Gå til innhold

Kan du skape fred i Midtøsten? (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmmm. interesting.. Det vekket litt minner til gode gamle "Conflict: Middle east".-

 

 

Dette kunne absolutt være et konsept man burde teste ut på ungdomsskolenivå, videreutviklet dette som en MMO som hele klassen kunne delta i, og skifte om på rollene, etcetera et cetera.

Endret av gorber
Lenke til kommentar
Lurer på om vi får tilgang til israelske atomvåpen  :hmm:  Hadde løst konflikten ganske kjapt da ja!  :tease:

8682274[/snapback]

Det sa vel sitt om hva du faktisk vet om midtøsten ... Du bør absolutt kjøpe spillet, du har noe å lære!

8682396[/snapback]

 

 

Vi trenger mange A-bomber, de har krangla siden tidenes morgen.

 

Verdens største radioaktive parkeringsplass hadde sansyeligvis vert det beste for alle parter.

 

Om dere syns mitt innlegg er forkastelig, så syns jeg det er forkastelig å lage spill om en pågående konflikt av denne typen.

Lenke til kommentar
Om dere syns mitt innlegg er forkastelig, så syns jeg det er forkastelig å lage spill om en pågående konflikt av denne typen.

 

Har du prøvd å finne ut hva slags spill det er (dvs, har du lest artikkelen du kommenterer)? Og synes du det er forkastelig å lage dokumentarfilmer om konflikten?

Lenke til kommentar

Som sagt sendte jeg dem en mail og spurte om de ville utvikle en versjon for Linux. Dette var svaret jeg fikk:

 

Since PeaceMaker is written in Java, we did plan on releasing for Linux, but

we ran into a problem finding a suitable cross platform video player.

Though there are many great open-source projects out there (VLC, Fobs, JMF,

ect..), we ran into problems with each one (incompatibilities, poor

performance, poor Java support) and were forced to use QuickTime for Java

which, unfortunately, has no Linux support.

 

We plan that future games will support Linux, but we will probably not add

support to PeaceMaker any time soon. This may change if we see more

requests, but as of now not any time soon.

 

Thank you for your interest in PeaceMaker.

Tim Tournay

ImpactGames - Software Developer

Lenke til kommentar
Om dere syns mitt innlegg er forkastelig, så syns jeg det er forkastelig å lage spill om en pågående konflikt av denne typen.

 

Har du prøvd å finne ut hva slags spill det er (dvs, har du lest artikkelen du kommenterer)? Og synes du det er forkastelig å lage dokumentarfilmer om konflikten?

8686513[/snapback]

 

Jeg har lest den ja. Du må ikke missforstå meg, men å lage et spill som går ut på å forhandle frem fred. Jeg får sånn la oss lage glannsbilde følelse over heile opplegget, når en vet at det er en av de blodigste konfliktene i historien, og det per dags dato.

 

Håper de donerer inntektene av spillet til humaniter hjelp i midtøsten da.

 

Syns ikke en dokumentarfilm er forkastelig nei, men den lager heller ikke fiktive forslag til løsning.

Lenke til kommentar
Hmmm. interesting.. Det vekket litt minner til gode gamle "Conflict: Middle east".-

 

 

Dette kunne absolutt være et konsept man burde teste ut på ungdomsskolenivå, videreutviklet dette som en MMO som hele klassen kunne delta i, og skifte om på rollene, etcetera et cetera.

8682974[/snapback]

 

 

Conflict : Middle East var et dritartig spill, hadde det tidligere på pc'en men nå har det blitt slettet. Burde kanskje prøve å skaffe det igjen.

Lenke til kommentar
Jeg har lest den ja. Du må ikke missforstå meg, men å lage et spill som går ut på å forhandle frem fred. Jeg får sånn la oss lage glannsbilde følelse over heile opplegget, når en vet at det er en av de blodigste konfliktene i historien, og det per dags dato.

Jeg vet ikke hvorfor du får den følelsen, men slik er ikke Peacemaker.

Syns ikke en dokumentarfilm er forkastelig nei, men den lager heller ikke fiktive forslag til løsning.

Hvorfor er det galt å lage forslag til løsning?

 

For meg virker det som du har et noe foreldet eller umodent syn på spillmediet. Peacemaker har like mye livets rett som en hvilken som helst dokumentarfilm eller bok om temaet, og som et læringsverktøy kan det fungere vel så godt, om ikke bedre (nettopp fordi du plasseres inn i situasjonen selv).

Lenke til kommentar
Syns ikke en dokumentarfilm er forkastelig nei, men den lager heller ikke fiktive forslag til løsning.

 

1. Det er ikke noe problem å lage en fullstendig vinklet og partisk dokumentarfilm som har en fullstendig fiktiv og ensidig løsning på problemet.

 

2. Før du uttaler deg videre bør du sette deg inn i hva spillet faktisk er, hvordan det behandler temaet og hvilke "fiktive løsninger" spillet foreslår.

 

Slenger også meg på Joachim Fs kommentarer angående ditt tilsynelatende syn på spillsjangeren.

Lenke til kommentar

Har hatt demoen liggande lenge no, men aldri kome så langt at eg har fått prøvd den. Får vel instalere den etter eksamenstida er over. Konseptet virker i alle fall interessant nok.

 

Av andre politiske spel kan kanskje Republic: The revolution nemnast. Det blir rett nok ikkje heilt det same som dette, men kan framleis vere av interesse for dei som er ute etter noko litt anna.

 

I den ene spiller du den israelske statsministeren, (...)

 

Den israelske presidenten må for eksempel hanskes med

Ein liten feil, eller eg som feiltolker kva Herr Froholt meiner.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...