Gå til innhold

Kvalifisering NM i overklokking! Nå som sticky!


Anbefalte innlegg

I år som i fjor vil det arrangeres NM i overklokking på The eXperience.

 

I år skal det plukkes ut tilsammen 6 deltagere gjennom kvalifisering, og disse vil plukkes ut først. Ergo, ingen vet hvem som er prekvalifisert.

 

Applikasjoner i år er (foreløpig): SuperPi 1M, CPU-Z og 3D mark 06.

Så da er det bare å begynne å klokke og poste.

 

Regler:

Bare nye resultater aksepteres

Reglene er forandret, bruk hva dere vil av kjøling. På arrangementet blir det kun luft og kanskje noko attåt.. :-) Det er prestasjonen som teller, og den blir selvsagt vurdert opp mot kjøling.

 

Resultater må vises med screenshot og valideringslink.

 

 

Lykke til... frist er 30 juli kl 24.00 da ferie og annet kom i veien for den første fristen..

Resultater skal postes i denne tråden!

Endret av stoolman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tipper dei plukker ut dei personene med best scores utstyret tatt i betrakning...

Dvs ein som har klart over 10000 3dmarks i 06 med 7900GX2 har mykje større sjangs til å bli tatt med enn ein som har 11000 med 8800GTX

8725921[/snapback]

 

Håper da at de tar hensyn til systemet, det er vel de færreste som har råd til 8800gtx + x6800/qx6700 f.eks.

Lenke til kommentar

2 bad jeg ikke skal på hwLAN :p Ellers hadde jeg nok prøvd meg her. postet så mange og så gode resultater som mulig.

 

Vel, alt jeg kan gjøre nå er vel å oppmuntre dere til å klokke så langt som mulig! Kanskje til og med sanke noen hwbot-poeng til diskusjon.no's OC team ;) (den siste kan jo jeg og ;)

Endret av christopher909
Lenke til kommentar

hehe, jeg har en amd 64 3700, som standard går på 2,2ghz.. får presset fsb opp til 233mhz, så jeg får 2563 mhz.. får jeg lov?? hihi

 

veit forresten ikke hva jeg gjør galt, får ikke corsair-minnet over 233mhz. systemet nekter å boote da.. (dfi hk, corsair xms c2 ram)

har lest at 3700 (san diego) går ganske langt avogtil..

Endret av newman221
Lenke til kommentar
hehe, jeg har en amd 64 3700, som standard går på 2,2ghz.. får presset fsb opp til 233mhz, så jeg får 2563 mhz.. får jeg lov??  hihi

 

veit forresten ikke hva jeg gjør galt, får ikke corsair-minnet over 233mhz. systemet nekter å boote da.. (dfi hk, corsair xms c2 ram)

har lest at 3700 (san diego) går ganske langt avogtil..

8757633[/snapback]

 

hmm du kan nokk presse den litt mere jeg fikk min athlon64 2800 (newcastle) 1.8Ghz til 2.8ghz på luft stabil, så skal det gå litt bedre jeg kjørte ikke dette oppsettet siden alt gikk litt seigt med lav HT og ram.

 

men til ditt problem på ramen med overklokking så kan du kjøre ramen på levest mulig instillig og HT på 1x så skal du ha laget alt det spillerommet cpuen din trenger til å nå nye høyder

 

lynet tok PSU'en så skal jeg se om ikke jeg kan gjøre no bedre, med bedre kjøler

Lenke til kommentar
litt dumt til oss som har gammelt hw da!

Ja da får du kjøpe nytt hw da din sopp.

8758220[/snapback]

 

 

 

Det er ingen hindring av Hardwaren er gammel.. Jeg har ganske god kunnskap om hva som er en god prestasjon på de forskjellige plattformene, og det er ikke nødvendigvis høyest klokk som stikker av med seieren..

 

Jeg jobber også i forhold til finaleplaner.. Man skal ikke se bort i fra at finaledeltagerne må gjennom et lite lynkurs i bruk av Nitro eller Cascade..

Finalen vil ha en annen form i år enn i fjor..

 

 

Sturla Haukebø

aka stoolman

Arrangementsansvarlig Komplett.no NM i overklokking.

Lenke til kommentar
litt dumt til oss som har gammelt hw da!

Ja da får du kjøpe nytt hw da din sopp.

8758220[/snapback]

 

Oi, er det en sånn "pappa betaler"-bruker vi har med å gjøre her? Ikke alle har råd til å bruke masse tusenlapper i måneden på ny hw. En klokkekonkurranse MÅ jo ta hensyn til åssen HW du har, er jo easy match å slå en AMD (i f.eks. superpi) med en hvilkensomhelst x6800 på stock speeds.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...