Gå til innhold

NanoScan i Firefox


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fikk en viruswarning da jeg skulle installere utvidelsen i firefox....

 

avast! klaget over denne fila:

 

Sign of "Win32:CTX" has been found in "http://www.nanoscan.com/as/v1/cabs/ascguiie.cab\pskavs.dll" file.

 

Noen andre som har opplevd det samme?

8687655[/snapback]

Har ikke prøvd det, men det skjer noen ganger at antivirusprogrammer tror andre antivirusprogrammer er virus. Kanskje pga definisjonsfilene

Lenke til kommentar

hvordan klarer NanoScan å detektere virus på under en minutt? Da sider det seg selv at den ikke søker gjennom filene man har på hhd, men kanskje i steden kun ser på aktive prosesser?

 

Er også dumt om en slik detekteringstjeneste skaper krøll med installert antivirus, men det er kanskje ikke noe stort problem. Flott tjeneste for de som ikke har noe antivirus, men mer ubrukelig for de som allerede bruker antivirus med realtime-søk mener nå jeg!

Lenke til kommentar
hvordan klarer NanoScan å detektere virus på under en minutt? Da sider det seg selv at den ikke søker gjennom filene man har på hhd, men kanskje i steden kun ser på aktive prosesser?

 

Er også dumt om en slik detekteringstjeneste skaper krøll med installert antivirus, men det er kanskje ikke noe stort problem. Flott tjeneste for de som ikke har noe antivirus, men mer ubrukelig for de som allerede bruker antivirus med realtime-søk mener nå jeg!

8687921[/snapback]

Sitat fra artikkel:

 

Dersom tjenesten finner skadelige programmer vil du få muligheten til å bruke en såkalt TotalScan - en tjeneste som krever registrering men som er gratis. TotalScan bruker lenger tid for å scanne maskinen, og gjør jobben mer grundig. TotalScan er også tilgjengelig som en Firefox-utvidelse.

 

Forstår det dithen at TotalScan kan brukes for å scanne hele pc-en.

Endret av Squeegie
Lenke til kommentar
hvordan klarer NanoScan å detektere virus på under en minutt? Da sider det seg selv at den ikke søker gjennom filene man har på hhd, men kanskje i steden kun ser på aktive prosesser?

Ja, den søker kun minnet, dvs aktive prosesser som kjører.

 

Nanoscan FAQ

NanoScan is designed to detect ACTIVE threats. In other words, it can detect viruses, spyware, Trojans and other threats that are running on your PC at the time of the scan.

 

Er også dumt om en slik detekteringstjeneste skaper krøll med installert antivirus, men det er kanskje ikke noe stort problem. Flott tjeneste for de som ikke har noe antivirus, men mer ubrukelig for de som allerede bruker antivirus med realtime-søk mener nå jeg!

8687921[/snapback]

Husk, det finnes ikke et anitvirus-program som finner ALT, det kan derfor være lurt å av og til kjøre en online-scan i tillegg. Så får man ev. skru av realtime imens hvis den installerte skaper trøbbel.

Lenke til kommentar

Syns denne er kjekk, da den er kjapp og gjør deg/meg oppmerksom på eventuelle trusler som måtte befinne seg på maskinen. Om den oppdager noe kan man bruke alternative metoder på å bli kvitt trusselen(e). Flott :-)

Endret av AndyG
Lenke til kommentar
We had hoped to have NanoScan for Windows Vista ready in April, but there has been a slight delay. It is well advanced now however, and we expect it to be available in just a few weeks.

 

So don't worry, you won't have to wait long before you can use NanoScan with Windows Vista!.

 

Thank you for your patience,

 

The NanoScan team

:hrm:

Lenke til kommentar
Dere ovenfor er vel samme gjengen som syter over at FF er treg :tease:

8689283[/snapback]

Neppe, de som klager over at FF er treg er ofte de som bruker en annen browser. Ergo ikke interesserer seg særlig om utvidelsen er for windows/linux/kjøleskap/etc.

 

Min teori iallefall.

 

(Men bare for å fortsett off-topic: hos meg bruker FF ca dobbelt så lang tid som hvis jeg starter IE7 og Opera samtidig... Mulig min maskin er litt rar, men)

 

Edit: takk for oppklaring ang. fullt systemsøk vs aktive prosesser :)

Endret av qualbeen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...