Gå til innhold

Mange dropper oppdateringer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Husker hvordan jeg måtte oppdatere hvert bidige program hver for seg da jeg hadde Windows. Siden jeg ikke hadde for vane å sjekke om det var nye oppdateringer til hvert eneste program til enhver tid, ble det ikke oppdatering av de fleste programmer før jeg reinstallerte Windows. Deilig å slippe det maset med Ubuntu, som tar seg av oppdatering automatisk.

Lenke til kommentar

På Windowsplatformen oppdaterte eg sjeldent, men eg lot vere å bruke internet explorer da so eg blei ikkje mye infisert. Var vel ein gang eg fekk ein blaster virus der, men elles gjekk det fint:)

 

Men med Ubuntu trenger eg ikkje å bekymre meg ein gang :D

Endret av Teroedni
Lenke til kommentar

Jeg savner eks. en OLE basert funksjon som gjør at man kan ha sentral managment på oppdatering av alle programmer, i windows.

 

Legg inn programmet i oppdateringsfunksjonen og det tar seg av programmet for deg. Det har dog vært mange dårlige forsøk på å få til dette.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Tja, uten at jeg gidder å sjekke nøyaktig så tror jeg at omtrent hver eneste program jeg bruker regelmessig oppdaterer seg selv - i Windows. De 10 minuttene som trengs for å oppdatere de resterende i ny og ne utgjør nok en del mindre pes enn å gå over til et nytt OS.....

Lenke til kommentar

Jeg ser ærlig talt ikke et stort problem i dette.

 

Har oppdatert alle drivere og program manuelt sidene tidenes morgen, koster meg toppen 20 minutter. Og til alle fanatikere som hyler automatikk under linux: jeg har det veldig flott med å kunne velge de oppdateringer jeg selv vil ha. Er ikke alltid det nyeste er det beste..

 

Og så skal vi se, hva har jeg installert, som trenger oppdateringer og ikke gjør dette selv.... Leter.... Søker... Dypscanner... Bryter fra hverandre harddisk i et febrilsk forsøk... Nei, fant ingenting gitt.

 

Antivirus klarer seg selv, officepakke klarer seg selv, lydkort, mus og tastatur klarer seg fint på egenhånd. Og selve windows klarer jo MANGE oppdateringer.

 

Nei, jeg sliter litt med å se på dette som et problem.

Lenke til kommentar

Er nok flere programmer enn dere tenker over som ikke oppdaterer seg selv. Tror generelt at en god del Open Source software er litt slappe på dette da disse ofte er utviklet med Linux i tankene. Og her i vår verden er jo alt så mye bedre :p

Lenke til kommentar
Er nok flere programmer enn dere tenker over som ikke oppdaterer seg selv. Tror generelt at en god del Open Source software er litt slappe på dette da disse ofte er utviklet med Linux i tankene. Og her i vår verden er jo alt så mye bedre :p

8646183[/snapback]

 

Det er jo kanskje det største problemet med Open Source; support og vedlikehold. Er jo også her Microsoft gjør gull f.eks. ;)

Lenke til kommentar
På mye av programvaren man finner på sourceforge må man jakte på oppdateringer selv. Men det gjør ingenting for det er litt av gleden å finne en spennende oppdatering til et av favorittprogrammene sine hehe.

8646236[/snapback]

 

Veldig enig med deg. Jeg ser ofte folk som bruker timer på å pusse og polere bilen sin, men de gidder ikke ta seg 5 min for å fikse på pc'en. Da koser jeg meg godt når de kommer hylende med rop om trojanere eller virus eller lignende ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...