Gå til innhold

PCLinuxOS i 2007-versjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hvordan er ati skjermkort støtten i denne distroen?

For i 9700mobile er ett rent h&% i ubuntu 7.04

Den greier aldri å skåre alt på cedega uansett hvordan man snur eller vender på driveren :p

Samt at det er litt av en operasjon for å få efektene og grafikk driverene til å fungere samtidig...

Lenke til kommentar
Jeg tviler på at PCLinuxOS har noe trylleformel for å få ATi-kort til å fungere prikkfritt. Eneste løsning på det er nok at ATi gir ut ordentlig properitære drivere, eller frigir API.

8680247[/snapback]

Har ennda ikke helt skjønt hvorfor driverene ikke kan være open source.

Er de redd for at publikum skal gå på idiots.com og laste ned drivere som tryner maskina også klage? eller noe slikt?

Lenke til kommentar
Jeg tviler på at PCLinuxOS har noe trylleformel for å få ATi-kort til å fungere prikkfritt. Eneste løsning på det er nok at ATi gir ut ordentlig properitære drivere, eller frigir API.

8680247[/snapback]

Eller for dem som kan ta seg råd; kjøp deg et nvidia kort.

Lenke til kommentar
Jeg tviler på at PCLinuxOS har noe trylleformel for å få ATi-kort til å fungere prikkfritt. Eneste løsning på det er nok at ATi gir ut ordentlig properitære drivere, eller frigir API.

8680247[/snapback]

Eller for dem som kan ta seg råd; kjøp deg et nvidia kort.

8680297[/snapback]

er ikke så lett å bare kjøpe seg ett og putte i en bærbar pc :p

Lenke til kommentar
Har ennda ikke helt skjønt hvorfor driverene ikke kan være open source.

Er de redd for at publikum skal gå på idiots.com og laste ned drivere som tryner maskina også klage? eller noe slikt?

8680294[/snapback]

Har vel mer med at de ønsker å holde det de ser på som fortrinn for andre konkurrenter hemmelig. Intel frigir så vidt jeg vet API for skjermkortene sine, uten at det har skadet dem så veldig. På en annen side er vel ikke Intels grafikkort de beste på markedet. Mulig det lønner seg for ATi pr. dags dato, hvor 90-95% bruker Windows, å holde dette hemmelig, men jeg tror at dette vil gjøre mer skade enn nytte om Linux blir større.

 

Eller for dem som kan ta seg råd; kjøp deg et nvidia kort.

8680297[/snapback]

En grei workaround hvis man har råd ja.

Endret av RattleBattle
Lenke til kommentar

Det finnes open-source drivere for Linux, men disse tilbyr langt dårligere ytelse enn de proprietære, men igjen får du flere egenskaper som blant annet støtte for AIGLX... Skal også være støtte for eldre skjermkort med open-source driverne...

Endret av Skinney
Lenke til kommentar

Det overrasker meg at det ikke benyttes en nyere versjon av kjernen. Versjon 2.6.21 kom for en stund siden. Men det er nok sammenheng med at de vil sikre at systemet er stabilt osv.

 

Jeg ser frem til flere artikler om Linux-distribusjoner (og kanskje BSD også), der der særlig blir lagt vekt på fordeler og ulemper med de ulike produktene, helst i mer grad enn i Ubuntu-testen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...