Gå til innhold

Patentstrid stopper ikke Acer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
HP påstår at Acer har brutt en rekke av deres patenter og satt i gang en etterforskning gjennom International Trade Commission.

 

Kjenner HP at en konkurent puster dem i nakken :hmm:

8661550[/snapback]

 

 

Tipper heller at det er endel av HP sin våroffansiv mot Acer som fortiden foregår i verden. Merkes også i norge der HP tar andeler fra Acer. Og hvorfor ikke kombinere en våroffansiv med et søksmål.

Lenke til kommentar
HP påstår at Acer har brutt en rekke av deres patenter og satt i gang en etterforskning gjennom International Trade Commission.

 

Kjenner HP at en konkurent puster dem i nakken :hmm:

8661550[/snapback]

 

 

Tipper heller at det er endel av HP sin våroffansiv mot Acer som fortiden foregår i verden. Merkes også i norge der HP tar andeler fra Acer. Og hvorfor ikke kombinere en våroffansiv med et søksmål.

8661580[/snapback]

 

Tja så nettop en undersøkelse som viste at Acer var den som økte mest,skal se om jeg finner den igjen :hmm:

Lenke til kommentar
Er jo morsomt at det i alle sammenhenger sies at når noen saksøker så er det kun enten for å skremme eller fordi den saksøkte er en skikkelig konkurrent. Det kan ikke hende at de rett og slett har tatt noe fra HP som de hadde tatt patent på da?

8662102[/snapback]

Tror vel også man må vurdere den muligheten, dvs at det faktisk har blitt stjålet noe. Hadde Acer vært en liten konkurrent, så kunne sikkert HP sett igjennom fingrene, men det sier seg selv at jo større produsentene er, jo verre blir det når de tar andres patenter. Problemet er vel at dersom alle bare kopierer hverandre, så blir det gjort fint lite nytt.

Lenke til kommentar
hva med å lage pc-er man kan ha i bil. altså bil pc? I stedet for disse Ferrari og BMW liksom pc-ene

8662319[/snapback]

 

vel jeg tror vi snakker om litt forskjellige ting. dem ferrari pcene har fargen og logoen til ferrari, mens acer har samarbeidet med bmw sine designere. det kommer ikke til å være noen bmw logo på acer sine laptoper svjv...

Lenke til kommentar
Vil Zepto komme med "Opel" bærbar og Taregus komme med en "Ford" bærbar?

 

Vel, mercedes, jaguar og porche må hvertfall få sine bærbare?

8665105[/snapback]

I så fall måtte det ha vært "Zepto Rolls Royce", noe annet ville vært nedverdigende for zepto!

 

On topic: hva slags patenter er det HP har på slike maskiner?

Endret av Darx
Lenke til kommentar
Vil Zepto komme med "Opel" bærbar og Taregus komme med en "Ford" bærbar?

 

Vel, mercedes, jaguar og porche må hvertfall få sine bærbare?

8665105[/snapback]

:) tror vel selv Lamborghini strekker strikken sin langt. Ferrari er i en særstilling, det er ikke mange bilmerker som har så mange fans(tifosi) som vil gjøre alt på denne jord for å få ett eller annet med logoen på.... og som aldri kommer til å kunne få "the real" stuff. BMW, Jaguar og ja tilogmed Porsche er oppnåelig for folk flest, det samme kan vanskelig sies om Ferrari, dvs man kan rikignok kjøpe en brukt, problemet er likevel å ha råd til å holde en. En annen faktor med Ferrari er selvfølgelig F1..

 

Dvs jeg har vel egentlig aldri forstått helt poenget med noen av bilmerke PCene og enda mindre hvorfor noen vil kjøpe en, dvs med unntak av Ferrari PCene som jeg har en slags forståelse av hva som gjør at de selger.

Lenke til kommentar
nok en latterlig patentsak tipper jeg ...

8664571[/snapback]

 

leste om saken i forrige uke, men husker ikke detaljene 100%.

De har gått til sak på bakgrunn av en rekke "brudd" på patenter HP mener de har. Det er bla spenningen til CPU (tror det var CPU-spenning ihvertfall) og viftehastighet...høres tullete ut, men om HP har patent på den bestemte viftehastigheten og cPU-spenninga, så må de få lov til å beskytte seg...

Lenke til kommentar

fant en kort artikkel om det:

Pulling out all the stops to protect its industry-leading 20-percent share of the global PC market, HP's lawyers rolled into the Marshall, Texas federal courthouse this morning and slapped Acer with another four counts of patent infringement, adding to the previous suit filed in March. HP claims that Acer also knowingly violated HP patents covering power and heat management, regulation of the data bus, and video scaling, bringing the total number of patents allegedly infringed to nine. Seeing as Acer led the industry in growth last quarter and is on track to surpass Dell as #2 (according to IDC), HP's request that the court stop the importation or sale of any Acer machines that might infringe the patents and award massive cash damages would go a long way towards protecting HP's all-important marketshare. Given the stakes involved and the nasty and protracted nature of most patent disputes, expect to see this one drag on for a while.

kilde:engadget

Endret av deep750
Lenke til kommentar

Jeg er på min tredje generasjon Acer Ferrari pc og bare elsker den. Den serien er vokst meg til hjertet og jeg kan garantere at jeg neste år skal ha 6000 serien. Sitter nå med en Acer Ferrari 5000 med HD-DVD spiller, altså topp modellen og den e bare king til alt eg gjør og det e litt tidig når jeg slår opp lokket på flyplasser eller rundtom ellers og dem ser ferrari merket.. Folk begynner å titte da .. :dribble:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...