Gå til innhold

Zune når én million


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Unnskyld meg, men anser man en million solgte som et stort antall? Det virker for meg som lite. Kanskje endel mer en 50 tusen. Likevel kan det da ikke være et tall Microsoft kan være forferdelig fornøyd med. Det var mye blest rundt Zune da den kom, har nærmest vært vindstille par måneder nå.

 

Ikke flopp?

Lenke til kommentar
Unnskyld meg, men anser man en million solgte som et stort antall? Det virker for meg som lite. Kanskje endel mer en 50 tusen. Likevel kan det da ikke være et tall Microsoft kan være forferdelig fornøyd med. Det var mye blest rundt Zune da den kom, har nærmest vært vindstille par måneder nå.

 

Ikke flopp?

8730380[/snapback]

Spørs jo helt hva du sammenligner med.

 

Sammenligner du med overhypa ipod som ble mote, er det kanskje ikke så mye, men si meg ett firma som ikke feirer, hva-enn-de-produserer, sin første million solgte enhet.

Lenke til kommentar
billigste zunen som er til salgs nå koster 1800 kr. Ta for deg regnestykket om de hadde solgt 1 mill av denne typen, 1 mill*1800kr .....  1,8 mrd kr, mye penger!

8730726[/snapback]

 

Tja, helt til du trekker fra det butikken tjener, det den koster å produsere og alle timene med utvikling, så tviler jeg på de har tjent seg styrtrike :p

Lenke til kommentar
Det er jo et lite stykke igjen til Apple sine 100.000.000 solgte iPoder :tease:

8732108[/snapback]

Eller til 200 millioner solgte nokia 1100. Dog noe billigere produkt :)

 

Tror aldri MS hadde de store store salgstallene forventet for denne første Zunen. Det er de billige og små enhetene som selger i stort volum, men med Zune nå har de fått folk klar over navnet, klar over plattformen det er bygget rundt og skapt i hvert fall litt blest.. Alt dette er greit å ha med på veien før de forhåpentligvis lanserer en killer av noe slag en gang.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg er heller ikke noe stor fan av iPod. Veit ikke helt hvorfor.. Kan hende at det er fordi jeg hater å ha de samme tingene som ALLE andre har. Har selv en Sansa E250 og er mye mer fornøyd med den enn med noen som helst Nano, som har ultraliten skjerm og ikke kan vise video. Billigere er den og ;)

 

Det greiene med amazons topp 100-liste er litt teit fordi den oppdateres hver time, og zune ligger nå på 89-plass..

Lenke til kommentar

Mange glemmer nok at Ipod ikke solgte ekstremt mye den første tiden den var på markedet den heller:

 

Fra wikipedia:

 

Fiscal quarter iPods Sold

2002 Q1 125,000[1]

2002 Q2 57,000[2]

2002 Q3 54,000[3]

2002 Q4 140,000[4]

2003 Q1 219,000[5]

2003 Q2 78,000[6]

2003 Q3 304,000[7]

2003 Q4 336,000[8]

 

Kilde

 

Så tok vel kjappt regnet rundt omkring 2år før Apple soglte 1mill ipodder. Fra 2004 tok det derimot helt av :)

Lenke til kommentar

3 hovedgrunner til at iPod solgte lite de første årene:

 

1. På denne tiden mente folk at "MiniDisc-spiller" var det kuleste i gata, og MP3-spiller var noe NASA hadde.

2. iPod'en startet på 4000-5000,- kroner, omtrent det samme som MD-spillerne. Derfor hadde ingen egentlig råd til den.

3. iTunes var bare for OS X.

 

Jeg kjøpte iPod selv på denne tiden, men ingen hadde peiling på hva det var for noe når jeg tok den opp av lommen.

 

Historie:

En jente sitter i gangen på skolen og viser fram sin nye MiniDisc til 4000,-. "Jeg kan spille inn på longplay og få plass til mer enn 1 CD. Helt utrolig bra lizzm".

Så tar jeg opp iPod'en min (første 20GB). "Ojda, jeg kan bare få 5000 sanger på denne her..."

 

 

Nå er markedet anderledes, "alle" vil ha MP3-spiller. Derfor burde MS selge bedre om de har et bra produkt.

Lenke til kommentar
3 hovedgrunner til at iPod solgte lite de første årene:

 

1. På denne tiden mente folk at "MiniDisc-spiller" var det kuleste i gata, og MP3-spiller var noe NASA hadde.

2. iPod'en startet på 4000-5000,- kroner, omtrent det samme som MD-spillerne. Derfor hadde ingen egentlig råd til den.

3. iTunes var bare for OS X.

 

Jeg kjøpte iPod selv på denne tiden, men ingen hadde peiling på hva det var for noe når jeg tok den opp av lommen.

 

Historie:

En jente sitter i gangen på skolen og viser fram sin nye MiniDisc til 4000,-. "Jeg kan spille inn på longplay og få plass til mer enn 1 CD. Helt utrolig bra lizzm".

Så tar jeg opp iPod'en min (første 20GB). "Ojda, jeg kan bare få 5000 sanger på denne her..."

 

 

Nå er markedet anderledes, "alle" vil ha MP3-spiller. Derfor burde MS selge bedre om de har et bra produkt.

8918941[/snapback]

1. MiniDisc-spiller var aldri kulest i gata der jeg befant meg :D

2.Jeg kjøpte en Sony MD-spiller av meget fin kvalitet til 2k i 2000 så at det kostet 4-5tusen for MD-spillere er rett og slett på kanten til historieforfalskning. De _dyreste_ modellene til Sony kostet vel ca 4k.

3. Stemmer sikkert.

 

Nå var aldri poenget mitt at Zune selger bra.. Men postene i denne tråden vitner om at folk tror Ipod solgte millionvis det første året. Fasiten er derimot at det tok Apple ca 2år før ipod tok virkelig av.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...