Gå til innhold

Flere gratisminutter fra One Call


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ser ut som Ipea har svart igjen, og har økt til 120 gratis min. og 90 SMS. Blir sikkert oppdatert på telepriser i løpet av dagen. Liker denne utviklingen  :D

8679320[/snapback]

tja, de er små på markedet og viss de store altså, telenor, netcom, chess og tele2 følger i samme fotspor kan vi fort se en del konkurser på småselskaper.

Har vurdert sterkt og gå fra chess tush til one call =)

Lenke til kommentar

Så snart jeg får en mer habil inntekt (les: fast lønn og ikke stipend) går jeg over fra kontankt abn. til One Call eller Ipea. Datatjenester og slikt bruker jeg stortsett aldri unasett, så jeg har råd til å betale litt ekstra for det når det uansett er billigere å ringe (noe jeg gjør mye).

 

Det kunne jo vært litt arti hvis de store aktørene begynner å følge etter One Call og Ipea. Men desverre ser det ut som de må planlegge slikt minst et halvt år i forvegen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Digger Onecall!

 

Det er jo helt sinnsykt å tenke på hva Telenor og Netcom drar inn på sine abonnement med vannvittig høye ringepriser! All ære til dem! Utrolig at de fortsatt klarer å lure norske forbrukertullinger til å holde på sine abonnement og til og med tegne nye.

Lenke til kommentar

Jeg er også overrasket over at ingen andre enn OneCall og IPEA kriger. Det MÅ da strømme masse kunder over til disse, og de må jo komme fra et sted, og dermed MÅ dette merkes på abbonenttallene til "de store". Hvorfor gjør de ikke noe?

Selv betaler jeg 29kr måneden og det eneste jeg får gratis er 50sms i måneden.

Jeg betaler også 11øre mindre i ringeminuttet ellers da, og 3øre mindre per sms...

Så hvorfor "de store" sitter å ser på at de blir frakjørt så grundig er for meg en gåte.

Har ikke sett prisreduksjon på djuice allstar på sikkert et halvt år.

 

Edit:

Nyhet! 1. april kuttet vi mobilprisene fra Europa til Norge med 25 - 50 %. Les mer her: http://djuicemagasinet1.mobiletech.no/. Hilsen djuice
Hei! Fredag 22. desember og fredag 29. desember koster det ingenting å ønske venner god jul. Da er det gratis å ringe til mobil innen Norge hele dagen. Happy Friday og god jul fra djuice
Vi synes fredag er den hyggeligste dagen i uka, og fortsetter å gjøre den ekstra hyggelig også for kundene våre. Alle fredager ut 2006 ringer djuice alltar-kunder gratis til alle mobiler i Norge mellom kl.18 og 24! Hilsen djuice
Vi senker ringeprisen på djuice allstar! Fra 1/11 reduserer vi prisen til fasttelefon fra kr 0,99 til 0,69 pr/min. Less is more. Hilsen djuice
Nå blir prisene på allstar enda lavere! Fra 1/9 reduserer vi SMSprisen fra 59 til kun 39 øre og ringeprisen til fasttelefon fra 1,29 til 99 øre. Hilsen djuice
Endret av jalejale
Lenke til kommentar

Hei. Jeg har Chess Knock-Out, og har vært ganske så fornøyd med det. Men nå er jeg ikke like sikker lenger, for denna krigen har jo fantastiske følger. Tror nesten jeg må bytte...

Kan noen svare meg på dette:

Hvilket nettverk bruker OneCall/IPEA

Hvor mye koster det å melde seg ut av Chess?

Og hvordan i helvete gjør man det?

Lenke til kommentar

Begge bruker Netcom sitt nett, det er også derfor jeg ikke har byttet enda...

Koster vel ingenting å melde seg ut så lenge du ikke har noen bindingstid. Det koster imidlertid 100kr å få med seg sitt gamle nummer tror jeg, men det er likt for alle operatører.

Man går inn på sidene til enten OneCall eller IPEA og melder seg inn der, de ordner resten. Om noen dager får du da nytt SIM-kort og et brev. I brevet står det når det nye simkortet fungerer fra, og da kan du bruke ditt nye abbonement. Det tar ca. 2-3 uker.

Lenke til kommentar
Digger Onecall!

 

Det er jo helt sinnsykt å tenke på hva Telenor og Netcom drar inn på sine abonnement med vannvittig høye ringepriser! All ære til dem! Utrolig at de fortsatt klarer å lure norske forbrukertullinger til å holde på sine abonnement og til og med tegne nye.

8761413[/snapback]

 

Jeg syntes din karakteristikk av Telenor og Netcom-kunder som "forbrukertullinger" som blir lurt er direkte tøvete.

 

For det første er ikke One Call eller IPEA spesielt gunstig hvis du ringer mer enn normalforbruket definert av Telepriser.no. Videre leverer de ikke familieløsninger som har ingen samtale-, sms- eller mms-kostnad mellom medlemmene i tjenesten. Skal du surfe med mobilen din koblet til den bærbare pc'en eller bruker mye tid med Opera Mini og epostnedlastning? Da regelrett flyr datamengden avgårde og makspris per døgn eller fastpris per måned for datanedlastning vil være veldig gunstig. Dette får du ikke hos One Call eller IPEA. Det samme gjelder forsikring av mobiltelefonen din og mulighet for 12 måneders binding eller kjøp av mobil med operatørlås til en rimelig sum.

 

Jeg er selv en av disse "forbrukertullingene" som derimot ikke lar meg lure av One Call og IPEA sine abbonement skreddersydd for Telepriser.no. Er fornøyd kunde hos Telenor med djuice allstar kombinert med FriFamlie, Fri Internett, tvillingsim og forsikring. Ringer mellom 30-50 timer i måneden og sender rundt 1000 sms, tilnærmet kun til nummer innenfor FriFamilie-avtalen. Når jeg ringer utenom familieavtalen er 0,69 en grei minuttpris og sms til 0,39 mer enn gunstig nok. Samtidig gir Fri Internett meg muligheten til å surfe så mye jeg ønsker med bærbaren eller mobilen enten jeg sitter på hytten eller toget.

 

Har ingen problem med å gi One Call og IPEA skryt for å være med på å presse ned prisene for dem som bruker mobilen moderat til lite og ikke benytter seg av mer enn stort sett ringing og sending av sms. :thumbup: Personlig ville jeg valgt One Call av de to da prisene virker bedre etter gratis ringetid og sms er brukt opp. Samtidig er det mer oversiktelig når de har et abbonement og ikke tre-fire tilnærmet like abbonement som du finner hos IPEA. For meg ser det ut til at IPEA kun er ute etter å ta flere plasser på "pallen" hos Telepriser.no.

Endret av escobar
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...