at man i det minste fikk wxga. Ideelt sett kunne man ha fått kjøpt den med sxga+ uten tablet funksjonalitet..

Endret av un0kai
Lenke til kommentar

det ar som svarte helvette da! akkurat bestilt min x60 tablet. nå har jeg jo ingen andre valg enn å avbestille den å vente på at x61 tablettene kommer i norske nettbutikker...

noen som vet noe om når man kan se de første x61t her i norge, og til hvilken pris?

Lenke til kommentar

Jeg må også føye meg til rekken av av de som liker styrepinnen bedre enn touchpad.

 

Ja, det er uvant første timen men jeg har ikke møtt på noen som vender tilbake til touchpad etter å prøvd styrespaken på en IBM-laptop skikkelig (Dvs ikke gir opp etter 5 mins fordi det trengs tilvending).

Lenke til kommentar
Jeg må også føye meg til rekken av av de som liker styrepinnen bedre enn touchpad.

 

Ja, det er uvant første timen men jeg har ikke møtt på noen som vender tilbake til touchpad etter å prøvd styrespaken på en IBM-laptop skikkelig (Dvs ikke gir opp etter 5 mins fordi det trengs tilvending).

8765991[/snapback]

Vel, jeg har brukt styrepinne i ett par år da, før touchpad kom på markedet. Den var ubrukelig da, jeg har også testet den på fadern sin maskin (1/2 år gammel maskin) der jeg brukte rælet i nesten en dag. Konklusjonen min er at den var og er fremdeles.

1 : Mer i veien enn mousepad'n (nei, jeg legger ikke hendene oppå bærbaren og ja, jeg skriver touch.)

2 : Den er altfor unøyaktig for min del.

3 : Den er stygg...

4 : Nevnte jeg at den er i veien ?

Lenke til kommentar

Jeg så ikke de helt store oppgraderingene, men thinkpads har vel alltid hatt en uvane av å komme i nye modeller i tide og utide

 

Trackpoint må ALDRI dø ALDRI

Touchpad derimot... kunne ikke bry meg mindre, så lenge jeg slipper å bruke den

 

Touchpad mer nøyaktig? Da lurer jeg på hva slags touchpad du har fått. De er jo ubrukelige, om du klarer å tegne en veldig fin tegning på touchpad på første forsøk, da blir jeg imponert, klarer du det samme på trackpoint vil jeg si fin tegning.

 

Widescreen skulle jeg helst sluppet også. 4:3 skjermer må aldri dø. Det er en mye bedre arbeidsflate, og du mister ikke så mye av wide-screen filmer i forhold til 5:4 (17"-19")

 

Er enig i at det blir litt lav oppløsning, skulle heller hatt en pixeltetthet som på L221(?)

Lenke til kommentar
Det er godt å se at noen fortsatt bruker den lille røde "tappen" til å navigere, og ikke den grufulle touchpad'en...

 

Noen som vet om noen andre produsenter som fortsatt bruker den? Mener å huske at Toshiba hadde det, men har ikke sett det i det siste.

8762936[/snapback]

 

HP har blå styrepinne på NC og TC modellene. Er litt usikker på de nye modellene som kommer nå i sommer, men regner med at de fleste nye P modellene har det. Utseendemessig så skiller de seg lite fra dagens bedriftsmodeller.

Endret av oj9900
Lenke til kommentar

Helt genialt at min beste studievenn nå kommer med bedre oppløsning, har aldri hatt en bedre maskin en x60s'en min. Snart hatt den i ett år og den ser definitivt brukt ut, men den føles fortsatt veldig bra. Fortsatt stram i hengslene og tastene er like gode som før. Det samme kan ikke sies om verken acer ferrari, dell m170, acer 12" og en HP jeg ikke husker navnet på... at designet heller aldri utgår..? perferkt!

 

Tidenes ultraportabel. 2x8cellers batterier holder meg gående hele dagen! 3G modulen gjør maskinen komplett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...