Gå til innhold

Test av QX 6700 prosessorer.. Nå med verdensrekord


Anbefalte innlegg

Da var jeg igang med prosessor nr 2.. Denne var ikke fullt så villig på Cascade.. "bare" 4,85 Ghz..

Men, det er jo ikke alle som har 50 liter med Nitro stående for a rainy day.... Men... det har jeg.. :D

Spente på min stoolcan rev 1. og kjørte igang..

 

Oppsett:

HK: Asus P5K deluxe

Minne: OCZ FLEX PC9200 max 592@[email protected]

PSU: OCZ ProXtream 1000W

Kjøling: LN2 i Stoolcan rev. 1.

Skjermkort: Mitt trofaste 8MB pci kort fra 1994

 

Jeg har lenge irritert meg over CPU-Z rekorden på QX 6700... Denne var på 5307Mhz... jeg testet og testet.. helt til jeg forsto at joda.. det er ingen som har vært høyere enn 5259 Mhz med alle kjerner aktivert... Overskrev filen for en bedre purpose.. men her kjørte jeg superpi på denne hastigheten..dette med alle fire kjerner aktivert... Dette er forresten verdensekord på QX i superpi 1M

 

superpi1m-1.jpg

 

Gikk igang med Wprime 32m, med alle fire kjerner aktivert, og la meg mellom Onepagebook og K1ngpin med 8.360, bare fattige 0.17sek bak Onepagebook.

wprime.jpg

 

Wrpime 1024 gikk like bra... Under 1 sek bak Hipro5, men godt foran K|ngp|n..

wprime1024.jpg

 

Pifast er jo også en kul ting når man først er i gang.. men hadde ikke regnet med dette.. alle kjerner aktivert...

pifast-3.jpg

 

Jeg deaktiverte deretter 3 kjerner.. og da ble det jo litt mer liv i leiren..

 

VR qx6700

vr67.jpg

 

VR QX6700 Pifast.. og faktisk 0.01 bedre enn min bestenotering med X6800

pifast4.jpg

 

VR superpi 1M med QX6700 og hele 0.3 sek foran nr 2..

superpirec.jpg

 

Testet denne litt på 3D også.. og på nitro så kjører den 3D mark 06 på 5.1Ghz....

 

Hvis jeg bare få Ultra kortene mine snart nå, så kan jo dette bli gøy... :D:D:D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg tar av meg hatten for deg Sturla ;)

Gratulerer!

 

btw - Har du ikke fått Ultra-kort enda? Jeg har 2 ;)

8677625[/snapback]

 

 

Det varer og rekker.. ser ut som om jeg må ta noen telefoner i morgen..

Vil ikke bytte da?

8677635[/snapback]

 

Jeg vet, det drøyer ut noe helt latterlig, kan tyde på høy feilmargin på korta.

Hva har du å bytte med da? Jeg har 2 QX6700er, 1 Q6600 og 7 X3210er å leke med selv :p

 

Har en grisegod X6800, noen 1KW psuer som er helt nye +++, Mye vannkjølingsutstyr, og en cascade.. interessert?

Lenke til kommentar
Gratulerer med rekorden! All ære til deg for lange netter i garasjen med helter som K|ngp|n og Hipro5 i siktet.

 

Hvor mye Vcore måtte du opp i for å oppnå dette resultatet?

8677674[/snapback]

 

 

ikke så ille.. 1.8V

8677778[/snapback]

 

Ikke dårlig! Heller ikke noe vmod inne i bildet? Kanskje P5K er en verdig arvtager til

P5W64Pro-kortet jeg bruker. Kjører også med QX 6700, dog på lavere hastigheter enn du presterer!

Lenke til kommentar

Scortech: http://dictionary.reference.com/browse/stool

 

–noun

9. the fecal matter evacuated at each movement of the bowels.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Stool

A stool can refer to:

    * Feces:

    In particular, human feces

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Human_feces

Human feces, also known as stools, vary significantly in appearance, depending on the state of the whole digestive system, influenced by diet and health. Normally they are semisolid, with mucus coating. Small pieces of harder, less moist feces can sometimes be seen impacted on the distal end (a normal occurrence when a prior bowel movement is incomplete, and faeces are returned from the rectum to the intestine, where water is absorbed).

Et ord kan ha flere betydninger vet du.

Endret av transistorbass
Lenke til kommentar
Selv om det virker helt verdiøst så skal du ha kudos for å ta såpass av innenfor overklokking. :)

 

Btw; du vet at "stool" betyr "avføring", ikke sant? "Stoolman" er derfor kanskje et av de mest avskyelige aliasene jeg har hørt noen gang. :)

8678520[/snapback]

 

 

 

Vet..Hadde sikkert ikke tatt det brukernavnet hvis jeg hadde sjekket litt bedre... Men så heter jeg jo Sturla da..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...